Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andy: Tak sorry, ale ak je 15m trolejbus 100%NP lacnejší ako 18m VP trolík, hodne starej konštrukcie ?!?!?! To keby sa porovnával 12m Trolino s 15TrM tak nepoviem ale hentak?!

Papyr: Ževraj to o tej cene nie je povera, ale hovorili to na prezentácii 15m trolina v Ostrave. Teda povedali cenu Trolina a niekto ju porovnal s 15TrM, či tak nejak.
Ak bude citybus trolejbus žrať tak ako bus Citybus, tak bude mať spotrebu ja kachna 😛 A či je Citaro ako drátolez, neviem ale asi nie. No keď je ako bus, tak nie je problém zachvílu spraviť z neho trolík. Viď Solaris, či Citybus. Stačí len chcieť. a musí byť dopyt na trhu. Keď nám Škodovka skrachuje, tak bude aj prázdnejší trh v postsocialistických krajinách, možno sa im to aj vyplatí. Uvidíme čo donesie Budúcnosť. Možno aj VW bus, či BMW alebo rollsroys 😃

Novinka: tabula pod novým mostom opäť funkčná 😃
Reply on: Papyr #17768:
Dakujem pekne, lenze 15TrM je 18 metrovy a Solaris 15 je 15 mestrovy... Takze to az take lacne nie je.
Reply on: J #17764:
A je Citaro vyrabane aj ako dratolez? 🙂
Reply on: J #17767:
Takto nejako uvazovali o unifikacii asi aj nasi. Aj ked sa bude dat zanedlho unifikovat vozovy park aj CityBusmi (prototyp "CityBusu s palicami" uz existuje v plzenskej Skodovke - podotykam Plzen, nie Ostrov), myslim, ze presovski sa raz a navzdy nastvali na Renault - a na ine, nez Solaris peniaze nemaju.

Solaris je vobec vela muziky za malo penazi. Hovori sa, ze 15-metrovy Solaris Trollino je lacnejsi ako 15TrM...
Spectre: No môže to byť tým, že ja som sa Solarisom ešte neviezol, ale na jeseň by ževraj mal prísť jeden 18m na prezentáciu, tak potom poviem.
Ja mám takmer 190cm, no nemal som pocit, že by som si v MB tlačil nohy. Autobus nie je limuzína a rozmiestnenie ako K741 je priveľký luxus. Ak sa mi nohy netlačia o operadlo predomnou, ale len opierajú je to v pohode. Tak ako Ik4x5.

Ak by bolo Citaro vypravované na linku napr. 90, alebo 94 bude to veľmo dobré. A BUS nemusí byť 100% NP. Ak je vzadu jeden schod, tak to vôbec nevadí.

No zrejme by bolo najlepšie keby sa busy a troliky kupovali Solarisi = unifikacia = lacnejšie dodávky, aj údržba.
Pre istotu to napisem aj sem: Uz by mala notifikacia fungovat. Kazdy sa ale musi opat zaregistrovat. Mozete to otestovat, ak vsetko dobre pojde, vecer poslem vsetkym hromadny mail s informaciami o znovuregistracii.
Reply on: J #17764:
Nie, nie, nie. Nechapem, ako sa ti mohlo pacit Citaro kvalitou cestovania. Ved Solaris mal ovela lepsie vyrieseny interier z hladiska kapacity, navyse bol plne NP. Kto namietne, ze si v Solarise tlacil nohy, tak na niektorych miestach sice ano, ale v Citare tiez. Z hladiska jazdnych vlastnosti sa nemame o com bavit. Citaro z prevodovkou ZF sa nemoze chytat na Solaris s VOITHkou, nech by malo motor akykolvek. To Citaro, co tu bolo by bol prakticky autobus na hocijake medzimestske linky, kde SADisti davaju krpate Vrakosy. Kapacitne bol na tom hrozne - snad ako kratky Tambus. Interier, aj skrz usporiadanie sedadiel vyzeral ubohejsie ako na Solarise. Ved si na Solarise len vezmi napr. usporiadanie drzadiel. Alebo aj samotne drzadla - nerezove 🙂 poliaci zrejme vedia, ako spravit autobus do realnych podmienok hocijakej post-socialistickej MHD. Aj ked vonkajsi dizajn je az tak futuristicky, ze mi z toho doslo zle, jednoznacne preferujem Solaris.
Spectre: Tak teraz neviem, či si to myslel ironocky, ale mne sa Citaro kvalitov cestovania lúbilo zatiaľ najviac. Nemám pocit, že by voz trhalo akurát ho vypravovali na linky kde 15m voz nemá čo hľadať. 93, 83 namiesto 90, 94, 71 etc.
Nie som technik, tak ako veľa ďalších cestujúcich, takže z toho hľadiska to nemôžem posúdiť.

nebojte sa m@rtin je na cestách po strednej Európe, teda jej časti, takže diskus na tému skvelá Karosa nahrozí 🙂 Ale musím s pokorov povedať, viezol som sa SAD v 954 a bol som milo prekvapený. Teda nebolo to skvelé ale lepšie ako som čakal. Pohodlné sedačky, celkom slušný interier, ale aj tak sa všetko triaslo.

Papyr: A nie je Citaro vyrábané aj ako drátolez? 😃 :-d
Reply on: Turbo #17762:
Ze su genialne? A nie su??? 🙂

Btw. Tam, ako bola vyhybka 212ky ku Vojenskej (nie cez Patronku, ale tam, kde normalne chodi len opacnym smerom), tak tam nam visia fungl nove krasne leskle pevne svorky. Mal by si tam ist a skritizovat im to 😃
BM #17720:
Co maju pevne svorky spolocne s elektrickou? Alebo ako mozu ovplyvnit komfort jazdy? Nemas pocit, ze to prehanas? 🙂 Ano, pantograf moze odskocit a natiahnut obluk, ale nie je to az take tragicke, do rychlosti 40 km/h to uplne staci.

novacik #17722:
Vdaka za informacie. Kedze pri Zvaracaku byvam, tak sa mi to naozaj hodi - 16.7. 🙂 Takze to bude v noci zo 16.7. na 17.7.? Mozes upresnit o kolkej hodine? Fotit v noci mi problem nerobi, vezmem stativ, ale potom musim mat stastie, aby podbijacka na 8 sekund zastavila (aby nebola na fotke rozmazana).

novacik #17723:
Co sa tyka Karlovky a Dubravky, tak tam je brusenie vlkovitosti naozaj velmi nutne, najma Karlovka. Ale to navarovanie hlavy kolajnice som velmi nepochopil. Myslis tym, ze sa bude navarovat na S 49? Nebolo by lacnejsie celu kolajnicu v obluku vymenit (netreba ju potom ani brusit, vsak bude nova)? S tym gumokovom pod Lafranconi suhlasim, udajne tam ma byt aj pruzne uchytenie kolajnice, systemom ako sa teraz robilo na prejazdoch za Rackom smerom do Race.

Igorko #17736:
Neboj sa, keby nam tu chceli zaviest Manilu, tak by som jasal a skakal 2 metre. Vsak aj RT8D5M po byvalokm CKD teraz Siemens planuje dalej vyrabat (neviem si predstavit vysokopodlazne Combino 😛 ). Hlavne ze uz definitivne padol ten nezmysel nazyvany METRO. Osobne vsak neverim, ze sa Bratislava uberie zmenou rozchodu celeho systemu, skor som presvedceny, ze sa na vybranych usekoch vlozi 3. kolajnica a to tak, aby sa k ostrovceku vocpala tramvaj o sirke 2.5 metra a kockopes o sirke 2.8 metra (de facto zeleznicky profil) - co aj vychadza, ked vlozis 3. kolajnicu smerom od nastupneho ostrovceka, ktory spravidla byva na pravej strane elektricky. Aby sme sa rozumeli, ja som vzdy tvrdil, ze zmena rozchodu ma iba vtedz zmysel, ak sa zmeni cely system - teda vysoke nastupistia, zabezpecovacka, obojstranne vozy na sposob RT8D5M - prdelou k sebe, alebo T5C5, ale s vysokou podlahou. Lepsie su vsak clankove vozidla ako spajanie viacerych solo tramvaji do jedneho vlaku.

Spectre #17759:
Radsej to nespominaj, lebo ona inkriminovana osoba tu zase zacne ospevovat iseho nemenovaneho vyrobcu autobusov a zacne tvrdit, ze tie autobusy su super, genialne, proste najlepsie, ake len mozu byt... 🙂
Reply on: J #17757:
Jo, a este som zabudol na KVALITNY magistrat, dpb, grafikony, dibustov, hrobustov, trabustov, vrbustov, pabuztov a podobne.

Cela pointa spociva v tom, ze kvalitu si mozes strcit niekam. Keby bol autobus, ktory das pod pneumaticky lis, zapnes to a po vytiahnuti ostane neposkodeny, vtedy by bol kvalitny pre BA. Bohuzial, take materialy este nevyrobili a tu by sa nechytala ani NASA. 🙂

Prispevok #17757 by som si predstavoval asi takto. Citujem: "Vies, mne sa Citaro paci, ale kedze si ho nemozeme dovolit, kupte ho vy". Ta kvalita ma trochu zarazila a pousmial som sa nad nou. Hadam aj preto, ze sme pred chvilkou isli s Petom a Andym na exkluzivnej 201 na Amfiteater a o vselicom sme diskutovali.

Mimochodom (aj ked to patri do dispecera). Ujo vodic z vozidla 6624... Hrobust! Preco sme nezastavili na Sokolskej? No preco? Ze by nas mrzeli premie?
.
.
Keby v DPB fungoval inteligentny system, ze to, co sa blbcom zoberie sa da vzornym vodicom, tak by bol ihned telefonat na ×5950..."Zavolaj mi do klubu"×. Takto je to vsak docela jedno... Vsak je to novinka, tak si musia trochu zvyknut. Nemozeme od nich cakat zazraky, ved su to beusacky vidlaci 🙂
Reply on: J #17757:
Ale inak som schopny uznat, ze ked na Citare stlacis dopyt, tak ti druhe, resp. tretie dvere naozaj KVALITNE posramotia po ruke. Interier ma kapacitne usporiadanie a je v nom mnoho volneho miesta, takze sa urcite aj KVALITNE cestuje. Napokon skusobne Citaro bolo vybavene prevodovkou ZF, ktora KVALITNE tahala do kopca a autobus isiel ozaj "plynule". Alebo je mozne, ze by to bolo iba KVALITNYMI bratislavskymi vodicmi ??? 😃 😃 😃
Reply on: J #17757:
Ze prave ty hovoris o kvalite..... O kvalite toho ktoreho autobusu sa uz bojim hovorit aj ja a to mam pri tom technicke vzdelanie. Ono totiz potom ma vzdy zacnu ludia ako m@rtin hrozne obvinovat a akosi "nahodne" sa strhne diskusia o Karosach 🙂
Reply on: J #17757:
A aj to by sa dalo pripadne do buducnosti unifikovat s trolejbusom?

Alebo vlastne mas pravdu, Citaro je najkvalitnejsi bus na trhu. Kupime. Posli peniaze 🙂
Papyr: Mali ste si radšej MB Citaro O530 kúpiť. 🙂 Ja viem drahé, no kvalitné.
Si>

ked by som chcel byt kompletny, tak to napisem takto>

1.DTPA (to co som napisal)
2.DPA:

0 - Ikarus 415 + Karosa B732
1 - Karosa B732
2 + 3 - Karosa B741
4 - TamBus klbaty
5 - Ikarus 283
6 - Karosa B741CNG
7 - Karosa B732CNG
8 - Ikarus 435 + 2881 Ikarus 280
9 - Ikarus 280

3.DPA:

0 + 1 - Karosa B732
2,3,4 - nieje
5 - SORy
6 - Karosa B732CNG
7 - TamBus kratky
8,9 - nieje

4.DPA:

0 - Karosa B732
1 - nieje
2 + 3 - Karosa B741
4 - TamBus
5 - Ikarus 283
8 - Ikarus 435 (4848 - Ikarus 280 este existuje? Lebo v Katalogu vozov je.)
9 - Ikarus 280

Sorry vsetkym (okrem Sicka) za offtopic.
Janci> no plynaciky si myslel pre Trnavku, alebo si aj ty neprecital pozorne moj prispevok? 😉
Ja by som vcelku aj bral plynaky na Trnavku, najma klbate! ;-D
Reply on: si #17751:
mam ja napisat, co tebe chyba????? Asi okulaire prinajlepsom.

"Toto rozdelenie funguje iba v 1.kolone u ostatnych je to troska ine."

TOTO SOM NAPISAL POD TO CELE ROZDELENIE!
Reply on: Papyr #17744:
Oooo, pekne si mu to vysvetlil 😉 Vdaka 🙂
Reply on: Papyr #17749:
Aj v Lotyssku - v Rige je ich milion 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.