Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Igorko #17434:
No v podstate mas pravdu, ale ja som ten prvy bod myslel tak, ze klima ti musi zabezpecit nutnu vymenu vzduchu, kedze obvykle tam nemas klasicke "tlakove", ci ake vetranie (otvorenymi okienkami).

A som to sice len odhadol, ale myslel som, ze sucastou celej ten vzduchotechnickej jednotky (ktorej sucastou je aj "kilma") musia byt take ventilatory, ktore dokazu pomerne rychlo vymienat vzduch (ci sa uz xhladi, alebo zohrieva), oproti "klasickemu" vetraniu vo voznoch bez klimy a s otvaracimi oknami.

Ale je mozne, ze sa mylim 😃
Reply on: J #17429:
Počúvajte Kefalín a na tú "pramálo nevyužívanú trať na Hl. st." ste prišli ako? Nie ste Vy náhodou imperialistický agent dosadený na magistráte? Tam majú dementné myšlienky s rušením el. na Hl. st.
I.
Reply on: Andy #17430:
No, ak sa Ti Amicus a Rastislav zdajú byť čisté a máš rád koženkové sedadlá, tak máme asi iné kritériá kvality:-).
I.
Reply on: Martin Fundárek #17424:
Ešte len zlacnie - od 1. júla. Ale ak plánujete najbližšieho pol roka cestrovať po ČR, nakúpte si do zásoby obmedzené za 1.050,- - od 1. júla budú platiť ako neobmedzené.
I.
Reply on: Andrej (Anndy008) #17422:
Tak aby som to upresnil, KMB sú v Čechách dva druhy - jedna za 1.050,- ktorá neplatí v špičkách - od piatka obeda do soboty rána a od nedele obeda do pondelka rána, a druhá, za 1.350,-, ktorá platí neobmedzene. Tieto dve sa od 1. júla zjednocujú na jednu za 1.200,-, ktorá bude platiť neobmedzene a najlepší kšeft na tom je, že tie obmedzené za 1.050,- budú od 1. júla platiť ako neobmedzené, takže si treba nakúpiť do rezervy!
I.
Reply on: Vladimír #17410:
Dôvodom samozrejme nie je vzdialenosť ale predpis, žze EC majú mať minimálnu cestovnú rýchlosť 90 km/h. Lenže ŽSR/ZSSK kalia vodu ako vždy, pretože pre IC to jednak nepaltí a okjednak hornaté krajiny majú z tej rýchlosti výnimku.
I.
Reply on: Andrej (Anndy008) #17409:
Aj keď v ostatnom s Tebou súhlasím, ten prvý bod je nezmysel - rýchlosť výmeny vzduchu závisí od výkonu ventilátora a nie od toho, či je tam aj chladiaca jednotka - to je totiž rozdiel medzi klimatizáciou a tlakovým vetraním.
I.
Reply on: Papyr #17397:
No, vyrobím redundantný príspevok ako pokračovanie: Okrem toho mi je milší veľkopriestorák s klimtizáciou ako oddielový vagón bez nej, ako majú ČD (Tie, ktoré sú oddielové a klimatizované, nie sú reko ale nové z SGP a stáli asi tak desaťkrát viac ako naše rekonštrukcie). Aj smrad do toho nefajčiarskeho oddielu preniká podstatne menej, keď je inteligentne navrhnutá klimatizácia, ako keď to fyzicky oddelíš dverami a dym bude tak či tak prenikať ventiláciou.
Ako podstatne väčšiu vadu vidím to, že tú prvú sériu, čo jazdí na Tatrane a Kriváni, navrhoval úplný kretén, takže je drobnými detailmi úplne znehodnotená a nespôsobilá pre ľudské cestovanie - imbecilné autobusové usporiadanie sedačiek, nezdvíhateľné stredné opierky atď. Stokrát radšej zoberiem Bmee než tento paskvil. A pritom na Strele je vidieť, že s pár drobnými úpravami sa z toho dá spraviť vynikajúci vagón.
I.
Reply on: Papyr #17397:
Dal ale je drahší a má horšie využitie obostavanej plochy.
I.
Reply on: Papyr #17421:
NA CD maju EC a IC v regulovanom cestovnom a CD tiez plati asi tretinovy poplatok za pouzitie dopravnej cesty ako ZSSK. Tazko zrovnavat. Najma ak v CR sa chape investicia do CD ako investicia do infrastruktury, na Slovensku je v poriadku ked sa vyhodi za km dialnice 1mld Sk. Nikto sa nepyta, kedy sa to vrati. Ak sa da nieco do ZSR , tak kazdy hned vidi vyhodene peniaze, pritom je to rovnaka infrastruktura statu. Ak sa statu nelubi hospodarenie ZSR, tak si serie do vlastneho hniezda - manazment je dosadeny politicky, takze je to problem vlady a koalicie.
Reply on: Andrej (Anndy008) #17404:

Ja necitim rozdiel medzi triedami kvoli tomu, ze sa najcastejsie vozim vlakmi Amicus a Rastislav zo Sturova do BA a spat.. A tie su uplne prazdne a s citotou to nie je take zle.
K čistote ľudí. Ako nechcem byť zlý, ale keď niekto smrdí tak je to väčšinou dôchodca. Alebo mám len to "šťastie". No niektorý by zo sebou mohli niečo robiť. Keď boli tie teplá tak som sa sprchol ráno, keď som poobede prišiel z mesta a potom večer. Keď som však večer zasával bol som znovu lepkavý a spotený. Ale aspoň som nesmrdel, lebo pot nemsrdí. Pach vytvárajú baktérie, ktoré sa v ňom vyžívajú a robia si ožran párty. 😃 A ak sa trikrát do dňa človek sprchne, myslím nemajú šancu (teda ak človek použije mydlo) Teraz už chvalabohu nie je tak teplo.

Re #17427 Kami: to je ten problém pri elinách. Je veľa liniek a dlhé intervali. A každý človek čaká na tú svoju linku. V Karlovke ide elina každé 3min. ale ľudia čakajú na tú svoju 😞 pretože sa im nechce prestupovať, lebo nevedia kedy im tá ďalšia elina pri prestupe príde. Keby to fungovalo takto bolo by to podľa mňa lepšie.

Trasa A: navrhovaná do Petržalky a v meste okruh Dostojevkého, Karadžčova, Legionárska, Rač. mýto, Šancova, Štefánikova Hurbanovo, SNP, Štúrova, S. most. Boli by A1 a A2 a každá by šla iným smerom. Čiže by sa striedali. Najprv A1 na Dostojevského, potom A2 na Štúrovu, atď. Možno to dať nie na Legionársku, ale na Trnavské a odtiaľ na Račko a potom ako pri prvom návrhu však na Trnavskom m. by bol malý oblúk. Od S. mosta po S. most pod zemou.

Trasa B: dnešná linka 5 Od Hurbanovho nám. za Račko pod zemou.

Trasa C: dnešná 2 od Zlatých po Trnavského m. by išla normálne potom Krížna, Vazovova, Obchodná, Tunel, N. most, Jesenského Kamenné, Americké nám. Trnavské m. Pred Trnavským pod zem vyšla by pred hurbanoým n. a za tunelom znovu pod zem a vyšla by za Trnavkým m. Môžeš potiahnuť na letisko okolo Avionu.

Trasa 😨 dnešná 14. od Astronomickej po Trnavské m. by išla normálne, potom Krížna, Americké, Kamenné, Jesenského, N. most, tunel Obchodná Vazovova, Krížna a Trnavské ďalej norm. Pred Trnavským pod zem vyšla by pred tunelom a za hurbanovým znovu pod zem a vyšla by za Trnavkým m.

Prestupné body medzi Trasami A, B, C, D. Trnavské mýto, Račianské nám., Kamenné nám., Hurbanovo nám.
Výhľadovo trasa E. Od Polianok po Brnianskej, Pražskej (tu pod zem) Šancovej, Račko, Trnavské mýto, Trnavská, Rožňavská.
Pramálo nevyužívaná trať na Halavnú stanicu zrušiť, náhrada Trasa A so stanicou na Predstaničnom.
Reply on: Kami #17427:
PODOBNE JE to s rannou 21kou...
Je nadherne nastupovat do prazdnej T3 na posilovej 14. Taketo vyluky sa mi pacia. Konecne dobry interval 🙂
Iste sa ten pocit neda porovnat s nutkanim studenta nastupit do prazdnej 39 hoci aj opacnym smerom 🙂

Pridam sa k vlakovej teme. IC Hron som malo pouzival aj ked som mal Junior kartu. Za rovnaku cenu som mal rychlejsi autobus s lepsim vyberom. Nie som viazany na jeden cas. Je smiesne ze TN nema IC, kym usek BB - ZV bez priplatku vyzaduje navyse vymenu lokomotivy.
Aj Horehronca vyuzivam uz len ked idem s bicyklom. Dalsia blbost. Od 15.6. su nove pravidla pre batozinu, ale listok sa stale neda kupit, len vo vlaku 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Martin Fundárek #17424:
No musim sa ospravedlnit - urobil som preklep - kupoval som ju 24 januara - nie februara - ako som pisal.

No neviem presne, komunikoval som s Igorkom a ten mi povedal, v tej dobe, ze ma byt od marca asi lacnejsia. Mozno som to cital aj niekde - neviem - alebo to zmenili. Odvtedy som novu zatial nekupoval.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: jumbo #17394:
Hronom nejazdím (autobus je cenovo i časovo výhodnejší), takže som si to nevšimol. Ospravedlňujem sa za zavádzajúcu informáciu.
(Naposledy som šiel Hronom, keď ešte nemal klimatizované vozne. Vtedy bol príplatok na Hron lacnejší - 40 Sk, kým na Kriváni a Tatrane bol 60 Sk.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Andrej (Anndy008) #17422:

1. Odkedy zlacnenla KMB v ČR? Ja som ju kupoval v apríli a stála 1350. Aj na stránke ČD je informácia: "KMB za základní cenu stojí 1 350 Kč".
2. 8-korunový lístok v Prahe platí v povrchovej doprave 15 minút a je neprestupný, v metre platí 4 stanice, najviac však 30 minút, a prestupovať medzi linkami metra sa môže.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

INFO pre Andy-ho.

Ocuj Andy - KLF ti odkazuje, ze ak sa xces za nim prist - tak mu mas zavolat. Ze vraj mas jeho cislo.

Koniec INFO pre Andy-ho.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Papyr #17421:
Ja viem, ja som v cexax len na km-banku cestoval - a vyplatilo sa a len EC a prvou triedou a stale to vyslo relativne lacno, aj na prepocet na SKK. Ale to len nedavno - tusim od nejakeho marca znizili ceny KB v CR. Este okolo 24. februara som ju kupoval za 1380,- Kc. A pravdepodobne aj ta platnost na IC/EC vlaky len nedavno zacala platit, lebo moj vytlacok este obsahoval nespravnu ifnormaciu (ktoru mi pri predaji upravila tetuska v Breclavi za pultom), ze na IE/EC neplati KB bez priplatku 🙂. Ale O.K. - aj tak to tam maju lepsie :DD. Ono aj ked si porovnas - tu dobu, co oni rekonstruju korodor Ostrava Praha a Ceska trebova Brno - az k nasej statnej hranici a uzu maju defacto skoro vsetko hotove - len od prahy po Kolin, ci kam to este nemaju hotove, tak za tu dobu u nas stihli akurat zrekonstruovat 10, alebo 15 min. cesty vlakom medzi BA a TN - comu ja osobne hovorim tempo. A sam asi uznas, ze je velikansky rozdiel ked ides po reko trati a starej povodnej - nielen v rychlosti, akou tade ide vlak, ale najma v skoro nulovej hladine hluku a hladkosti a "nehrkotani". A to nehovorim, ako pekne su vseky stanice zrekonstruovane - aspon perony, a aj na mensich stanickach maju digitalne transparenty - teda na oznamenie prixodu/odchodu vlaku, a tak dalej - skoda hovorit vobec...

Riko - no vidis - mozno preto si bol nedavno chory, ked mate taku "blbu" klimu :DDD ;-)))
Reply on: Andrej (Anndy008) #17404:
A ked uz tu vychvalujem Cechy... 🙂 Kupite si Kilometricku Banku Ceskych drah za 1200 Kc, mate v tom 2000 km (na porovnanie ZSSK: 1900 Sk, 2000 km) a tato ceska KMB PLATI BEZ DALSIEHO DOPLATKU aj na vlaky IC a EC. Takze cesta napriklad Praha Holesovice-Usti nad Labem hl.n. (103 km) vas v druhej triede EC-cka vyjde na 103*0,60=61,80 Kc a v prvej triede EC-cka 103*0,60*1,5=92,70 Kc.

Na Slovensku vas obdobna cesta (103 km vlakom IC alebo EC) vyjde na 333 Sk v prvej a 222 Sk v druhej triede. Ani slovenska KMB vam nepomoze, lebo sa nevztahuje na IC+EC, kde treba doplatit 80 Sk, takze modelovy priklad 103 km:
2. trieda 103*20/19+80 = 188,40 Sk
1. trieda 103*20/19*1,5+80 = 242,60 Sk

A to este ZSSK pindaju, ze IC+EC su "vlaky pre kazdeho"....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.