Zaujímavé čítanie. Aspoň som sa dozvedel, že ma živíte. Ďakujem
A teraz vážne. Položím tie otázky, na ktoré tak čakáš:
1) Tvoja vlastná veta znie: "V tomto celom to bude o Bratislave, nie o iných mestách." Vysvetli mi ju, prosím, hlavne to, čo sa skrýva v jej druhej časti.
2) Rozpočty miest budú posilnené v plnom rozsahu... Mám tomu rozumieť tak, že presne tie prachy, čo dnes dostal DP od štátu v budúcnosti bude mať k dispozícii VÚC? Lebo zrejme to je práve ten bod, o ktorom každý najviac pochybuje...
3) Čo znamená Tvoja ochota zrušiť zľavy? Kam až siaha?
Takže, čo vieme:
1)štát od 1.1.2004 chce zrušiť dotácie pre mestské rozpočty na prevádzku MHD vo verejnom záujme.
2)štát od 1.1.2004 odovzdá prostredníctvom fiškálnej decentralizácie časť svojich terajších príjmov.
3)štát navrhuje mestám zvýšiť daň z nehnutelnosti.
V tomto celom to bude o Bratislave, nie o iných mestách.
1) Áno a je to logické, nemôžme čakať, že štát odovzdá svoje príjmy, ale ponechá si výdavkové zložky. 2) Rozpočty miest budú veľmi posilnené. Ešte nevieme povedať v akom rozsahu, ale asi v plnom. Čiže 50% všetkých daní vybraných daňovými úradmi dostanú mestá(teraz je to 12%). Ak by sme spravili len istý matematický prepočet tak z dnešných daňových príjmov 1,8mld by BA skočila na 8mld. A nech mi nehovoria, že z toho sa MHD financovať nedá. Pre Bratislavu to bude oveľa výhodnejšie ako terajší stav, pretože všetci dobre vieme, že Bratislava živý ostatné Slovensko (mimobratislavčania prosím bez urážky, ale musíte uznať, že to tak je). 3) mestá si za svoje finančné podvýživenie môžu čiatočne aj sami. Je to napríklad ich nezáujem riešiť niektoré problémy.
Napríklad Petržalka. Véééľmi veľa psov a véľmi veľa neplatičov. Príjmy, ktoré by mohla mať z týchto poplatkov (1000Sk/rok) sú obrovské a dokázali by pokryť časť výdajov na údržbu zelene.
Ceny nehnutelností najvyššie na Slovensku, ale neschopnosť zvýšiť daň. Len MČ Petržalka má príjem z dane z nehnutelností 55 miliónov. Ja by som navrhoval zvýšiť túto daň o 30 až 40%.
Daň z nehnutelností je príjem hlavného mesta, ktoré ich podielovo delí medzi mestské časti a seba. V BA je to 100% pre MČ. Toto by som navrhoval zrušiť tak, že to zvýšenie by celé išlo pre hlavné mesto. Mohlo by tak získať cez 100mil.
No a mesto Bratislava si za svoju situáciu môže samo. Je to hlavne nezáujem o MHD v minulých rokoch. Keď sa napríklad kupovali posledné T6A5 tak ich kúpili 10 za 80mil. No maly ich kúpiž 100 za 800mil. A prečo. No lebo ich reko starých teraz výjde na 1,3mld čím predĺžia ich životnosť o 10-15 rokov. A potom budú museť kúpiť nové. No tie T6A5 by slúžili 30rokov + reko 10-15. Polovičaté riešenia nikdy nevýjdu lacnejšie a bohužial v BA sa väčšinou robia polovičaté riešenia.
Takže scenáre typu zrušia sa dotácie MHD dražšia o 100%. Blbosť. Mestá dostanú svoje financie, bude na nich ako ich použijú. Ak nebude záujem na strane mesta, tak ten scenár môže byť taký, no nie je to automatické. A pokiaľ dobre viem, tak dotácie sú iba na výkony vo verejnom záujme čiže na zľavy. Takže keď už, zrušiť zľavy tým pádom MHD dražšia maxi o 50% aj to len pre tých čo majú nárok na zľavu.
A na záver pohľad ku našim sociálnym čechom. Štát nedáva na výkon vo verejnom záujme ani korunu. Toto hradí mesto. štát prispieva len na kapitálové výdavky.
Čakám otázky na vysvetlenie toho, čo ste nepochopili, či chcete doplniť.
Re #17355 J: Ved pohoda, hlavne ak to bude opravene teraz Len to je tak, uz ma nebavilo dalsi raz vysvetlovat gramatiku, lebo (a to by ti vedeli tuto moji kolegovia povedat) som ich dva roky ucil, ako pisat nazvy Cest vynimkam Ale naucili sa (az na vynimky) a je po problemoch
d3k0: Jo ja som potom uplne zabudol, že tam mám toľko chýb a že ti to mám poslať opravené. Mal si namňa nástojčiť a vydierať ma, že to tam nedáš kým to nepoopravujem. Ja sa poznám, ináč by som sa zrejme nerozbehol bo boli trochu dôležitejšie veci.
Andy: Diky. Opravím to. Zo Sj som mal 3. Ale niektoré veci čo si napísal majú svoj význam.
Re #17343 Z: chystaj sa na dlhý mail, kde ti vysvetlím fakty.
Nechcem podrypovat, ale este predtym, nez to islo na net, som na to upozornoval autorov... No ale je to ako na DPB - nic ne neudialo Niektore najzavaznejsie chyby som dokonca musiel sam poopravovat, aby to vobec slo na web...
Nic v zlom, ale je to chybne rozmyslanie, nemyslis? Nielen MHD je v gruzinsku ina, ako tu, ale aj ostatni zivot. Skor porovnavaj BA s Brnom, ci Ostravou, alebo Presovom, ci Zilinou
presne ten isty napad som mal aj ja. Bud pojdu do strajku VSETCI dopravcovia (ZSR,SAD+MHD), alebo len prevadzkovatelia MHD vo vsetkych mestach, ktore maju daku MHD. S tym, ale, ze by trval minimalne tyzden a nakladna zeleznicna doprava by ostala zachovana... Inak vraj sa daco planuje... (co je, mam pocit dost samozrejme, ba az potrebne)
akurat ze tu nejde o to, ci budes mat na prevadzku gumokola, ale o to, ci sa s tym gumokolom zmestis na cestu - totiz ked vsetcia z prostridkov MHD vylezu do aut, tak doprava v meste sa polozi (budu neprejazdne ulice a jedinym sposobom ako sa niekam rychlo dostat budu vlastne nohy alebo jednostope vozidla (bicykle, motorky))
Mas velku pravdu-my Slovaci sme zwlastny narod--ohneme chrbat a nemo si nan nechame nalozit aj neunosne bremena
Ak by autobusovi dopravcovia, SAD-ky a dopravne podniky isli do kolektivneho strajku kvoli dotaciam statu trebars na tyzden, ani vsetky osobne auta a co kolesa ma nezachrania situaciu! Verejna osobna doprava musi spolupracovat so statom aspon najblizsie obdobie, inac jej hrozi zanik!!! Nas Dopravny podnik sa nemoze uz dlhe roky vymanit z dlhov ani za pomoci statu, vlastnych cestujucich nevynimajuc--a ak pride aj o to malo, co od statu dostane, padne do prachu a NIKTO ho uz stade nedostane... Po dlhorocnych skusenostiach v Dopravnom podniku si zodpovedne dovolim tvrdit, ze cestujuci, v podstate zdierani jedinym dopravcom v meste NEBUDU za nim stat, ked zacne ist do tuheho!... A ja sa pytam-aka bude reakcia vodicov (E,T,A)? Socialna politika DP v ich prospech nie je dostacujuca--a nakolko budu oni sami za svojim chlebodarcom stat, ked kolkokrat on sam za nimi nie?
Vodici DP (vsetci, podotykam) vsak tiez kolkokrat s ohnutymi chrbtami beru na seba bremena svojho zamestnavatela--ale dokedy vydrzia znasat takuto tarchu? Robia to len z lasky k praci, ktoru si vybrali, pretoze podmienky a plat su si v ich pripade nie rovne! Divam sa na vec z niekolkych pohladov-z pohladu "odchovanca" Divizie autobusy, potom z pohladu byvaleho vodica-profesionala, roky (a este stale) tuziaceho jazdit za DP, a z pohladu dlhorocneho cestujuceho a uzivatela MHD. Tie pohlady su si podobne-a vsetky spaja ohnuty chrbat! Dokedy?
Na 7947 niekto urval tyc co trci zo sedadla a spaja sa z hornou tycou :-I Drzi tam len na sedadle. Je to dost zaujimave Mozno si ju niekto chcel zobrat na zahradu Vie niekto co robia ty chlapkovia zaveseny na lanach na stene tunela zo strany od nabrezia?
Vladimír
Zaujímavé čítanie. Aspoň som sa dozvedel, že ma živíte. Ďakujem
A teraz vážne. Položím tie otázky, na ktoré tak čakáš:
1) Tvoja vlastná veta znie: "V tomto celom to bude o Bratislave, nie o iných mestách." Vysvetli mi ju, prosím, hlavne to, čo sa skrýva v jej druhej časti.
2) Rozpočty miest budú posilnené v plnom rozsahu... Mám tomu rozumieť tak, že presne tie prachy, čo dnes dostal DP od štátu v budúcnosti bude mať k dispozícii VÚC? Lebo zrejme to je práve ten bod, o ktorom každý najviac pochybuje...
3) Čo znamená Tvoja ochota zrušiť zľavy? Kam až siaha?