No ja som bol tusim v pondelok v Hodzovom kupit si mesacenku. Obycajne si kupujem na Obchodnej ale v poslednej dobe (niekolko tyzdnov) je tam sorisko ja svet , neviem ani preco :-I Tak som teda isiel na Hodzove.Ked som tam vosiel preistotu som sa poobzeral akosi instinktivne naokolo lebo som chcel platiti kartou , vsimol som si tie nalepky na okne tak som vedel kolka bije a postavil som sa do spravneho radu , aj ked som chcel prestupit vedla, ale tam tie nalepky neboli tak som ostal radsej v tej rade. Paradoxne vsade DP vypisuje ze sa tam da platit kartou ,ale co nenapise ,ze nie vo vsetkych okienkach!! Skutocne mas pravdu , clovek si to niekedy nemusi vobec vsimnut hlavne taky co tam ide raz za za cas. Ked som odchadzal tak sa tam tiez niekto hadal pri okienku s pracovnickou DP , mal som pocit , ze ten pan ju tam snad aj pretrhne.... Pre informaciu kolky a tel. karty sa nedaju platit na Hodzovom platobnou kartou
Ja neviem ako ty chapes, ale v celom clanku pisu o tom, ze tam budu rekonstruovat elinovu trat, takze neviem co si myslel tou otazkou. A premavat by mali od 1.11.2003.
Juro: No tak ja si myslím, že dotácia zo štátneho rozpočtu a to 677mil. je vykrývanie strát z poskytovania zliav. Ak by DPB zľavy neposkytoval nepotrebuje štátnu dotáciu, lebo príjmy z cestovného by pokryli náklady.
Turbo: Ja som bol tiež včera na Hodžovom a predomnou stála pani. Boli sme pri okienku číslo 4. Chcela platiť kartou no to sa dá samozrejme iba pri trojke a sedmičke. No, že by to bolo nejakým veľkým písmom oznámené, to nie. Bolo tam dosť ľudí a tak pani rozčúlená prešla k inému okienku a znovu sa postavila do radu. takže tak. A ďalšia skúsenosť vedľa na 5 alebo 6 si chcela pani kúpiť elinu a zároveň vymeniť lístky. Tak hovorí: mesačný, na prvé pásmo od dnes a tieto lístky prosím vymeniť. A tá naňu vybľakla najprv hento. Ty kokso toľká zlosť do mňa vošla a keby som mal tú moc tak na mieste jej dám padáka a nahučím naňu, že bude ešte dlho spomínať.
Vladimír: tiež mám trochu strach, že ich daňové príjmy budú malé, ale asi menej ako ty.
Kedze mi konci civilka, musim si zaobstarat elektricenku. To som aj spravil. Ale ako!...
Kedze som kedysi mal este kontaktnu cipovu kartu, tak mi bolo jasne, ze budem musiet kupit novu, za 160 Sk. To mi ale vyhovovalo, nakolko sa stara povoda karta zosuchala a znicila, vyhodil som ju. Bolo to v case nastupu na civilku. Teraz som chcel zakupit novu aj s elektricenkou. Tak som teda zasiel do podchodu na Hodzovom nam., ze tam si to kupim. Najprv som vyplnil tlacivo za 1 Sk. Potom som ho odovzdal aj s fotografiou. Predavacka chcela odo mna aj povodnu kartu. Povedal som jej, ze ju nemam, ze som ju vyhodil, lebo bola znicena. Ona mi teda vratila fotku a tlacivo a poslala ma na Olejkarsku, kde si mam najprv vyzdvihnut kopiu tej starej karty za 160 Sk, a potom mozem ist k nej. Ja som to pochopil tak, ze mam dat 160 Sk za nejaku kopiu a potom dalsich 160 Sk za skutocnu kartu. To ma samozrejme nasralo, vsak co to ma byt? Nechcel som sa tam s nou hadat, ze chcem novu kartu, ale bola to slepka. Tak som nasraty isiel na Olejkarsku ulicu. Tam mi po predlozeni papiera, fotky a vysvetlenia pani za oknom povedala, ze vsetko je v poriadku a ze mi da novu kartu. Este dodala, ze nechape, preco mi ju odmitli dat na Hodzovom namesti. Okrem ineho aj povedala, ze ked su tam neschopni, tak maju dvihnut telefom a zavolat jej, ze to je lepsie, ako prehanat ludi...
Co z toho plynie?
POJEM IMIDZ SPOLOCNOSTI JE V DPB a.s. NEZNAMY
Co robia ludia, ako ta predavacka na Hodzovom nam. vobec v DPB? Mate dojem, ze prispievaju k dobremu menu spolocnosti? Ja nie. A to iste plati aj na vela inych ludi, ktori su v primom kontakte s cestujucim, ako zakaznikom - isty nemenovany vodici. Zarazajuce podla mna je, ze DPB velmi dobre vie, kto su tito, ale akosi nic s tym nerobi.
Som sklamany. Ani sa necudujem, ze MHD v BA je taka aka je. Na hovno. Neochota, lenivost a ***nutost ludi nema konca kraja....
2) Ak to bude tak ako hovoríš, tak môžem správať pokojne, nakoľko prešovská radnica požíva moju dôveru. A hádam aj VÚC.
Kiež by to bola pravda, lebo dobre vieš, čoho sa presne bojíme. Od štátu síce nedostaneš (vymyslím s číslo) 60 mil., ale "tieto" prachy prejdú na VÚC, ktorý tak dostane 25 mil. Sk
Vykony vo verejnom zaujme nie su zlavy su to vsetky vykony, kde stat hradi rozdiel medzi nakladmi dopravcu a statom (MF) stanovenym cestovnym. Nie su to len zlavy, ale aj normalne cestovne.
Vladimír: S tým živením som to myslel tak, že dane, ktoré sa vyberú v BA tu neostávajú, ale pekne putujú inde. V súčasnom stave je to tak dobre, ale po vstupe do EU by to bolo nefér voči BA, lebo nebude mocť čerpať fondy, resp vo veľmi obmedzenom množstve. Pretože fondy EU môžu čerpať oblasti, ktorých tvorba HDP dosahuje menej ako 75% priemeru tvorby EU. Bratislava už dnes dosahuje 108%.
1) Je to o tom, že rast mestského rozpočtu v BA bude markantnejší ako iných mestách. Za to si ho napr. Prešov bude môcť polepšiť fondami. Bude chcieť novú trolejbusovú linku, tak prostredníctvom tuším fondu INTERREG III. zažiada o financie 25%bude hradiť Prešov. Takže o BA preto, že ten problém financovania MHD v BaA bude o čosi jednoduchší.
2)V podstate áno, ale bude to inak. VÚC či mesto dostane svoje daňové príjmy a to si samo rozhodne či bude dotovať MHD. Ak sa mesto rozhodne, že nie tak bude na voličoch aby to radným v najbližších voľbách zrátali. Ešte raz opakujem, že zákon o novom prerozdelení daní (FD) nie zákon o zákaze fajčenia. Tu bude vzorec na prerozdelenie daní a daňové úrady peniaze pošlú do tých pokladníc kam patria. Poslanci NRSR už nebudú každý rok rozhodovať o precentuálnom podiely pre obce a dotáciách. Po FD by sme v mestskom rozpočte nemali vydieť položku: dotácia zo ŠR pre/na účel
3)Som za zľavy a to pre:
študentov= 50%, s predkladaním potvrdenia každý polrok, semester.
Dôchodcov bez rozdielu veku, ktorý nepracujú= 50% a to len v rámci mestkej a prímestkej dopravy.
A v diaľkovej 25% až 0% zľava. Resp. iný systém. Napr. 200km ročne zdarma. Alebo u autobusov zľava 20% u vlakov 35%.
Zdravotne postihnutý. No tu je to ťažké, keďže veľa ľudí preukazy invalidov a čiastočných invalidov zneužíva. Ale zrejme takisto 50% zľava avšak pod podmienkou, že sa soc. poisťovňa bude snažiť robiť revízie zdravotného stavu týchto osôb.
Vojaci. Zrušenie ZVS v roku 2006 všetko vyrieši, dovtedy bez zľavy, keďže ozbrojené sily budú v rukách štátu a ten vyrovnávať stratu nebude.
Nie som za zrušenie zliav ale som proti tomu aby ich po FD stále hradil štát.
Zaujímavé čítanie. Aspoň som sa dozvedel, že ma živíte. Ďakujem
A teraz vážne. Položím tie otázky, na ktoré tak čakáš:
1) Tvoja vlastná veta znie: "V tomto celom to bude o Bratislave, nie o iných mestách." Vysvetli mi ju, prosím, hlavne to, čo sa skrýva v jej druhej časti.
2) Rozpočty miest budú posilnené v plnom rozsahu... Mám tomu rozumieť tak, že presne tie prachy, čo dnes dostal DP od štátu v budúcnosti bude mať k dispozícii VÚC? Lebo zrejme to je práve ten bod, o ktorom každý najviac pochybuje...
3) Čo znamená Tvoja ochota zrušiť zľavy? Kam až siaha?
Takže, čo vieme:
1)štát od 1.1.2004 chce zrušiť dotácie pre mestské rozpočty na prevádzku MHD vo verejnom záujme.
2)štát od 1.1.2004 odovzdá prostredníctvom fiškálnej decentralizácie časť svojich terajších príjmov.
3)štát navrhuje mestám zvýšiť daň z nehnutelnosti.
V tomto celom to bude o Bratislave, nie o iných mestách.
1) Áno a je to logické, nemôžme čakať, že štát odovzdá svoje príjmy, ale ponechá si výdavkové zložky. 2) Rozpočty miest budú veľmi posilnené. Ešte nevieme povedať v akom rozsahu, ale asi v plnom. Čiže 50% všetkých daní vybraných daňovými úradmi dostanú mestá(teraz je to 12%). Ak by sme spravili len istý matematický prepočet tak z dnešných daňových príjmov 1,8mld by BA skočila na 8mld. A nech mi nehovoria, že z toho sa MHD financovať nedá. Pre Bratislavu to bude oveľa výhodnejšie ako terajší stav, pretože všetci dobre vieme, že Bratislava živý ostatné Slovensko (mimobratislavčania prosím bez urážky, ale musíte uznať, že to tak je). 3) mestá si za svoje finančné podvýživenie môžu čiatočne aj sami. Je to napríklad ich nezáujem riešiť niektoré problémy.
Napríklad Petržalka. Véééľmi veľa psov a véľmi veľa neplatičov. Príjmy, ktoré by mohla mať z týchto poplatkov (1000Sk/rok) sú obrovské a dokázali by pokryť časť výdajov na údržbu zelene.
Ceny nehnutelností najvyššie na Slovensku, ale neschopnosť zvýšiť daň. Len MČ Petržalka má príjem z dane z nehnutelností 55 miliónov. Ja by som navrhoval zvýšiť túto daň o 30 až 40%.
Daň z nehnutelností je príjem hlavného mesta, ktoré ich podielovo delí medzi mestské časti a seba. V BA je to 100% pre MČ. Toto by som navrhoval zrušiť tak, že to zvýšenie by celé išlo pre hlavné mesto. Mohlo by tak získať cez 100mil.
No a mesto Bratislava si za svoju situáciu môže samo. Je to hlavne nezáujem o MHD v minulých rokoch. Keď sa napríklad kupovali posledné T6A5 tak ich kúpili 10 za 80mil. No maly ich kúpiž 100 za 800mil. A prečo. No lebo ich reko starých teraz výjde na 1,3mld čím predĺžia ich životnosť o 10-15 rokov. A potom budú museť kúpiť nové. No tie T6A5 by slúžili 30rokov + reko 10-15. Polovičaté riešenia nikdy nevýjdu lacnejšie a bohužial v BA sa väčšinou robia polovičaté riešenia.
Takže scenáre typu zrušia sa dotácie MHD dražšia o 100%. Blbosť. Mestá dostanú svoje financie, bude na nich ako ich použijú. Ak nebude záujem na strane mesta, tak ten scenár môže byť taký, no nie je to automatické. A pokiaľ dobre viem, tak dotácie sú iba na výkony vo verejnom záujme čiže na zľavy. Takže keď už, zrušiť zľavy tým pádom MHD dražšia maxi o 50% aj to len pre tých čo majú nárok na zľavu.
A na záver pohľad ku našim sociálnym čechom. Štát nedáva na výkon vo verejnom záujme ani korunu. Toto hradí mesto. štát prispieva len na kapitálové výdavky.
Čakám otázky na vysvetlenie toho, čo ste nepochopili, či chcete doplniť.
Re #17355 J: Ved pohoda, hlavne ak to bude opravene teraz Len to je tak, uz ma nebavilo dalsi raz vysvetlovat gramatiku, lebo (a to by ti vedeli tuto moji kolegovia povedat) som ich dva roky ucil, ako pisat nazvy Cest vynimkam Ale naucili sa (az na vynimky) a je po problemoch
d3k0: Jo ja som potom uplne zabudol, že tam mám toľko chýb a že ti to mám poslať opravené. Mal si namňa nástojčiť a vydierať ma, že to tam nedáš kým to nepoopravujem. Ja sa poznám, ináč by som sa zrejme nerozbehol bo boli trochu dôležitejšie veci.
Andy: Diky. Opravím to. Zo Sj som mal 3. Ale niektoré veci čo si napísal majú svoj význam.
Re #17343 Z: chystaj sa na dlhý mail, kde ti vysvetlím fakty.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Neopl@n