Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vlastimil: To že mi nevieme vyrobiť normálny bus neznamená, že Karosa je toho schopná. No a predsa tie prototypy vychádzajú z konštrukcie Karosy.

si: Aha, tak kúpiť Karosy B951. No tak poďme podľa cien. Jedna K951 stojí 6,11SKK a to v maximálne možnej výbave. Jeden Citybus (neberem lacnejší Solaris) stojí 7,9mil SKK. Čiže za 100 K951 by sme dali 611mil. SKK. Za tú istú sumu by sme dostali 77 Cytibusov. Solarisov určite viac. No a teraz sa pýtam, čo je lepšie 100 VP K951 pri ktorom úroveň cestovania moc nezvýšiš, lebo povedzme si na rovinu, že cestujcemu je jedno akú to má konštrukciu, stále to bude len omladená K731. Alebo 77 Citybusov s NP, kúpov ktorých zvýšiš úroveň cestovania na daných linkách, dovolím si tvrdiť, o 70%. K951 v Prahe chcú vyraďovať po 12 rokoch a Citybusy po 15 rokoch. Tie tri roky ak by si zarátal do ceny... A vieš čo, spravím to.
Ak rozrátaš cenu vozidla na roky tak K951 ťa výjde 509tis. ročne a Citybus 526tis. ročne. O čom chcete ešte rozprávať pri kúpe busov? A to som rátal s cenou Citybusu nie Solarisu, ktorý by bol ku nám určite vhodnejší a lacnejší. Takže VP určite nevyjdu lacnejšie, lebo nie len cena rozhoduje ale aj pohodlie pre zákazníka. Ak by sme zarátali aj spokojnosť zákazníka? A v Bratislave máme 60.000 potencionálnych zákazníkov s obmedzenou schopnosťou pohybu. Tých nesmieme ignorovať.
Reply on: si #17068:
Jednoduche, staci zabehnut do kniznice 🙂

Inak tie percenta - ja by som tipoval tak 70 udrzba/ 30 zvrhlost
Reply on: Spectre #17067:
bohuzial danu literaturu nemam, ale aj tak si myslim ze na stave v akom su v BA tieto vozidla ma z 90% podiel ich (ne)udrzba a mozno z 10% to akej su konstrukcie
Reply on: si #17066:
preboha! Ty si si asi nikdy necital dokumentaciu ku Karose, planiky udrzby a opis konstrukcie. Ja ti nebudem dokazovat tu zvratenost tu vo fore, pretoze to je opis tak na jednu knihu. Avsak mala rada - skus si precitat napr. knizocku "Autobusy Karosa 730 v provozu a udrzbe" a zistis, ake su hlavne koncepcne vady toho autobusu - na to nemusis byt ani strojar. Jednoducho konstrukcia toho autobusu je do oci bijuci nezmysel. Myslim, ze ti, ktori poznaju konstrukciu Karos lepsie a maju ju s cim porovnat mi daju za pravdu.
Reply on: Spectre #17065:
ocuj, ta zvratenost je hlavne osobny nazor niektorych jedincov tu na imhd... a ono svojho casu bol dokonca aj nazor, ze to ze zem je gulata povazovany za zvrateny a kacirsky... takze konecne by som rad aby sa tu prestalo argumentovat "zvratenostou" neakej konstrukcie, pretoze to nie je technicky ani konstrukcny termin ale iba nieci vymysel.
PS: kazda z existujucich konstrukcii ma svoje vyhody aj nevyhody ale tu v BA kde jazdi vacsina vrakov by sme nemali byt priebercivy a brat cokolvek co bude dostupne aby sme omladili a zlepsili technicky stav vozidiel... az potom mozme spekulovat nad tym, ci kupovat citybusy alebo citara. alebo cokolvek ine..
Reply on: Vlastimil #17062:
Ty magor 🙂 Tu nikto neporovnaval Karosu s Slovenskymi "autobusmi". Zase to vase narodne upovedomenie. Uvedom si, ze Karosa je zvratena konstrukcia oproti ostatnym autobusom vyrobenym v akomkolvek case na akomkolvek mieste a pouzivanym nielen v CR alebo SR, ale prakticky vsade. Argumenty v pocte exportovanych kusov, ktore vysli z Karosy su lakave pre ekonomov, ale nie pre technikov. Navyse, v kapitalizme je uplne normalne, ze sa zakaznikom predava ten najvacsi odpad - to je nielen v motorizme, ale aj co sa tyka elektroniky (vid. znacka Philipz 🙂 ). Pokial sa teda nevyznas v konstrukcii vozidla ani orientacne, nepis tu take veci. Samozrejme, ak mas technicky argument, ktory by nas polozil na lopatky, pretoze by dokazoval to, ze Karosa zvratena NIE JE, sem s nim! Jedina smola je ta, ze takyto argument nejestvuje 😃 ...
Reply on: vodic #17061:
Dragan je zenaty ????????????
Reply on: Vlastimil #17062:
Mas pravdu Karosa je najlepsie zostvena...Lepsi autobus uz neni:-D
Zdravím vás. Musí si do vás rýpnuť. Podľa vás je celá konštrukcia busu Karosa zvrátená. K tomu len toľko, keby sa u nás aspoň raz v historii podarilo vyrobiť dopravný prostriedok podobnej kvality, ako je Karosa. Keď už je konštrukcia Karosy zvrátená, tak aká je asi konštrukcia nášho Slovbusu, Novoplanu alebo Granusu s autosaňáckou karosériou(ten už radšej krachol)?ďakujem
Reply on: KREMIENOK #17057:
kto je DEXTER ? A komu konkretne co Dragan spravil ? A aku babenku na neho chces nasadit ? Je zenaty pokial viem. Byt na mieste Dragana, tak si podam Teba. Je to slusny clovek so zaujmom o dopravu celkove. Svojsky, ale nerobi nic zle.
A kto si vlastne TY ?
si: nestane sa skoro nic (teda z pohladu planety). stupne o trosku obsah co2 v atmosfere ? nevadi, sak dakedy to bola hlavna zlozka atmosfery. stupne o troska teplota ? nevadi, sak priemerna teplota v historii palnety kolisala aj o desiatky °C, mozno aj viac. vymrie nejaky zivocisny druh (ludstvo) ? nevadi, sak tych uz vymrelo ... a prisli nove. bude jadrova vojna ? nevadi, aj to uz bolo (pad velkeho meteoru ma velmi podobne nasledky, teda okrem radioaktivity, ale aj to uz bolo, ked bolo slnko este mlade a burlive a zem nemala ozonovu vrstvu).
a ta uvolnena energia sa casom vrati do zeme (a ci to bude trvat milion, alebo miliardu rokov je planete srdecne jedno).
takze sa netreba pytat, co to spravi s planetou, ale co to spravi s nami ... pretoze na ludstvo to bude mat urcite dramaticky a dalekosiahly dopad, zatialco na planetu uplne zanedbatelny.

sorry za ot
Reply on: genius #17058:
zaujimave, ze vsetkych trapi iba to, ze odkial cucat energiu ked minieme tu co sa nachadza vo fosilnych palivach, ale akosik nikoho netrapi, co to spravi s planetou, ked uvolnime v priebehu 100 - 150 rokov energiu ktora sa tu hromadila miliony rokov...
j: myslim, ze to s tou zabou je haluz. co som ja cital, tak zatial jediny objekt co sa podarilo "teleportovat" bola nejaka elementarna castica, tusim foton.

odbornici vravia, ze fuzia bude o 50 rokov v praxi (lenze to iste sa vravelo aj 50-tych rokoch 20. stor)

tunel: je to ritual pre mimobratislavskych. ja ked som v ba a nepreveziem sa cez tunel, akoby som ani nebol v ba.

a este k tomu plynu: na adrese: http://kekule.science.upjs.sk/ekologia/material/ucebnetexty/s8.htm som sa docital, ze plynu je naozaj iba na 40 rokov. dalej som potom uz nehladal. takze ani tade cesta nevedie. skratka a jasne, mame (ako ludstvo) na krku energeticky problem a nijako ho neriesime ... som zvedavy o tych 40 rokov 🙂
Chlapci, s tym DRAGANOM musime cosi robit, lebo nam prerastie cez hlavu. Najlepsie by asi bolo na neho nasadit nejaku babenku, ktora by ho pravidelne uzemnovala, lebo mam taky pocit, ze uz sa nevie vpratat do koze. A hlavne mnohym ludom podraza nohy, najma DEXTEROVI. Byt na jeho mieste, tak si ho podam. Co vy na to?
Reply on: J #17054:
Čo ja viem? Nemôžem si pomôcť. Vždy, keď navštívim BA, musím sa aspoň raz previezť tunelom. Asi je to nejaký rituál 😃

Ad Ik412: Neboj, ja si to nejak zistím. Díky za užitočné tipy.
Btw., s telefonovaním na DPB už mám svoje skúsenosti. Ja volám cez celú republiku a dotyčný mi znudene zodvihne so slovom "Vrátnica." 🙂
Reply on: J #17054:
Pochopitelne, len to vysvetli sickovi, m@rtinovi a dalsim Karosakom .... 😃
Vladimír: No I412 bežne stretneš na 91 alebo 37. Myslím, že ak napíšeš deň vopred do dispečera tak ti budú vedieť povedať resp. zistiť kde bude + odchody. Alebo keď tu budeš tak zavolať na dispečink povedať 1701 alebo 1702 poprosiť a ak bude nejaký čo sa o to zaújíma (rozumej vie) tak ti to povie. Alebo zožeň si vozíček a počkaj si na 1700. 🙂

Ak chceme ísť cestou elektrifikácie aj z dôvodou ekologizácie CNG oproti nafte vedie na plnej čiare. Naše Karosy CNG spĺňajú normy platné od roku 2012. Len dúfam, že dovtedy nebudú jazdiť. 🙂

Čo vidíš na tunely?! Veď to je jedna z najhorších trás. Teda najhoršie sa na nej cítim, príliš hluku.

Re #17053 Spectre: Čo je pravda nie je hriech.
Reply on: J #17048:
Vyborne! Ohladom tych Karos vs. Ik435 plne suhlasim. Konecne to povedal aj niekto iny.
Reply on: J #17048:
Samozrejme, ja nechcem ťahať trolejbus do Čunova (i keď ten Lamač až zase taká somarina nie je). Popri E a T bude musieť vždy byť určitý podiel A dopravy. Možno som v tomto krátkozraký, ale zatiaľ nejakú akútnu príčinu pre hromadné prestavby autobusov na pohon CNG nevidím.

A čo sa týka bratislavskej špecialitky - originálne autobusy inde nevídanej značky "Vrakosa", už sa mi na ne pomaly zbiehajú slinky. Asi o 2 až 3 týždne sa chystám na výlet do Bratislavy. Pobudnem tam asi tri dni, takže dúfam, že sa mi podarí nejakou Vrakosou sa odviesť. Veľmi sa na to teším.
Okrem toho sa verím, že:
- opäť vybláznim na mojej obľúbenej trati cez tunel
- pozriem si tú nešťastnú preložku trate pri vyústení z tunela na nábrežie (v BA som nebol 2 roky, ešte som ju nevidel)
- skúsim niekde vypátrať Ik412 a previesť sa ním
- uvidím, kam všade sa dá vypraviť Sor (pri mojej poslednej návšteve jazdili len na L41)
- prejdem posledné úseky siete MHD, kde som nešiel a teda budem mať prejdenú komplet celú sieť MHD v BA
- iné zábavky 🙂
genius: No stou fúziu som nepovedal, že sa im to podarí za 5 rokov či za rok. Myslím si, ža aj tých 20 je optimistických. Ale aj tak to nie je nejaký dlhý horizont. Čo je to 20 rokov. Nič. Akurát začnú dochádzať zásoby ropy.
Je mi jasné, že pri získavaní vodíka je potreba viac energie ako jej je treba. No aj tie ropné veže musí niečo pohánať a mám pocit, že tie pumpy ťahá el. energia.

Jo. Doprava bez emisií, to by mal byť náš cieľ.

Len tak na pobavenie, v austrálii sa podarilo prepraviť žabu na vdzialenosť pár metrov pomocou teleportu. O tom čítal známi (nebolo to vo NČ ani nič podobné), takže možno raz sa budú vytrhávať koľaje a troleje a budeme cestovať úplne inak. "TRANSPORT" :-))) Žaba prežila.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.