Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Z #16604:

No, co mam povedat? Nechce sa mi o tom hovorit, cele to bolo velike BLA-BLA. Teda odznelo tam aj par naozaj dobrych veci. Par ludi ma napadlo, ze do dopravy nevidim a pisem nepravdy, iny sa ma zastali a povedali ze je to presne tak ako pisem... Nemam chut o tom pisat, zdalo sa mi to ako fraska. Preco? Vsetci sa tam rozplyvali o trvalo udrzatelnom rozvoji verejnej osobnej dopravy. A ja som povedal, ze je to pekne, ale to co sa tu praktizuje je trvalo udrziavany utlm verejnej osobnej dopravy. Ked videli tie fotky, tak to zvalili na cestujucich, ze oni za to mozu a zacali na mna vytahovat take statistiky, ze primerne je v autobuse s kapacitou 100 cestujucich iba 6 az 7 ludi. Akoze ak mi toto povie nejaky inzinier z Magistratu, tak co mam ja na to povedat? 😞 Vobec sa necudujem preco to v MHD v BA vyzera tak ako vyzera. A ked pan Andrej Durkovsky chce nieco zlepsit, tak ma pred sebou sakra vela prace. A vobec by som sa necudoval, keby to vzdal, lebo co tam islo z ust niektoych panov mi vyrazalo dych. A po tom, co som tam ukazal ma nemaju radi. Necudujem sa im, to som aj cakal. Naozaj ma to uz nebavi, takze mozno niekedy v buducnosti. Dakujem.
Reply on: Vladimír #16592:
Ak sa dobre pamatam tak prototyp klboveho Ikarusu rady 400 sa skusal v BA v roku 1988? Je to tak, alebo sa mylim?
Turbo: No, ako si dopadol na konferencii? 🙂
Reply on: ufo #16601:

Ten maly tratovy vibrator stoji na 3. stojanke a urcite je nefunkcny. Ak by sa ti poradilo ho nastartovat, tak mas dve moznosti:
1. Budes cely od oleja, lebo ta to ospliecha
2. Nic sa nestane, olej v tom uz nie je vobec.
Urcite by potreboval opravu. Vymenit hadice hydraulickeho systemu, novy olej, mozno celu hydrauliku. Dalej drobnosti ako skla a nater... 🙂 Ale na podbijanie trati nie je tato "hracka" vhodna. To je vyhybkova podbijacka.

To druhe, tusim Plasserka, ci od kooh to je, stoji dobre uzamknute v jednej z tych plechovych bedni na Juraku (pokial sa nemylim). Malo by to byt funkcne, ale teraz neviem ci ma ta podbijacka automaticke vyravnavanie nivelity (ci ako sa tomu nadava). 🙂 Kazdopadne podbijacky mame, iba sa nepouzivaju a jedna je 100 % nepojazdna.

Dlasia vec je bruska. Ten Schoerling co strasi na Juarku ihned za tou rozbitou podbijackou dal Peter Pankrac z vlastnej iniciatiny dokopy. Myslim ze mu funguju uz aj kamene. Ale treba si uvedomit jednu vec. Ta bruska je vhodna na pravidelne brusenie kolajnic, aby sa zabranilu vlnkovitosti. Ked vsak uz k vlnkovitosti doslo (a miestami pomerne rozsiahlen), tak nie som si isty, ako rychlo to dokaze zbrusit. Urcite je to na viacej jazd... Ale napr. na Racianskej radiale sa pri zastavke Pionierska znovu zacinaju hlavy kolajnic "vlknovitiet", vcera som sa o tom presvedcil. Takze je najvyssi cas poslat tam 8431 aby to prebehla. Ale na to by trebalo dal dopravny prikaz, niekto by ten voz musel nazbrojit (8 ton vodz + kamane) a ist to v noci prebehnut. Brusit nemozes pri rychlosti 40 km/h, dolamal by si kamene. Pri bruseni zadas taky stupen, aby si sa suchtal povedzme 15 km/h, mozno menej. Ale to uz iba hadam, nemam na to zacvik. 🙂
Vladimir: my sa vozime v Karosach B731, B732, B741, C934, C934E, C954 🙂
ale ked idem v tyzden novej C954, vadi mi na nej, ze vrzga a cvirika ako Citybus, preco? Cesty medzi dedinami mame kvalitne, na to sa neda vyhovarat.

Martin: tam sa chystam, ak tam bude aj 840ZSSK.
Reply on: J #16579:
ked uz pises o podbijackach, s nimi je to ako? Ten maly dvojnapravovy tratovy vibrator (tak sa to vraj vola nie?) patri DPB, a este som tu vidaval taku normalnu velku Plasserku, stavala casto v Karlovke alebo na Racianskej na Kalifornienoch, ta komu patri???
Reply on: Miki #16472:

To je vdaka umiestneniu piesocniku... CKD sa museli ukazat. Je to ich vizitka - neschopnost a hlupost... :-|
Aj tu zdravim vsetkych po wikende 🙂

Chcem aj sem poslat moje hodnotenie jazdy s CB18 (vceraaaa :o) ), ale neviem to prekopirovat z "dispecera"-takze kto bude mat zaujem citat, ako Z vidi klbovy Citybus, najde to "vedla" 😃 :o)
Rovesnikom I400 je B831. Tiez ma znizenu podlahu a sirsie predne dvere. Prirovnanie vyvoja K700 po K950 k Skode je trefne. Jednoducho bezpecnost, zivotnost, zial aj cena sa podstatne zvysili. A pri to ma Fabia stale motor vpredu a pohon prednej napravy ...

V "horskych" podmienkach BB nie su s chladenim Karos problemy. Darmo, vyssia nadmorska vyska. A tiez cistene chladice ... Na starsich vozoch byva ventilator zapojeny na spinac u vodica ako na starsich skodovkach. Az ked mi to kamos ukazal, tak som zistil co to zvyklo kedysi hucat.
Chladic paradoxne vplyva aj na kurenie. Karosa ma okrem radiatorov aj naporove od chladica - rovno pri dverach je vystup do vozidla.
Stropne ventilatory v poslednych seriach K700 dokazu zachvilu vyfukat aj zafajceny autobus 🙂

Zadne okno v CB vracia vzduch do vozidla takze ho dokonale prefuka.
Reply on: Spectre #16596:
inde to bolo mozno inak ? ak som dobre pocul tak niekedy koncom 80tych a zaciatkom 90tych rokov ked tu bola uz zaplava k7xx tak sa v BA iba testoval prototyp ik4xx takze asi inde to velmi inak byt nemohlo...

"Inac dlzka vyvoja rady 400 svedci o tom, ze ide o prepracovanu konstrukciu, nie o upraveny ram z RTOcky, ako pri Karose" >> no neviem, ja si skor myslim ze dlhsi vyvoj potom prekonal ten ram na karose, pretoze predtym sa testoval na RTOckach, potom ho iba upravili (predpokladam ze odstranili neake chyby); z logickeho hladiska je pravdepodobnejsie ze zbrusu novy vyrobok ma daleko viacej vad, ktore sa prejavia az pocas masoveho nasadenia ako ten, ktory uz na trhu bol a iba ho zmodifikuju; takze s takymito argumentami sa tu velmi nesnaz...

PS: v dnesnych dobach uz aj ik4x5 vyzeraju dost biedne, mnohe vydavaju divne zvuky a pod...
Martin> Co sa tyka toho ventilatora, tak u nas vybuchuje uplne vsetko, bez ohladu na typ vozidla 🙂 Inak s tym, ze v principe "Karosa je taka akciovka pre chudobnych, ktori si nemozu dovolit NP" suhlasim.

SI> U nas jazdili 280ky, inde to bolo mozno inak. Inac dlzka vyvoja rady 400 svedci o tom, ze ide o prepracovanu konstrukciu, nie o upraveny ram z RTOcky, ako pri Karose 🙂 🙂 🙂
Reply on: Tomas #16561:
Ide o princip, ze Karosa je srot.

Toto tvrdenie od teba, ktory si sa K-B961 ani len neviezol, ma asi taku vypovednu hodnotu, ako keby nejaky Zapadoeuropan povedal:

"Slovensko je krajina, kde vladne diktat komunistickej strany.",

pricom by nereflektoval to, ze komunizmus na Slovensku skoncil pred trinastimi rokmi a navyse by z neho potom vypadlo, ze na Slovensku ani NEBOL.

Takisto ty - Karosu 961 si nezazil, ale z principu vies, ze je to srot, lebo to musi byt srot a basta.

Vsetko sa s casom meni, ako by povedal klasik, panta rhei. Ani Karosa uz nie je to, co byvala. Velmi trefne prirovnanie tu uz ktosi pouzil - porovnaj Skodu Favorit z r. 1987 a Skodu Feliciu z r. 2002. Myslis si snad, ze to su rovnake vozidla??? Ano, dizajn ma Felicia odvodeny od Favorita, ale to je asi tak vsetko, co maju spolocne.

Takisto nemozes porovnavat povedzme B741 z roku 1991 a B961 z roku 2003. Je medzi nimi minimalne rovnako priepastny rozdiel, ako medzi komunistickym Favoritom a novou Felckou.

A lutujem vas Bratislavcanov, ze nemate ani jediny voz zo serie 95x/96x. Aj ked zas na druhej strane - ako vas tak poznam - i na nom by ste zacali OKAMZITE hladat chyby, lebo je to Karosa.
Dne 18-20 června se koná v Ostravě Czech Raildays. Bude tam k vidění Solaris Trollino 15, tramvaj Škoda Trio.

Ale hlavně bude tam představena prvně veřejnosti vysokorychlostní vlaková jednotka 680. První oficiální fotografie vlaku 680 Pendolino pro ČD je v odkazu.
Reply on: Spectre #16590:
no neviem, ale kym v 80tych rokoch sa nam tu uz karosy 7xx prehanali bezne, z ikarusu prichadzali akurat tak 280ky a o neakych 4x5 vedeli mozno iba vo vyvoji...
Reply on: Spectre #16590:
To som netušil, že Ikarus 4xx sa zrodil na papieri už pred dvadsiatimi rokmi.

K tomu, že z akého plagátiku som to opísal... Opísal som prax z terénu. Žijem v meste a študujem v meste, kde kedykoľvek môžem nasadnúť do Karosy B731, B732, C734, B741, C744, B941, B941E, B961, B932, B932E alebo B952. Týmito vozidlami sa vozím, rozprávam sa s ich vodičmi, mám kontakty na pracovníkov DP...

Čestne sa priznávam, že nie som technik, Spectre. Teda ma na týchto veciach môžeš nachytať, skrátka nie som v tom "doma". A preto sa ani neviem odborne vyjadriť k tomu, či konštrukcia Karosy je zvrátená. Teda, vyjadriť sa môžem asi v tom zmysle, že akokoľvek zvrátená by bola, funguje a tieto vozidlá sú takmer bezproblémové.
Spectre:
Já si nemyslím, že Karosa nabízí špičkové autobusy, já jen říkám, že pro východoevropský trh a silnice nabízí určitý ekvivalent nízkopodlažním vozům. Kdo nemá peníze na 100% obnovu nízkopodlažními vozy, je pro něj Karosa řady 900 nejefektivnější řešení. Neříkám, že Karosy řady 900 jsou to nejlepší co na trhu existuje, ale vadí mi, že se nad nimi v Bratislavě, kde se vozy rozpadají pod zadkem, ohrnuje nos.

Ventilátor BY měl vždy uchladit motor. Pakliže ho neuchladí, není účinný. Já jsem ještě neviděl uvařený motor u Karosy. Mimochodem, která vozidla vám vzplanula? Nebyly to Ikarusy 435?
Reply on: Vladimír #16580:
Ozaj, ty chces porovnavat K961 a Ik435. Avsak zabudol si na to, ze Ik435 je tiez koncepcia z 80tych rokov 🙂 Takze ekvivalent ku 7xx.

Inak ale vylozme si karty na stol, vazeni. Akykolvek autobus, ci to uz bola rada 7xx->93x->95x, alebo ine. V com spociva inovacia??? Akurat modernejsi motor, pripadne prevodovka, interier a pod. Konstrukcia a jej zvratenosti sa vsak v zasade nemenia, to je podstatne.
Reply on: Vladimír #16586:
Ta charakteristika Karosy... hmmmm... z ktoreho reklamneho plagatiku si to opisal??? 🙂
Reply on: m@rtin #16585:
Nooo, nechcem ti zase vyvracat tvoje technicke argumenty, aka je Karosa skvely bus, ale vedz, ze na plynakoch napr. bezi ten ventilator prakticky non-stop. Druha vec je to, ze aj ked sa ventilator zapne, nie vzdy to stiha uchladit...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.