to už skôr uverím, že prasatá lietajú... určite tí ľudia sa nevykašľú na cestovanie do BA iba preto, že vlak ide na Nové Mesto, ak sa sem potrebujú dostať. Urobia podľa mňa iba to, že vystúpia na Vinohradoch a využijú často premávajúcu električku.
Dodám iba toľko, že ak sa podarí MÁV prevádzkovať vlaky medzi Rajkou a Petržalkou, tak paradoxne, budú osobnú vlakovú dopravu z Petržalskej stanice zabezpečovať iba zahraniční dopravcovia. Celkovo je však badať u ZSSK trend rušenia medzištátnych vlakov. Zo Slovenska do Maďarska sú bez osobnej dopravy trate 132 (Petržalka - Rajka), 135 (Komárno - Komárom), 160 (Lenártovce - Bánréve), 161 (Lučenec - Kalondy - Ipólytarnóc - Veľký Krtíš), 164 (Fiľakovo-Somoskoújfalu), 169 (Košice - Kechnec), 190 (Slovenské Nové Mesto - Sátoraljaújhely) + zrušené trate Turňa n. Bodvou - Tornanádasska a Šahy - Dregélypalánk - Balassagyarmat. Tak sa pýtam, že načo vlastne sa stavali všetky tie medzihraničné úseky, keď dopravca sústavne rok čo rok ruší medzinárodnú dopravu?! Zaujímavé, že Česi s Poliakmi obnovili dve medzištátne trate fyzicky a zaviedli tam aj osobnú dopravu. Nespornou výhodou by bola trať zo Šiah do Maďarska, tak by sa trať 173 mohla vo väčšom využívať pri nákladných vlakoch z Poľska do Maďarska ako aj vlaky Poľsko - Slovensko - Maďarsko. Takto je tá trať iba obyčajno lokálkou v "hladovej doline". ?
Veď všetci tí, čo prichádzajú od PK, SC a MA, robia v okolí ŽST Petržalka a chodia vlakom.. pre nich by to malo zmysel ? ale samozrejme to by v Ba nesmeli prestúpiť na bus ani keby to bolo rýchlejšie... (to pre tých čo idú od MA) ?
No ten pokles bude aj preto ze ten kto dnes chce ist do okolia ZST NM nebude chodit vlakom, ze... a ten kto chodi busom nepresadne do vlaku ked mu ide 3x denne v nahodnych casoch.
tými 30% myslíš pokles ako celkovo na vlak, či o 30% menej cestujúcich pokračuje na ŽST NM ako keby šiel na Hl.st., teda idú dole na Vinohradoch? Čo sa týka prestupu na Prievoze, tak nie je nikde písané, že by ten prestup bol katastrofou. Keby sa podarilo tak, že by vlak prišiel 10min pred odchodom L66, tak by to bolo myslím prijateľné. 5min kým sa cestujúci vyšuchcú od nástupištia k L66 a 5min čakania. Inak má fakt väčší zmysel použiť MHD, ktorá obsluhuje na rovnakom území viac zastávok a v lepšom intervale. Tak snáď sa vlaku zadarí o nejaký čas neskôr.
Ani pri polhodinovom (a to už vôbec neriešim kto by ho zaplatil) intervale by to nebolo o nič lepšie. ŽST Nové Mesto tiež nie je ničím zaujímavé. Však si to modelovo prerátaj, koľko času s prestupmi by to niekam v okolí (napr. Polus?) trvalo vlakom a koľko MHD... vyjde ti to plus-mínus rovnako, k tomu faktor možného zmeškania prípoja a následného čakania na vlak ....
Re #165719 no.ev.di.: ŽST Petržalka možno hej, ale tie ďalšie...
Na ÚNS jazdí L66 raz za 15/20 minút, krásna predstava prestupu...
Na NM síce máš viac liniek, ale všetky idú smerom späť do centra/Ružinova... (čiže v protismere z ktorého prídeš vlakom), zaujímavá tak môže byť maximálne L58.
Len pre zaujímavosť (a tuším som to sem už písal). ŽST Nové Mesto je pre cestujúcich maximálne neatraktívna. Zo skúseností ZSSK: presmerovanie vlaku (a je jedno či od Pezinka či od Senca) z Hlavnej stanice na Nové Mesto znamená pokles cestujúcich v ňom minimálne o 30%.
Keďže jazdná doba vlaku a busu linky 59 je približne rovnaká, veľa ľudí tým cestovať nebude (však aj dnes tam mohli ľudia cestovať na kupón BID za 1,66€ mesačne a sám si videl tú obsadenosť vlaku). Navyše všetky stanice sú v prdeli - ďaleko od zaujímavej zastavanej časti.
Re #165715 810zssk: Bola, bola. Dokonca úplná. A týmto sa zároveň vyvracia fáma, že pozemok pod vozovňou bol predaný a bude sa búrať.
Valec
Re #165719 no.ev.di.: ŽST Petržalka možno hej, ale tie ďalšie...
Na ÚNS jazdí L66 raz za 15/20 minút, krásna predstava prestupu...
Na NM síce máš viac liniek, ale všetky idú smerom späť do centra/Ružinova... (čiže v protismere z ktorého prídeš vlakom), zaujímavá tak môže byť maximálne L58.
Len pre zaujímavosť (a tuším som to sem už písal). ŽST Nové Mesto je pre cestujúcich maximálne neatraktívna. Zo skúseností ZSSK: presmerovanie vlaku (a je jedno či od Pezinka či od Senca) z Hlavnej stanice na Nové Mesto znamená pokles cestujúcich v ňom minimálne o 30%.