Reply on: ufo #165729:
viem, ale tak sme v Schenghenskom priestore a možnosti cestovať medzištátnymi vlakmi z roka na rok klesajú? Ľudia hovoria, že za socializmu boli lepšie medzištátne spojenia než dnes a to hovoria aj tí čo v ´89 chodili na protesty a boli tvrdo proti bývalému režimu. Tri trate do Poľska máme s mizernou frekvencio u vlakov. Jediná krajina kam ako tak normálne premávajú osobáky sú Česko a Rakúsko, do Maďarska ako keby ľudia necestovali ?
no.ev.di.
Dodám iba toľko, že ak sa podarí MÁV prevádzkovať vlaky medzi Rajkou a Petržalkou, tak paradoxne, budú osobnú vlakovú dopravu z Petržalskej stanice zabezpečovať iba zahraniční dopravcovia. Celkovo je však badať u ZSSK trend rušenia medzištátnych vlakov. Zo Slovenska do Maďarska sú bez osobnej dopravy trate 132 (Petržalka - Rajka), 135 (Komárno - Komárom), 160 (Lenártovce - Bánréve), 161 (Lučenec - Kalondy - Ipólytarnóc - Veľký Krtíš), 164 (Fiľakovo-Somoskoújfalu), 169 (Košice - Kechnec), 190 (Slovenské Nové Mesto - Sátoraljaújhely) + zrušené trate Turňa n. Bodvou - Tornanádasska a Šahy - Dregélypalánk - Balassagyarmat. Tak sa pýtam, že načo vlastne sa stavali všetky tie medzihraničné úseky, keď dopravca sústavne rok čo rok ruší medzinárodnú dopravu?! Zaujímavé, že Česi s Poliakmi obnovili dve medzištátne trate fyzicky a zaviedli tam aj osobnú dopravu. Nespornou výhodou by bola trať zo Šiah do Maďarska, tak by sa trať 173 mohla vo väčšom využívať pri nákladných vlakoch z Poľska do Maďarska ako aj vlaky Poľsko - Slovensko - Maďarsko. Takto je tá trať iba obyčajno lokálkou v "hladovej doline". ?