Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) usporiada tlačovú konferenciu o 11.00 h v Prezidentskom salóniku na hlavnej stanici v Bratislave.
K nadchádzajúcim hokejovým majstrovstvám sveta predstaví ZSSK projekt nového palubného personálu v IC vlakoch a dopravné služby pre hokejových fanúšikov. Informovať budú Pavel Kravec, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko a Ing. Igor Chovanec – riaditeľ Úseku obchodu.
Pre objektívy budú k dispozícii hokejové hostesky ZSSK a stewardky v rovnošate.
Reply on: Petto #165404:
RegioJetu sa to oplatí preto, lebo na to dostane dotácie. Ale za tie dotácie aj poskytne vyššiu kvalitu než ZSSK, a preto sa to oplatí aj štátu. Na trati do Žiliny je štát ziskový, a v kvalite služieb tam dnes až na menšie detaily nie je čo zlepšovať, preto by nemalo veľký zmysel to v momentálnej situácii dávať súkromníkovi.
Reply on: Joyki #165406:
a na trati do KN uz nechodi ZSSK ??? ci planuju prestat, ked nastupi REGIOJET ?
Reply on: Petto #165404:
jezis, vsak taka hlavna trat ako je napr. ZA-BA musi byt statna, teda ZSSK. Vsetko zas nemozeme sprivatizovat a dat inym. Aj tak RegioJet sa zameriava na regionálne trate hlavne.
Reply on: Petto #165404:
Kľudne by mohol prebrať dopravu na trati Čadca - Makov, lebo tí magori zo ZSSK chceli aj tam osekať vlaky. Najideálnejší stav by bol keby sa autobusové spoje na trati Čadca - Makov minimalizovali a vlaky pridali radšej. Ľudia to tam vraj využívajú viac než slušne tie vlaky. O trať 120 a 180 nemám obavy, skôr mám obavy o trať 172,173 a 174, že čo tam ešte ZSSK skrblíci osekajú, resp. dokedy bude štát rušiť iba vlakové spoje a dovolí anarchiu autobusovým zdieračom, ktorí by najradšej kasírovali iba za dopravu počas špičky a ostatné časy nech si ľudia chodia pešo, alebo nech robia vtedy dopravu železnice, t.j. presný opak toho ako to má byť. ?
Fakt by ma zaujimalo, ci je natolko perspektivna ta trat do DS ci az do Komarna, ze tam chce REGIOJET prevadzkovat moderne supravy s dobrym taktnym intervalom. Mali radsej nakupit zopar vacsich suprav a prevadzkovat usek BA-ZA ved to musi byt zlata bana.
Reply on: MiroBA #165400:
Keď tam robí Keolis Group, tak v ČR a SR by mohli J&T Group robiť dopravu. Autobusy a trolejbusy si sami vedia už vyrobiť, resp. snažia sa, ale nejak to moc nejde, ešteže fungujú dobré vzťahy + vreckové pre tých čo rozhodujú o tendroch. Silno pochybujem, že keby J&T mali niekde robiť dopravu (dajme tomu, že by chceli rozšíriť podnikateľský záber), že by ju robili SORkami, lebo by museli každý 7-8 rok obnovovať vozový park a radšej by kupovali trvácnejšie Mercedesy, MANy, či Solarisy ?
Reply on: 810zssk #165395:
ale iba "vraj" a "možno". Závisí to od toho v akom stave bude trať. Ak sa s ňou niečo nespraví, tak pochybujem, že sa rýchlosť zvýši.
Reply on: 810zssk #165396:
A ako sa tá 1. trieda v tom dnešnom vlaku líši od druhej? Ja som tam videl sedadlá s rovnakým poťahom tiež po štyroch zoskupené.

Re #165397 Andy: Neviem aké vlaky myslíš, nevyznám sa v tom tak. Ja som to porovnal hlavne s rakúskym Talentom a tuším aj s maďarským.
Ešte spomeniem - Motorová jednotka Talent k prezenčným jazdám bola zapožičaná (pravdepodobne) od Francuzskej spoločnosti Keolis Group.
Táto spoločnosť pôsobí vo Francúzsku, Nemecku,Belgicku,Holandsku,Velkej Británií,Nórsku,Švédsku,Dánsku,Portugalsku, USA,Kanade,Austrálií a Alžírsku.
Okrem vlakov prevádzkuje aj električkovú aj autobusovú dopravu. Napr. električková sieť v austrálskom Melbourne, Vačšinu Autobusov v Stockholme.
A konkrétne vozidlo čo prišlo na Slovensko je zapožičané nejakej regionálnej prímestkej Berlínskej Linky ako bolo tu už spomenuté.
Reply on: no.ev.di. #165384:

Ja som bol tiež - včera aj dnes až do Komárna.
Moje dojmy: Súprava Talent samozrejme výborná, na úrovni. Klimatizácia -na moj vkus až moc pustená lebo po hodine a pol mi začalo byť aj chladno, ale to detail.
Čo je podstatnejšie -no neviem ako to od toho marca 2012 bude chodiť ale súčasné prezenčné jazdy nepovažujem za najlepšie riešenie. Vlak na trase Bratislava Komárno stál takmer všade, takže celá trasa 100km Bratislava - Komárno trvala až skoro 2 a pol hodiny. Toľko trvá pomály cestovanie Bratislava - Žilina pri dvojnásobnej vzdialenosti.
Čiže chcelo by to taký systém ako na trase Bratislava - Viedeň.
Mali by byť spoje, ktoré by na Trase Bratislava - Dunajská Streda a Dunajská Streda - Komárno stáli všade a k tomu ešte expresný spoj, ktorý by stál len na Bratislavských staniciach a potom už len v Dunajskej Strede a v Komárne. Inak sa na 2 a pol hodinové cestovanie ľudia vykašlú.
Dalšia vec je že vlaky možu byť neviem ako dobré a rýchle, keď nie je tomu prispôsobená trať, ktorá miestami akémukoľvek vlaku neumožňuje ísť viac ako 40km/h.
Obsadenosť vlakov - včera (26.4) na poobednom prezenčnom páre bolo ľudí celkom slušne. - všetci boli zvedaví a zrejme aj chceli ušetriť oproti spoju ZSSK ktorý šiel krátko predním.
Dnes(27.4) ráno ľudí až tak veľa nebolo iba zopár, ľudia sa začali viac zbierať až na úseku Dunajská Streda - Komárno - zrejme tými čo dochádzajú do Komárna za prácou.
Poobede som šiel nazad úsek Komárno Dunajská Streda až 15:37 riadnym spojom ZSSK. (-4 klasické "šukafóny"
? ) Ludí spočiatku dosť postupne vystupovali a pred Dunajskou Stredou už boli vo vozni traja ľudia. V D.S. som prestúpil zase na "Talent" z odchodom 17:05 a ten bol zase slušne plný.
Inak neviem či to bude až tak rentabilné pre RegioJet prevádzkovať spoje v hodinových až pol hodinavých intervaloch...ale uvidí sa. Toľko moje postrehy.
Reply on: 44 #165393:
Tá jednotka, čo sa tu prezentuje, je tiež už ojazdená, bolo to vidno napr. na vyšúchaných opierkach. Ale povedal by som, že na železničných vozidlách bežný človek nepostrehne nejaký 5-ročný vekový rozdiel, pokiaľ boli normálne udržiavané. Ono aj na tých terajších 810 nie je tak hrozný ich vek v zmysle nejakého opotrebovania, ale zastaralá koncepcia toho vozňa, ktorá nespĺňa požiadavky cestujúcich 21. storočia. 🙂
Reply on: Peon #165392:
Miesto rušňovodiča od priestoru pre cestujúcich je oddelené sklom napríklad aj v 840 a 425.
Reply on: Peon #165392:
To co je oznacene ako 1.trieda je samozrejme 1.trieda. Akurat pocas prezentaciek bolo jednotne cestovne 😉
Reply on: no.ev.di. #165390:
Na useku BA-DS sa vraj mozno rychlost zvysi.
Reply on: no.ev.di. #165386:
Nemec mal doprovod rusnovodica ZSSK. Vlakveduci boli tiez zo ZSSK.
Reply on: Peon #165392:
"K provozu na Slovensku firma využije pronajaté starší vlaky, výroba nových by totiž trvala další tři roky."

Tak to som zvedavy, ake? Snad nie nejake so starsim dizajnom... To je potom o com takato prezentacia dacoho, co tu ani nebudeme mat?
K REGIOJETU

Re #165384 no.ev.di.: Ja som bol iba v úseku Bratislava - Kvetoslavov. Tento Talent je požičaný z Nemecka (pravdepodobne z Berlína, lebo je tam mapka tamojšej MHD).

Je homologizovaný na Slovensku?? Zaujalo ma, že miesto pre rušňovodiča je od priestoru pre cestujúcich oddelené iba tmavým (normálne priehľadným) sklom.

Vtipné mi pripadá, že časť vysokopodlažnej časti vlaku je oddelená sklom a sklenenými dverami - označená ako 1. trieda. Reálne je to však 2. trieda. ?

Zaujímavý článok aj s videom: http://ekonomika.idnes.cz/video-jancura-testuje-na-slovensku-nove-vlaky-f4b-/eko-doprava.aspx?c=A110426_150433_eko-doprava_fih

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.