Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #165129:
Hlupostou som nazval mat turniket na niektorych staniciach, lebo tych ludi beztak vo vlaku znova prekontrolujes. Ak maju byt vsade tak carove kody (alebo nebodaj chces davat studakovy s JCL za 40 centov kartu za 5 eur?).

Rychlejsie to samozrejme je. Pozri si kolko ta kontrola v regiobusoch trva v ceskych IDS a kolko trva citanie karty na EMTreste.
Reply on: Ike #165128:
Ja by som to videl takto:

1. Vytvorit jednotny rezervacny a predajny system (nieco ako Amadeus a Galileo) povinny pre vsetky zeleznicne spolocnosti v SR. Prevadzkovatel: ZSR, predajcom by bol ktokolvek po splneni danych podmienok (ako AMS).

2. Rozdelit ZSSK na cca tri firmy (napr. geograficky).

3. Takmer okamzite po rozdeleni ich privatizovat.

4. Preniest objednavanie dopravy na VUCky.
Reply on: 810zssk #165126:
Idea je demonopolizovať a liberalizovať osobnú železničnú dopravu a to sa dá len tak, že pre všetkých budú platiť rovnaké podmienky. Ak ZSSK nebude platiť za dopravnú cestu, nebude tak trochu zvýhodnená oproti potenciálnej konkurencií? To podľa teba vypadne z kalkulačného vzorca pre výpočet nákladov položka za dopravnú cestu alebo sa bude viesť nejaké "špeciálne" účtovníctvo? Ako potom môže konkurenčný dopravca predložiť výhodnejšiu ponuku, ak on musí rátať aj s nákladmi na dopravnú cestu? Alebo potom sa budú ponuky vyhodnocovať tak, že sa k nároku na dotáciu ZSSK pripočíta ešte ŽSR? To, že to ŽSR a ZSSK vlastní štát je z tohto pohľadu úplne irelevantné.
Na 7135 linka 8 mal vodič záľubu v pieskovaní na zastávke. Zaprášil hustým bielym prachom ľudí a aj vo voze bola "hmla". Robí DPB dostatočne psychotesty?
(Bolo sucho a listy nepadali...)
Reply on: 810zssk #165125:
Ak efektívne a bez zdržania skontroluješ tarifné vybavenie všetkým, ktorí prídu na Hlst, Nové Mesto či Petržalku -to je hlúposť ? A samozrejme nie je nič lepšie ako unavovať vodičov sledovaním a rozlišovaním dátumov namiesto jasnej zelenej/červenej diódy či jedného/dvojitého zvukového signálu. A to prvé nie je rýchlejšie ako druhé a oveľa už ani blbou náhodou.
Reply on: Solider #165124:
neviem ako samo, ale ja si myslim ze ZSSK mala byt sprivatizovana, ZSR statna a objednavat dopravu by si mal kraj dotujuc ZSSK, alebo ineho alternativneho dopravcu...

lebo ZSSK je drahy statny moloch a pritom je uplne jasne ze s peniazmi nehospodaria koser...
Reply on: Mike #165114:
Ked v takej budapesti mohla elektricka stat 8 minut na zastavke a medzitym naberat ludi bez problemov, tu by to tiez nebol problem 🙂 (hlavne by bolo potrebne naucit vlciakov na to)
Reply on: Solider #165124:
A teraz ich stat plati sam sebe tiez. Akurat namiesto toho aby ich poslal rovno do ZSR putuju zbytocne cez ZSSK. O sumu o ktoru znizi dotaciu na ZSR musi navysit dotaciu ZSSK. Skratka, kravina na ntu.
Reply on: Sommelier #165123:
Mat turnikety na niektorych staniciach je podla mna, odpust, hlupost. Prave kvoli kontrole vodicom (v BID) chcem papiere, ktore su OVELA rychlejsie..
Reply on: 810zssk #165121:
Keby osobnú dopravu naďalej prevádzkovala ŽSR, komu by platila poplatky za dráhu, sama sebe?
Reply on: 810zssk #165118:
turnikety na nástupištia na železničných staniciach v rámci BID či perspektívne na vlako-električko ten-tea. Na zváženie je prípadne na niektorých zastávkach / linkách zavedenie nástupu prednými dverami s kontrolou na čítačke u vodiča.
Reply on: S499.1023 #165117:
Ked uz nic ine tak ze to zobralo vlakom dost cestujucich. Na tom dobre vidno, ze ak ponuknes kvalitnejsiu alternativu tak cast cestujucich sa ti rychlo zo smradlavych Bciek presunie.
Reply on: S499.1023 #165116:
Co?
Reply on: S499.1023 #165115:
Ano, je.
Reply on: Mike #165114:
Akceptuje sa 🙂
Reply on: Sommelier #165113:
Nie som zastancom old-schoolovych rieseni a uz vobec nie konzervativny, ale nemam rad pokrok pre pokrok.

Turnikety s tym maju co? Pripravujeme sa na zavedenie bratislavskeho metra?
Reply on: 810zssk #165039:
Hej? Čo v tom vidíš jasného? Mohol by si to rozviesť?
Reply on: 810zssk #165038:
Ale má.
Reply on: 810zssk #165041:
Nie, nie je.
Reply on: 810zssk #165109:
Dôvody prečo nie:
ok dnes dojde 95ka ak nie na čas odchodu tak minútu max dve pred odchodom. Ale ide sa predlžovať chrono, po novom keď budú vodiči stíhať, budú tam mať dajme tomu 4min. Aby stál 4minúty na nastupišti... napr., ľudia nastúpia a cvaknú si lístok.. rakoviny budú kričať že "prečo nejdeme?!!?"
Zrovna na Šafku dnes platí že tam ľudia zo Štúrovej dobiehajú nonstop a vodiči tam otvárajú dvere stále...či to bude lepšie keď tam bude autobus stáť 3 min..
A v MBCC s tou fotobunkou je pri prvých dverách problém.. 2 či 3 sekundy nikto nejde a zavrú sa automaticky..ale cestujúci ich ešte vidí otvorené tak nemačká dopyt.. a ide nastúpiť a tesne pred nim že "buch" a dvere sa zavrú, dobreže mu nepricviknú nos ? takýchto situácií tam bude bývať plno...

Aby bolo jasné ja nehovorím že sa to nedá, len z praxe píšem aké budú problémy tohto... zatiaľ čo mi napadá funguje združené výstupište a nástupište, kde vozidlo čaká dlhšie do odchodu iba na OD Slimák pri 98...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.