Ked uz sa odvolavas na tu debatu tak ti pripomeniem, ze som v nej explicitne uviedol, ze koridor BA-ZA-KE je vynimka a uprednostnujem tam vlak. Neboj, mam tam nacestovane dost.
Rozdelila sa preto, lebo to tak EÚ požadovala. A bolo to aj výhodnejšie, keď v roku 2005 finišovalo dokončenie prípravy na privatizáciu Carga, ktoré však neskôr Červení kméri zastavili.
Prečo práve Mikuláš? Mikuláš je spádovou oblasťou pre severné Nízke Tatry a primerané množstvo cestujúcich tam vystupuje. Mimochodom, ešte asi 2 GVD dozadu sa malo zrušiť zastavovanie v SNV, avšak vzhľadom na politické tlaky sa to neuskutočnilo.
Kde je problém? Ja nespochybňujem, že Leopoldov, Kraľovany, Margecany a Kysak sú významné dopravné uzly, iba sa snažím povedať, že Liptovský Mikuláš je z hľadiska cestovného ruchu podobne významný, ako Poprad, čo je, podľa mňa dostatočný dôvod na to, aby tam aspoň väčšina IC vlakov zastavovala. To, že IC vlaky stoja práve LM a nie v RK a SN má zrejme nie je len tak a má nejaké odôvodnenie.
Rozdelenie podnikov je logické, ako ti už povedala laminátka. Ja len doplním, že to vyplýva z európskych predpisov (mám dojem, že je to Smernica o rozvoji železníc Spoločenstva).
A k objednávaniu výkonov VÚC ti poviem akurát tak to, že súčasný úradníci na ministerstve majú názor, že IDS majú byť budovaný zhora, aj preto chce štát podiely v SAD. Zákon počíta s prenosom kompetencie objednávania regionálnych vlakov na VÚC, ale účinnosť toho ustanovenia je stále odďaľovaná. Dôvod odďaľovania je taký, že štát sa bojí, že VÚC budú radšej objednávať autobusové výkony v SAD namiesto vlakov a druhým problémom sú peniaze.
Na Homolovej ul. (a celkovo v Bratislave) už nie je Jednota, ale Terno CBA. ? Lidl má dlhšie otváracie hodiny a niektorý tovar tam majú lacný - napr. polliter piva Deep dlhodobo len za 0,26 €. ?
Btw, admini, nechcete predsa len aj v bratislavskej sekcii imhd urobiť off-topic fórum?
Re #164928 Tam-bus + Re #164935 Mike: Opäť je tu vtipnô. ? Zbožňujem toto diskusné fórum. ☺
dobrá otázka a odpoviem ti, že : nie. A asi sa ma opýtaš, že ako to viem? A odpoviem ti : Prestupoval som z L83 na L27 na Alexyho a bol som sám. Aký má význam trepanie sa z Alexyho pre električky+L20,22,23,34 a 83 na zast. Alexyho pre L27, keď aj tak nikto nevystupuje na Tulipánovej či Vendelínskej? Za všetky jazdy čo som šiel na L27 na Tulipánovej a Vendelínskej nastúpili iba 2 ľudia a 2 vystúpili, to myslím ako dokopy spolu za tých 5 "pobytov" na L27 čo trvali 5-8 jázd.
Podľa mňa žiadne anglické next stop ani nebude... včera som išiel 204kou a zashlásil gong "FAN village" a minimálne polovica cestujúcich že WTF? ? take zadivené pohľady ? a kukli na vnútorný transparent a tam tiež fan village... ale na bočnom "teplomeri" bolo Bajkalská ?
Katalog na imhd vzdy bol najpresnejsi, na rozdiel od rozlicnych kucharskych webov kde vyradia voz len preto ze ho ziadne z troch deti minuly tyzden nevidelo na ceste.
Mike