Reply on: Ike #163887:
Ani ja nie. Cena lístka je v porovnaní s nákladmi skutočne symbolická - ale nie v pomere k platom a kvalite dopravy. Nie každý Bratislavčan zarába nadštandardne. Nie každý cestujúci je Bratislavčan. Tiež niektoré náklady si mesto neúmerne zvyšuje samo - neadekvátna údržba komunikácií, svojho času neadekvátna údržba vozového parku... Ono to, že to vyzerá, že systém dopravy funguje, neznamená, že naozaj funguje. Zbytočne sa zavedie symbolické cestovné pre dôchodcov, keď z vozov nedostaneme zadarmo sa voziace smradľavé a pripité indivíduá (ako správne poznamenal S944 ? ). Zbytočne sa "obnovil vozový park", keď v skutočnosti to bola len zúfalá záplata, aby sa vôbec vypravilo. Trolejbusy sú v dezolátnom stave. Ja osobne radšej idem dva kilometre peši, ako prestúpiť na trolejbus. Električky dožívajú. A keď sa cestovné zvýši, opäť to bude len odliv do áut. Pretože zvýšené cestovné sa automaticky nepremietne do niečoho viditeľného, zalepí sa len dlh. Toto je bludný kruh...
JeJe
Áno, hovorím z vlastnej skúsenosti, v Japonsku som bol niekoľkokrát a žil som tam aj dlhší čas. Keď hovoríš o Mercedesoch CC - to nebol krok do 21. storočia, to bol najhorší krok aký kedy DPB urobil. V Japonsku napríklad nenájdeš autobus tohto typu. Je to monštrum, ktoré priveľa žerie a priveľa váži (a teda aj viac opotrebováva vozovku ako bežné autobusy) a jeho pozitíva neprevyšujú negatíva, ktoré so sebou prináša. Ale hlavne týchto obrov mesto a DPB kúpilo v situácii, keď si to vôbec nemohlo dovoliť - a za to budeme všetci pykať ešte pekných pár rokov.
Civilizované mestá dávajú prednosť kratším ľahším autobusom, ktoré sa dajú operatívnejšie nasadzovať podľa potreby a sú ekonomickejšie.