Reply on: J #16311:
Osobne si myslím, že Košice, ktoré boli ešte nedávno (cca 4-5 rokov späť) v porovnateľnom stave ako vy teraz, spravili dobrý krok a dnes je väčšina autobusov v slušnom stave. Ako? Najprv nakúpili plno Karosa B932 a neskôr B952 (celkom 40 ks) a B941 (celkom 15 ks), čím vyradili z MHD najväčšie vraky. Až po tejto "prvej pomoci" si trúfli pomyslieť na nízkopodlažné Solarisy (doteraz 20 ks + ďalšie na ceste).Vy v BA totiž vždy čakáte na zázrak, ktorý situáciu vyrieši. Tu v tomto fóre väčšina zavrhujete metro a poukazujete na to, že netreba čakať desaťročia, ale už TERAZ začať budovať nové električkové trate a postupne ich zdokonaľovať do stavu, keď ich bude možné nazvať rýchlodrážnymi. Tým sa akútnosť metra na čas oddiali a do tej doby sa možno naň nájdu peniaze, resp. sa vyberie správny model a pod.
LENŽE
Na druhej strane to, čo odsudzujete, sami robíte s dodávkami vozidiel. Čakáte na zázrak (100 Citár a pod.), ktorý situáciu vyrieši. Nie! Myslím, že košický model je vhodný aj pre hlavné mesto. Netreba čakať, kým budem mať prachy na 100 NP (lebo to nebude nikdy) busov, ale už teraz začať rýchlo obnovovať vozidlový park. A z pomeru výkon/cena vychádza najrozumnejšie Karosa B950. Na najbližších pár rokov by som teda kúpil cca 70xB952 + 100xB961 a až potom, keď sa cestujúci nebude báť cestovať a DPB ako dopravcovi nebudú počas jazdy uhnívať autobusy, začnem dodávky NP autobusov.
A nebojte sa, cestujúci uvíta spočiatku aj novú Karosu. Prusúvať ho z Ik280 do kĺbového Citara nemá zmysel. Ak toto DPB a magistrát nepochodí, nikdy sa MHD v BA nepostaví na nohy. Zatiaľ to pochopili už v každom inom slovenskom meste.
J
No a to prvodradé v MHD. Cestujúcich nezaujíma aká je údržba. Oni sa chcú voziť v slušných vozoch. A ak chceme v Bratislave zastaviť odliv cestujúcich do IAD a pár ich aj znovu získať musíme im ponúknuť nie štandard, ale LUXUS. Čo to znamená no nazačiatok sa treba spýtať, čo cestujúcemu môže najviac vadiť. No mne vadí ak mi spoj nedôjde resp. mešká viac ako 2 min a rozhodí ma ak išiel skôr, a ak mi je vňom cez zimu zima a v lete teplo. Cestujúcemu je jedno, že voz rapoce a ja neviem čo ešte. To je preneho druhoradé. Často keď sa rozprávam s priateľmi, tak si somňa robia srandu, že som puntičkár, že mi vadí špina na podlahe a kamienky etc. Takže ako uspokojiť väčšinu cestujúcich. Dať im NP vozidlo s tmavými sklami a klimatizáciou ktoré budú dobre kúriť vtedy kedy majú.
Tak potom CB má tú istú blbosť ako I412. Že vzadu je motor, ktorý z 12m busu robí niečo ako SOR 10,5. Ak sa tam nedá sadnúť, čo len na pár miest, ako v MB či Solarise, je to strata drahocenného miesta v busoch. Unás sa I412 vypravujú na preplnené linky (L91) a hodili by sa tak akurát na 180, 80 a pod.
A čo hovoríte na úmysel českej vlády presunúť služby zo zníženej sadzby DPH (5%) do normálnej (22%). To by sa malo týkať aj MHD. Robia to kvôli tomu, že ČR sa neustále vysoko zadlžuje a tento rok to bude už viac ako 600mld. CZK
Spectre: No ja som sa stou tetou M neviezol, ale samozrejme nič netreba preháňať, no to cinknutie by naozaj nezaškodilo. A to aj na radiálach. Som mladý a nemám problém prebehnúť aj cez otvorený zvršok. No bolo by to treba obmedziť, že po 21:30 by sa už necinkalo. Aj kolorit mesta by to vytváralo