Tak pozri, keby sa dlhe roky nekaslalo na obnovu abusov, tak mozno mame aj nejake NP eliny. Len abusy boli uz dost prestarnute . Prv bolo treba prestarnuty abus park poriesit, nez to ze mame moralne zastarane K2Sky.
Ale v tomto roku by sa uz mohol nejaky ten tender na eliny/tbusy vypisat. Predsa len elektricku nevyrobia za par dni ako SOR ?
Napriklad to , ze su uz koncepcne prekonane, VP a moralne zastarane..prve reko K2S maju okolo 15? rokov. Uz sme tu mali mat davno NP eliny a tieto reko mali sluzit ako zaloha a zvysok na srot , alebo do KLDR ,ci niekde do exZSSR. Je hanba ze DPB ani v 21.st, ako jeden z ex CSR nema ani jednu NP elinu. Vlastne sak preco nerobit aj dalsich 15 rokov reko K2S na K2SS?? sak co ? Treba sa pohnut z miesta a nie preslapovat na mieste a vyhovarat sa..lebo peniaze, lebo radnica, lebo vlada ? ?
Spravil som tabulku, kde je vypocitane:
- Kolko by jednotlive listky mali stat ak by sa do uvahy brala len vyska inflacie v SR od 1.5.2004
- Rozdiel medzi dnesnou cenou a cenou z 2004 navysenou o inflaciu
- Kolko by jednotlive listky stali po zdrazeni o 20 percent
- Rozdiel ceny po zdrazeni o 20 percent a cenou z 2004 navysenou o inflaciu
http://www.uloz.to/8335657/mhd-listky-inflacia-xls
(obsahuje vsetky JCL, TCL a PCL pre 1., alebo 1.+2. pasmo /ostatne pre zjednodusenie nie su zahrnute/ a tiez ceny nocnej dopravy; neobsahuje zlavnene listky, percenta vsak platia aj pre ne, kedze vzdy boli 50 percent z obycajneho)
Tabulka ukazuje, ze navysenia cien cestovneho o 20 percent bude cena vacsiny cestovnych listkov stale nizsia ako keby doslo k navyseniu cien z 2004 o vysku inflacie (vyssia bude iba v pripade TCL a listkov na nocnu dopravu - ak sa nocny priplatok zrusi tak len v pripade TCL).
juuuj, tbusova 133ka to boli casy zlepsenia. Myslene ironicky .
V case zavedenia tbusov na Dlhace to bolo este horsie v spickach ako dovtedy obsluhovane Tambusmi .( tlacenice vid dole odkaz ) Tbusy chodili v intervale 7-8 minut alebo rano 5/10 resp. kazdych 5 minut, ale to len vtedy ked boli schopne vsetky 25 Tr. ( 33/6 a 33/7 ) Chvalabohu tento stav bol len 1 rok a preslo sa na 6minutovu poobednu spicku a aj rannu + pridanie 1 spoja na 32ke/ hodinu
Ano viezol ? , motoricky su fajn, hoc sa testovalo s nadobami, neviem si predstavit stojacich ludi v tom vozidle , priestor ulicky nehorazne uzky , miesto len pre 1 kocik
Pokud jezdí 133 vytížená, tak bych ji neškrtal, má dobrou trasu. Spíš bych škrtnul Trolejbusovou linku na DD do doby než se dostaví TrT smyslupně někam dál.
Súhlasím, že vo všeobecnosti sú NP určite lepšie ako VP, najmä z pohľadu imobilných cestujúcich. Ale to neznamená, že by sa interiér nedal vyriešiť tak, aby sa v takých busoch cítili pohodlne aj "nevozíčkarskí" cestujúci.
Ceny sa zvysuju nie len od nastupu eura Podla mna je zdrazenie urcite lepsie riesenie ako redukcia.. Tusim v 2009 som tu ratal ake by mali byt ceny keby sa brala do uvahy len inflacia a vyslo, ze ovela vysie ako su.
Dívej se na to z pohledu vozíčkáře, děkuji. I ten sebeblbější NP autobus je tisíckrát lepší než ten nejsuprovější autobus VP, který je pro handicapované zcela bez užitku. Samozřejmě jsou NP Sorky lepší než VP autobusy. O tom není pochyb.
Dnes som po dlhšom čase cestoval dlhou kĺbovou SORkou a znova som mal raz príležitosť sa presvedčiť ako zle je vyriešený interiér týchto vozov:
1) v tomto buse tuším takmer ani nexistuje sedadlo, kde by sa dalo sedieť pohodlne (možno okrem sedadla vodiča),
2) do úzkej kĺbovej časti (na rozdiel od starých Karos) sa pohodlne vojdú tak 4 cestujúci
3) čo má cestujúci z nízkopodlažného nástupu a výstupu, keď vo vnútri sa ide zabiť na množstve schodov, výstupkov a "pódií"? (Osobne dávam prednosť vysokopodlažákom, radšej prekonám dva schodíky pri nástupe, keď môžem potom vovnútri chodiť po rovnej hladkej podlahe...)
4) tie druhé dvere z piatich sú úplne zbytočné
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos