Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: intony #161568:
Ale vsak v tuneli tramtrain jazdit nema... Asi budu mat len jeden typ - s nizkou podlahou a ten bude jazdit len na tratiach kde sa to da.. alebo to spravia tak, ze na pravom boku vozidla bude nizka podlaha a na lavom vysoka - na tratiach s vysokymi nastupistami sa bude stat napravo od nastupista.
Reply on: no.ev.di. #161563:
Ten komu zaplatia ? ? ?
Reply on: MatejBA #161570:
Jasne, ale len ak ratas za zlepsenia napr. predlzenie 78 (co je len napravenie chyby, ktora bola spravena par tyzdnov predtym), alebo zhorsenie v podobe zmeny 84...
Reply on: MatejBA #161570:
"Medzi menej efektívne zmeny z nášho pohľadu patril vznik nových liniek pre úzku skupinu cestujúcich, konkrétne vznik liniek 27, 35, 36, 82, 133, 135, 139, 147, 156 a 180. Myslíme si, že vzhľadom na nami pozorované nízke využívanie ponúkanej kapacity týchto liniek (často sa v autobuse vozí iba vodič, resp. ojedinelí cestujúci), ako aj demografickú štruktúru svojich zákazníkov sú tržby dopravcu z ich prevádzky minimálne."

Ukazte mi kedy vozi vodic iba seba a do 5 ludi na 133 ?
No tak neviem ci duncove pistanie je zrovna najspravnejsie ?

http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=8996

Petrzalka mala za 4 roky 7 zmien a karlovka 8 (A to do PE este neratam uzavierku stareho mosta, co je skor na skodu ako prinos) ?
Reply on: intony #161567:
* pradávny návrh imhd rátal s počtom 9
Reply on: no.ev.di. #161561:
Vyzerá to, akoby by rátali s dvoma typmi vozidiel tram-train - nízkou nástupnou hranou (zrejme preto sú napojenia z električkovej siete v Janíkovom dvore a v Ružinove, nakoľko na trati do Rusoviec a trati 131 nie sú koridorové nástupištia - a s vysokou nástupnou hranou pre premávku v tuneli a na ostatných železničných tratiach.
Trate v meste (Obchodná, Námestie SNP, Karvašova) by nemali byť čisto 1435 mm, ale pre oba rozchody, čiže 1000/1435 mm.
Reply on: Peto02 #161564:
Vždy sa rátalo s počtom 8, pradávny návrh imhd rátal s počtom 8 (zhustenie v južnej časti Petržalky), rozhodne by nemala byť zastávka Einsteinova, dostupnosť zo zastávky Bosákova je priateľná.
Reply on: no.ev.di. #161548:
ee, nie je to napojene ani na Palisadoch ? sluzi iba ako rezerva pre pripad nejakej mimoriadnej udalosti.
Reply on: Peto02 #161564:
no zbohom ? minimálne zastávka pri Einsteinovej, Lietavskej a Gessayovej sú kraviny! Zastávku cca Lúčanka by som posunul ako je a-bus zastávka Lúčanka, to isté posunul zastávku ako je Šintavská. Tá zastávka ako je Gessayova by sa dala ospravedlniť kvôli tomu, že tam má stáť Petržalka City. Dnes by význam nemala.
Reply on: TeBeCe #161544:
To akoze naozaj chcu na necelom 5 km useku medzi Einsteinovou a Panonskou spravit 11 zastavok!? (Navrh realizacie - str. 10, Obrázok 9 - Počet cestujúcich a pristupujúcich na zastávke v špičkovej hodine).
Myslel som ze ich bude maximalne 5, lebo to uz pripomina klasicku vyletnu elektricku do Dubravky...
Reply on: 810zssk #161562:
ono bude aj viac vecí, ktoré nám prídu časom ako zaujímavé. Ľudia ktorí sa vyznajú viac ako my do konštruckií a napájania vozidiel si už teraz klepú na čelo. Som zvedavý, že kto vyrába také vozidlá, ktoré by umožňovali jazdiť na napájaní 25kHz50Hz a 600Vjs ?
Reply on: no.ev.di. #161561:
Preco by si to zas chcel oddelovat? Vsak to bude normalne elektrickova trat na dvoch rozchodoch, jedine co mi nie je jasne ako chcu riesit je rozdielna vyska nastupista..
Reply on: 810zssk #161559:
mňa hlavne zaujala tá vízia opravy električkovej trate od Šafka, cez Nám. SNP, Obchodnú a Štefanovičovu. Po MS sa má spraviť trať na stanicu a tú o 10 rokov rozkopeme kvôli "tram-trainu" a vôbec aká bude nástupná hrana takého tram-trainu? Ako to chcú vôbec riešiť na takej Obchodnej kde bude nevyhnutne súbeh s linku ktorá bude prichádzať od tunela? Tá trať by mala keď už tak sa na Nám. SNP oddeliť a pod zemou pokračovať smerom na Hodžko a Hl.st. a ďalej využiť vlakovú trať na Kramáre, aj keď niesom naklonený vôbec kombinovanej trati 1000 a 1435 mm, iba ak tak tú tretiu koľaj tam dať formálne pre zisk peňazí od EÚ. Tými si už ale niesom tak istý... veď vieš.
Reply on: no.ev.di. #161558:
No tak inak to asi nejde, ze? ?
Reply on: aquila #161557:
No podla mna to nie je odrb.. realne to budu musiet postavit tak aby tam tie tramtrainy naozaj jazdit mohli, aspon na casti infrastruktury (Hlavna stanica - Janikov dvor, Safko - Ruzinov, Imricha Karvasa - Ruzinov) a zrejme ich aj budu musiet prevadzkovat (osobne by som to videl napr. na 14ku po trase Petrzalka - Safko - Spitalska - TrMy - Ruzinov - Podunajske Biskupice - Nove Kosariska; pripadne 13ka v hodinovom takte do Rajky), ale ta strata tym sposobena bude mensia ako to co ziskaju tym, ze trat bude za EU peniaze. V konecnom dosledku budu vsetci spokojni (okrem R14 samozrejme :D).

Co je ale najpodstatnejsie - trat v Petrzalke ma byt ELEKTRICKOVA TRAT. Cize uz nie zeleznicna po ktorej niktonevieako budu moct premavat elektricky, ale standardna elektrickova trat (s prislusnym napajanim a jazdou na dohlad ci ako sa to vola). Akurat bude dvojrozchodna a budu na nej jazdit aj dvojsystemove vozidla (vychadzajuce z elektricky), ktore budu moct v Ruzinove a na juhu Pe vyliezt na vlakovu trat.

Osobne si myslim, ze ak by to vyslo tak by to bolo super - ono ani ten TramTrain nebude naskodu (ano, je to zbytocne vyhadzovanie penazi, ale bude to platit EU a ta si za to moze sama).
Reply on: 810zssk #161551:
využíva sa tá stopa vôbec takýmto štýlom, že šoféri prehadzujú ručne zberače?
Reply on: 810zssk #161553:
ja som to do istej miery pochopil aj ako pekny odrb na uniu. mimo ine, sa to tvari ako nenapadne postupne prerozchodovanie na 1435 mm, resp po ukonceni prvej a druhej etapy by mal byt normalny rozchod od hlavnej stanice po janikov dvor s tym, ze v janikovom dvore aj akoze na hlavnej stanici bude "prestupny" terminal k regionom.

to iste sa bude tykat aj ruzinovskej radialy, ktoru bude v tej dobe (t.j. za cca 6-8 rokov) tak ci tak nutne rekonstruovat a rovno sa prerozchoduje na 1435 mm ..

kazdopadne ked urobia tie zastavky co planuju tak super ..

co sa tyka TEN-T finalneho variantu, neviem ci to bude realne tahat pod elektricku napriec petrzalkou alebo to neurobia len ako prepoj cez petrzalsku stanicu tunel a filialku, kde ale bodol prestupny uzol na viedenskej ..

je tam kazdopadne este stale dost otaznikov, ale ked sa to podari pretlacit a postavit, tak lepsie ako nic
Reply on: frenky #161538:
nebolo uvedené v novinke, tak sa informujem 😉 no, keď chceš byť detailista - ja som ich videl veľa - všetky zastávky nočákov sú na znamenie, aj keď cez deň sú stále ?
Re #161539 810zssk: vieš, že by ma to ani neprekvapilo? 😉 btw. nedávno som videl na zastávke CP 93ky a Betliarska tam nebola uvedená ako "z" 😉
Re #161547 810zssk: pamätáš si, koľko napr. trvala rekonštrukcia 100-200 metrov trate na Vazovovej? 😉 alebo do času výstavby zahrnuli aj sabotážne akcie združenia R14 pri výstavbe...
Po prehliadke v UD je vozidlo T6A5 7949/7950.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.