Preco by si to zas chcel oddelovat? Vsak to bude normalne elektrickova trat na dvoch rozchodoch, jedine co mi nie je jasne ako chcu riesit je rozdielna vyska nastupista..
mňa hlavne zaujala tá vízia opravy električkovej trate od Šafka, cez Nám. SNP, Obchodnú a Štefanovičovu. Po MS sa má spraviť trať na stanicu a tú o 10 rokov rozkopeme kvôli "tram-trainu" a vôbec aká bude nástupná hrana takého tram-trainu? Ako to chcú vôbec riešiť na takej Obchodnej kde bude nevyhnutne súbeh s linku ktorá bude prichádzať od tunela? Tá trať by mala keď už tak sa na Nám. SNP oddeliť a pod zemou pokračovať smerom na Hodžko a Hl.st. a ďalej využiť vlakovú trať na Kramáre, aj keď niesom naklonený vôbec kombinovanej trati 1000 a 1435 mm, iba ak tak tú tretiu koľaj tam dať formálne pre zisk peňazí od EÚ. Tými si už ale niesom tak istý... veď vieš.
No podla mna to nie je odrb.. realne to budu musiet postavit tak aby tam tie tramtrainy naozaj jazdit mohli, aspon na casti infrastruktury (Hlavna stanica - Janikov dvor, Safko - Ruzinov, Imricha Karvasa - Ruzinov) a zrejme ich aj budu musiet prevadzkovat (osobne by som to videl napr. na 14ku po trase Petrzalka - Safko - Spitalska - TrMy - Ruzinov - Podunajske Biskupice - Nove Kosariska; pripadne 13ka v hodinovom takte do Rajky), ale ta strata tym sposobena bude mensia ako to co ziskaju tym, ze trat bude za EU peniaze. V konecnom dosledku budu vsetci spokojni (okrem R14 samozrejme :D).
Co je ale najpodstatnejsie - trat v Petrzalke ma byt ELEKTRICKOVA TRAT. Cize uz nie zeleznicna po ktorej niktonevieako budu moct premavat elektricky, ale standardna elektrickova trat (s prislusnym napajanim a jazdou na dohlad ci ako sa to vola). Akurat bude dvojrozchodna a budu na nej jazdit aj dvojsystemove vozidla (vychadzajuce z elektricky), ktore budu moct v Ruzinove a na juhu Pe vyliezt na vlakovu trat.
Osobne si myslim, ze ak by to vyslo tak by to bolo super - ono ani ten TramTrain nebude naskodu (ano, je to zbytocne vyhadzovanie penazi, ale bude to platit EU a ta si za to moze sama).
ja som to do istej miery pochopil aj ako pekny odrb na uniu. mimo ine, sa to tvari ako nenapadne postupne prerozchodovanie na 1435 mm, resp po ukonceni prvej a druhej etapy by mal byt normalny rozchod od hlavnej stanice po janikov dvor s tym, ze v janikovom dvore aj akoze na hlavnej stanici bude "prestupny" terminal k regionom.
to iste sa bude tykat aj ruzinovskej radialy, ktoru bude v tej dobe (t.j. za cca 6-8 rokov) tak ci tak nutne rekonstruovat a rovno sa prerozchoduje na 1435 mm ..
kazdopadne ked urobia tie zastavky co planuju tak super ..
co sa tyka TEN-T finalneho variantu, neviem ci to bude realne tahat pod elektricku napriec petrzalkou alebo to neurobia len ako prepoj cez petrzalsku stanicu tunel a filialku, kde ale bodol prestupny uzol na viedenskej ..
je tam kazdopadne este stale dost otaznikov, ale ked sa to podari pretlacit a postavit, tak lepsie ako nic
nebolo uvedené v novinke, tak sa informujem no, keď chceš byť detailista - ja som ich videl veľa - všetky zastávky nočákov sú na znamenie, aj keď cez deň sú stále ?
Re #161539 810zssk: vieš, že by ma to ani neprekvapilo? btw. nedávno som videl na zastávke CP 93ky a Betliarska tam nebola uvedená ako "z"
Re #161547 810zssk: pamätáš si, koľko napr. trvala rekonštrukcia 100-200 metrov trate na Vazovovej? alebo do času výstavby zahrnuli aj sabotážne akcie združenia R14 pri výstavbe...
Este by ma zaujimalo ako prisli na to, ze chcu 4. etapu robit do Ruzinova.. nebola by rozumejsia Raca (alebo teda aspon ZST Vinohrady)? Ak uz to teda chcu..
toto je to najrealistickej riesenie co som videl (az na tu 3-4 fazu), ale ak by sa podarilo urobit len prvu a druhu fazu, zaroven aj s P+R termianaly a viacere zastavky na tratiach ZSR, tak sa bratislava ma sancu priblizit aspon na uroven brna.. mno dufajme, ze to vyjde
"Ak by prijímateľom finančnej pomoci mohlo byť mesto, trať v petržalskej radiále by mohla mať napájanie 750 V DC ako v meste a umožňovala by prevádzku klasických električiek aj v cieľovom stave."
nejde to využívať lebo síce na Palisádach je to napojené skrz zbiehaciu výhybku, na Štefánikovej to je iba slepá trolej bez spojenia výhýbkou so stopou od SAV. Jedine tak by sa dalo po tom prejsť, žeby šofér t-busu zastavil a prehodil ručne zberače.
Super, takze uzemne rozhodnutie uz plati a ak by tam naozaj do konca roka zacali stavat tak by to bolo genialne.. len aby to neboli len dalsie sluby (ale tak ja verim, ze to tento krat myslia vazne).
Len by ma zaujimalo - naozaj ta stavba musi trvat dva roky? Mne sa to zda na ten kratky usek dost vela... aj ked je tam most.
zas keď tam vidím tie kvetnaté kecy o koridoroch pre budúce trasy NS MHD, trasy A a B, tak mi to speje zas iba do sračiek. A ďalšia vec je, že sa môže stať, že nebude ani električka do Petržalky, lebo s podporou z eurofondov to nie je vôbec isté a dokonca čo som počul ja, tak sme v... tam kde slnko nesvieti a jaskyňa to nie je! ?
aquila
to iste sa bude tykat aj ruzinovskej radialy, ktoru bude v tej dobe (t.j. za cca 6-8 rokov) tak ci tak nutne rekonstruovat a rovno sa prerozchoduje na 1435 mm ..
kazdopadne ked urobia tie zastavky co planuju tak super ..
co sa tyka TEN-T finalneho variantu, neviem ci to bude realne tahat pod elektricku napriec petrzalkou alebo to neurobia len ako prepoj cez petrzalsku stanicu tunel a filialku, kde ale bodol prestupny uzol na viedenskej ..
je tam kazdopadne este stale dost otaznikov, ale ked sa to podari pretlacit a postavit, tak lepsie ako nic