Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: diego #160926:
S extrémami si tu začal ty. Aby si prestal trpieť ako cestujúci úplne postačuje, aby revízori bezďáka vyhodili z vozidla. Nadštandard v podobe vyvážania za mesto a mlátenia navrhol ktosi iný a ty si ho nadšene schvaľoval, tak som ti zaželal aby si si ho ako osoba bez lístka a bez dokladov užil tiež. Slušný/neslušný - prečo by mal hranicu stanovovať revízor?
Reply on: drink #160927:
Nebranim sa oznaceniu R (regionalny vlak) a REX, ale ako potom oznacis rychlik? S medzinarodnostou by som sa neponhalal, kym to nebudu koordinovane robit zeleznice vo viac krajinach, tak to nema zmysel.

SC som navrhol zrusit kym pren nebude vyuzitie, s Ex nesuhlasim. Myslim si, ze je dolezite odlisit vlaky, ktore ponukaju vyssiu kvalitu a tie ktore su jednoducho rychlejsie.
Reply on: 810zssk #160914:
Nemyslíš, že je tých kategórií príliš veľa? Nemali by sa tie názvy trochu zmedzinárodniť? Napríklad R je u niektorých susedov chápaný ako regionálny vlak. Viem, že pojem "osobný vlak" má tradíciu, ale aký je "neosobný" vlak, nákladný?
Kategórie Ex a SC sa mi zdajú zbytočné.
Naopak, páči sa mi kombinácia R / REX (namiesto Os a Zr). Považuješ za user friendly riešenie, že sa ten istý vlak volá na dvadsiatich kilometroch Zr, a na zvyšných päťdesiatich REX?
Reply on: S499.1023 #160924:


neviem, prečo musíme ísť do extrémov ?
ak si niekto normálny a slušný zabudne doklady, tak nemyslím hned, aby ho revizori za to zmlátili.... ale ked sa špinavý bezdák plný chorôb premáva po BA zadarmo s 15 igelitkami okolo seba, a všetci normálni cestujúci to musia trpieť, tak vtedy.
Reply on: no.ev.di. #160916:
Fakt sa nemôžeš spýtať doma? Mňa fascinuje tá absolútna vymastenosť okolo železničnej dopravy u človeka zo železničiarskej rodiny.
Reply on: diego #160885:
Tak to ti prajem aby naložili pár kúskov aj tebe, keď si raz nevšimneš, že si si zabudol doma peňaženku s električenkou aj s občianskym.:)
Reply on: S499.1023 #160922:
To by sa velmi hodilo na nocakoch, nech si tam nezvyknu spavat (tyka sa to najma okruznych liniek)... A to su este vodici co ich nechaju na Hlavnej vo voze... Najlepsie zastavit N21ku na Krpasi, vsetkych ich vyhodit a najblizsi spoj im ide az o hodinu (navyse, aj tak tam vacsinou nikto nenastupuje, takze ak tam budu len socky tak tam ani ten dalsi bus zastat nemusi). A ono by ich to rychlo preslo.
Reply on: dopravak123 #160882:
U revízorov by úplne stačilo, keby bezďáka vyhodili z vozidla, ono systematické znepríjemňovanie života vie spraviť svoje. A policajti to hádam majú v popise práce.
Reply on: JeJe #160884:
Revízorské komando ich može akurát tak vysadiť z A/T/E. Tam ich právomoc končí. A je to tak dobre.
Reply on: no.ev.di. #160918:
Autobusove linky sa delia na primestske (do 100 km), dialkove (nad 100 km) a medzinarodne
Reply on: ufo #160911:
Čo sa dialo v ČD?
Reply on: 810zssk #160917:
u autobusový liniek to je ako vlastne? Jak sa delia také tie expresné, diaľkové a medzinárodné? Podľa mňa ak linka premáva už len z jedného štátu do druhého tak je medzinárodná a tým to hasne aj keby šla okolo celého sveta, tak je to jedno nie?
Reply on: no.ev.di. #160916:
Ex a Zr su uplne odlisne kategorie. Ex je v podstate IC, ale bez priplatku a vyssieho komfortu. Medzi IC a EC v zasade nie je rozdiel, preto som napisal, ze by sa pouzivalo po dohode s inymi zel. spravami - ak bude napr. Jan Jesenius vsade EC tak bude aj na Slovensku 😉 Do buducnosti by sa v tom mohol celoeuropsky spravit poriadok a osobne by som navrhoval aby EC kategoria bola len pre velmi dlhe (az by sa dalo povedat ze paneuropske :)) vlaky, napr. ten Jesenius.. dajme tomu nad 1000 km.
Reply on: 810zssk #160914:
zrušil by som buď označenie "R" alebo "Ex". Keď si to tak človek zoberie, tak ani medzi "Ex" a "Zr" nie je rozdiel veď kedysi bus linky 100-123 boli nazývané expresné alebo zrýchlené, nie? Ale ak je to niečo ako vlak čo ide z BA do MA, od hl.st. nestojí nikde až v Malackách a potom až po Kúty v každej zastávke tak to by som ešte klasifikoval ako "Zr", ale to IC,EC a SC, aký je vlastne rozdiel medzi IC a EC, keď aj IC premávajú medzinárodne? Nebolo by lepšie kategorizovať to iba ako "vnútroštátny" a "medzištátny" IC vlak?
Reply on: 810zssk #160914:
Jo a este zrusit REXy a podobne srandy... na slovenskom useku by boli vlaky BA-W vedene ako Zr.
Reply on: ufo #160911:
Osobne by som to videl takto:
- Os = zakladne regionalne vlaky, stoji takmer vsade
- Zr = regionalne vlaky vynechavajuce menej dolezite stanice, alebo stanice v urcitom useku
- R = diaľkové vlaky, súčasne ale využiteľné na rýchlu regionálnu dopravu... zastavujú vo väčšine miest a dôležitých turistických bodov, vynechávajú dediny.
- Ex = diaľkové vlaky, zastavujú iba vo veľkých (spravidla krajských) mestách
- IC = to isté ako kategória Ex, avšak s GARANTOVANOU KVALITOU (teda v podstate to čo robí ŽSSK, nie to čo robí ČD)
- EC = totožné s IC, avšak inak označené podľa dohody s inými žel.správami
- SC = zrušiť, ponechať pre budúcnosť rezervované pre prémiové produkty (NIE Pendolino)

Hlavná zásada: Zaviesť štandardy kategórie IC/EC (musí byť klimatizácia, určitá priemerná rýchlosť, atď), pričom žiaden vlak, ktorý ich nespĺňa NESMIE BYŤ VEDENÝ AKO IC/EC!*

(* v podstate ŽSSK to dnes robí, niektoré vlaky čo sú v ČR EuroCity sú na Slovensku Ex, ale neviem či toto je dôvod)

VUC: Os, Zr + krátke R (napr. ak by si niekto zmyslel zaviesť R čisto na trase BA-TT tak by to mala dotovať VUCka)
MD: Dlhé R, IC, EC

Samozrejme, v každej kategórií by mohol dopravca zaviesť aj svoje komerčné spoje.
Reply on: 810zssk #160912:


Ja samozrejme revizorom ich robotu nezavidim, nemaju to lahke. Ani tych ciernych pasazierov nie je az tolko ako by sa podla tejto diskusie mohlo zdat. Uz sa mi viackrat stalo, ze revizori skontrolovali celu elektricku - a nic! Robota urobena, a podiely ziadne ...
Reply on: JeJe #160910:
Ako sa to vezme.. ja si myslim, ze vo voze ma vacsinou este X dalsich ludi ktorych moze pokutovat... vacsinou....

Tusim pojdem fakt robit revizora, nech si to vyskusam ?
Reply on: Valec #160868:
IC, EC, SC ako komerčné - to by dopadlo ako naposledy na ČD, takmer všetko by sa preznačilo na Ex ?

Načo vymýšľať duplicitné rovnaké kategórie Ex a IC,EC...

Regionálna doprava, ak má byť nejaká koncepcia, tak rozhodne na jednej trati jeden objednávateľ a nie na jednej trati dotovať z rozdielnych subjektov rovnaké vlaky, z ktorých niektoré idú o pár km ďalej do iného Vúc. Som komplet OS,Zr za VÚC, nemajú význam také prežitky ako Os vlaky BA-ZA, kde na časti tejto trate Os vlaky nemajú žiaden význam.
Ak ide vlak cez viac VÚC, pri takte by nemalo nastať nedorozumenie v polohe vlaku. Prípojovosť a ITG veľa možností nedáva, pokiaľ víťazí zdravý rozum.
Reply on: 810zssk #160896:


Predstav si, že si revízor a vidíš niekoho s lístkom v ruke, kto teba nevidí a lístok si očividne chcel označiť, ale jednoducho to nestihol. Dalo by sa mu odpustiť, ale vidina podielu na pokute je lákava, veď zo základnéhom platu 330 eur sa vyžiť nedá. Čo včul? Toť dilema.

Nie je toto náhodou konflikt záujmov?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.