Reply on: Mike #159588:
je inak zaujímavé ako ochotne škrtajú vždy železnice spoje a nie autobusári ? namiesto toho aby sa šlo logicky a ekologicky tak sa ide naopak. Nepoviem, že nedáva to zmysel nikde na Gemeri, aj keď aj tam sú niektoré spoje používané. Minimálne ľudia na trati 162 vedeli oceniť priamy vlak do Lučenca. Inak podľa tej mapky čo vidím, že odpadlo a kde budú iba diaľkové spoje, tak to dáva dokopy viac ako 5%. Podľa mňa do pol roka aj keby sa železnice posrali, tak na 128,143,144 a 145 tam budú musieť dopravu zaviesť. Inak je zaujímavé, že zas sa to ide robiť narýchlo bez nejakého vypracovaného projektu, ktorý by zaviedol taktovú dopravu. Chyba je to, že ŽSR prideľuje polohy vlakov ako keby tipova športku a ZSSK to príjme, resp. nerieši sa to na ministerstve prečo ŽSR nie je schopné prideliť polohy vlakov aby bola taktová doprava.
Valec
Stačí, aby sa tam na týždeň dva postavila hliadka polície a kasírovala od všetkých čo prejdú na červenú a hneď bude aj bezpečnosť aj dostatok financií na terminál. ?
Re #159543 no.ev.di.: Na čo by tam 1-2 minúty čakali, keď za tú dobu príde ďalší spoj? Cestovný poriadok sa proste má dodržiavať a žiadne príkazy na čakanie pri tak krátkom intervale nie su potrebné (a ani žiaduce).
Re #159552 Mike: "sto by šla nastaviť tak, aby tam po príchode eliny mali poobede chodci plynule zelenú od el. zastávky ažpo zastávku 32/33/133"
Haha, to by som chcel vidieť. Však si to zrátajme:
dĺžka súpravy 30 metrov
šírka priechodu na Karloveskej (2 koľaje (7m), šírka ostrovčeka (4m), 2 pruhy cesty (7m) - neviem či nie sú nahodou až 3!) dokopy 18 metrov
šírka priechodu na Molecovej (4 pruhy) 14 metrov
kus chodníka medzi tým cca 5 metrov
dokopy 30+18+14+5 = 67 metrov
priemerná rýchlosť chodca 1,4m/s
čiže dĺžka tej zelenej pre plynulý prejdenie chodca z eliny na bus by bola 48 sekúnd. ?