Reply on: MatejBA #159267:
ty magor, sa pozri koľko zarábame my a koľko vo Viedni! Vo Viedni zarábajú v priemere 2,5x toľko čo my! Tu je cena hodinového lístka o 61% nižšia ako tam, ibaže platy tu máme nižšie o 65%. Opačne porovnané, ich cena lístka je 257% z ceny nášho a ich plat je z nášho 289%. Silno pochybujem, že by to zvýšenie ceny malo nejaký pozitívny dopad na kvalitu cestovania. Iba ak tak sa dvihnú platy papalášom a kancelárskym krysám na Olejkárskej a pár vyššie postaveným, ale šoférom, či údržbárom pôjde hovno. A pokiaľ by aj dvihli platy údržbárom, kto sa zaručí, že sa budú riadne starať o autobusy a nie ako doteraz, že improvizujú a serú na to? Keď na 3-4 ročný SOR prinitujú do interiéru nejaký umakart čo vyzerá jak z kuchynskej linky (videl som na vlastné oči v nejakej BN 9.5) alebo nebodaj, keď začnú opravy karosérie vykonávať ako na Ikarusoch 280 rôznymi "prilepenými" kúskami plechu, tak si môžu zvyšovanie cestovného do riti strčiť. Ešte k tomu aby človek cestoval 15min na neprestupný lístok za 60c, tak to môžu rovno zabudnúť. Pred 7-8 rokmi sme sa za 18sk=0,60€ vozili 30min na prestupný lístok a teraz zrazu bez prestupu za tú istú cenu a iba 15min? A za ďalšie si pozri porovnanie ceny lístka a výplaty od eripmav. Aj keď by som to rozpätie platov opravil na 1000 až 2000 Kčs. A za obnovu vozového parku lacnými Libchavskými low-costami teda odmietam priplácať iba preto, že J&T sa potrebuje nažrať a uživiť svoju projekt "low cost plechovky na kolečkách" a že hajzlíci z predstavenstva DPB dostali do vačku "sprepitné" a pretlačili opäť SOR, ktorý v pôvodnom zmarenom tendri na 240ks ani nebol. SOR teda nemá s kvalitou dopravy rovnej tej na západne nič okrem nízkopodlažnosti spoločné. To vozidlo by vo Francúzsku, Rakúsku, Švajčiarsku či Nemecku možno očarilo tak v 90-tych rokoch a my, resp. pár idiotov čo sa ho musí chorobne zastávať tu nad ním onanuje v roku 2010! Veď už aj laici, obyčajní cestujúci rozoznajú čo je SOR low-cost plechovka a kvalita v podaní Mercedesu, či MAN alebo Solarisu.
S499.1023