ešte jedna vec je to, že elektrina je obnoviteľný zdroj, zatiaľ čo ropa a zemný plyn už nie. Čítal som, že t-bus sa oplatí tam kde v jednom smere prejde denne aspoň 70 spojov.
trolejbus sa oplati tam, kde ma dostatocnu frekvenciu (pocet spojov). To je ekonomicke hladisko. V kopcoch sa prejavuje technicka vyhoda.
Pokial nejake mesto nema trolejbusy, moze rozmyslat a zvazovat aku trakciu zvoli. Lenze ani CNG autobusy nie su zadarmo a ekologicky prinos proti modernym dieslom nemusi vzdy prevazit zvysene naklady.
Argumentom v prospech trolejbusov (elektriciek) je aj "viditelnost siete". Kazdy vidi a vie tu je MHD.
celkovo ale so začatím posúvania zastávok v okolí blumentálu, treba dačo porobiť so zastávkami STU, Mariánska, Americké a Odborárske nám. a Jesenského v smere k Nám.Ľ.Š., síce to ide už len pri jednej zastávke ako lačnému sr... ale snáď sa to rozhýbe.
ja keď vidím KDHákov tak sa mi robí zle ? Ďurkovský je priam ukážkový príklad prašivého psa, ale hlavne čo vie vytočiť, že s akým kľudom a stoickým pokojom vedel všetko komentovať čo dosral, aj keď by sa druhý prepadol od hanby pod zem, tak on tým jeho homo hláskom. To isté Chruňo Gardenescu, za neho DPB sa dostal do takých prúserov, po jeho odchode sa zistili, že pri koľkých súťažiach postupoval DPB nezákonne, umelo presadzoval kšefty so SORkou, "vysúťažil" (ak to vôbec bola súťaž) MBCC, ktoré nám sú na figu, vyhadzovanie peňazí na Karloveské lokálne linky, "čistenie" vozidiel,... a zhodou okolností sa na kauzy obidvoch grázlov prišlo na koniec ich pôsobenia. Som silne proti náboženstvám ale asi sa začnem modliť nech Ftáčnik neskĺzne k podobným praktikám, inak z tohoto mesta utečiem radšej.
"najideálnejšie by bolo mať zastávku Floriánske nám. pred daňovým úradom obojsmerne " projekt s ostrovčekom (smer rača) údajne existuje x rokov, ale nie sú peniaze...
Na Obchodnej ul. na tej strane ako je McDonald je nejaká stavba a žeriav. Dnes podvečer sm tam videl aj dispečera. Neviete prečo? Nemal som dojem, že by tá stavba alebo stavebné mechanizmy nejako obmedzovali električky..
O gyrobusoch a podobných somarinách som čítal v knihách, čo vyšli pred dvadsiatimi rokmi a dodnes sa z toho nič do bežnej premávky nedostalo. A práve Nitra je jedným z tých miest, kde by sa tie trolejbusy jednak uživili a jednak je terén na ne viac než vhodný. ?
ibaže PKO nám ani Ftáčnik asi nezachráni už. Arogantný investor (aká paralela s naším predošlým primátorom) sa rozhodol, že ho zbúra. Takže Ďurkovský zavŕšil svoje pôsobenie v Bratislave ozaj triumfálne. Nebolo by od veci, keby sa dostal do basy, lebo to čo tu vykonal on a tá Karloveská zberba nemá snáď v histórií mesta obdoby ? alebo keby konečne dostal guľku medzi oči on a nie furt tí nesprávni ľudia, plne by si ju zaslúžil chrapúň KDHácky úchylný ☠
Podľa môjho skromného názoru sú hybridy slepá ulička. Zatiaľ jediné, čo sa javí perspektívne, sú vodíkové (či už priamospaľujúce alebo palivovočlánkové) pohony. A myslím, že dnes vybudovaný trolejbusový systém by sa ešte do ich rutinného zavedenia stihol v pohode vyžiť do úplného opotrebovania.
To bolo myslené skôr všeobecne, v BA a v iných mestách, kde už t-busy sú, by sa rozvíjať malo, ako som napísal. Ale stavať v nejakom meste napr. NR teraz fungl nový systém je blbosť, lebo životnosť dráhy a pevných trakčných zariadení je taká dlhá, že kým skončí, hybridné busy budú pravdepodobne bežná vec.
1) Máš pocit, že v Bratislave by sa jednalo o budovanie "fungl nového t-bus systému"?
2) Ad "nepovažujem za vhodné": Möžeme spraviť takú dohodu - ja si dám do spálne nepretržite bežiaci zastaralý elektromotor a ty napretržite bežiaci najmodernejší spaľovací motor CNG EURO5 EEV a budeme si každé ráno porovnávať zdravíie, dobre ? ?
Ešte raz: Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú, na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete happy , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete ? , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
S499.1023
1) Máš pocit, že v Bratislave by sa jednalo o budovanie "fungl nového t-bus systému"?
2) Ad "nepovažujem za vhodné": Möžeme spraviť takú dohodu - ja si dám do spálne nepretržite bežiaci zastaralý elektromotor a ty napretržite bežiaci najmodernejší spaľovací motor CNG EURO5 EEV a budeme si každé ráno porovnávať zdravíie, dobre ? ?