TEN-T 17 bude končiť v BA, z Viedne do Budapešti bude koridor TEN-T 22 (cez Gyor). Stačí, keď si preštuduješ ten dokument čo si sem naň dal link.
Re #157617 810zssk: Ako pre koho. Pre rakúsku stranu je ďaleko výhodnejšia rekonštrukcia, elektrifikácia a zdvojkoľajenie tých cca 60 km cez Marchegg, ako položenie druhej koľaje na už pripravenom železničnom spodku na cca 20tich.
http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=133 - "Dôvodom uzavretia a zbúrania prakticky celého objektu Sudbahnhof je výstavba novej najväčšej rakúskej stanice HAUPTBAHNHOF.Práve stanica SUDBAHNHOF leží na mieste ,kde bude záhlavie novej Hauptbahnhof vrátane inžinierskej a dopravnej infraštruktúry." - je to sice rok stary clanok, ale rok som tam nebol, takze neviem ci to uz sa deje alebo stale to iba chystaju A myslim si, ze ak to chcu potiahnut do Budapeste cez BA (to TEN-T) tak cez Marchegg je to lepsie
nejde to spustiť ? ibaže som zvedavý či Maďari budú rýchlejší alebo my. Sa pozri ako u nás všetko trvá ako lačnému sranie, ešte si prirátaj čo sa vytuneluje dakomu do vačku a navýšenie nákladov.
Zabudol som dodat, ze tam je druhy dokument (Maj 2008) v ktorom sa hovori, ze pokracovanie rychlostneho koridoru ma byt sucasna trat BA - NZ - Sturovo - Budapest a (pravdepodobne) by sa malo na nej zacat robit (modernizovat ju) niekedy medzi 2013 - 2020
o tom neviem ale prioritný je úsek cez Gyor do Budapešti. Navyše aj keby to nám schválili, tak ako dlho by im ten tunel trval myslíš keď koridor je teraz ešte len pred Trenčínom, tak domysli si koľko bude trvať taký tunel. To fakt sa nám neoplatí čakať na TEN-T ako riešenie mestskej dopravy z Petržalky.
Ano, je uplne logicke to tahat cez 100 000 Gyor (a aj to mozno prehanam) a vynechat 500 000 Bratislavu z hlavneho europskeho uzla zeleznicnej dopravy ?
A to ze je jednosmerny - nemyslis, ze to prestavaju? Aj SudBHF idu urobit tak, aby normalne mohli cezneho jazdit vlaky (ako napr cez BA) ? Cize tam nebudu 2 "slepe" smery
nič sa okolo toho na železnici okrem behania hubou nerobí... Maďari okolo toho robia a je to jasne v prioritách EÚ. Stačí sa len pozrieť aká je frekvencia dopravy Petržalka - Parndorf - Viedeň a Budapesť - Parndorf - Gyor, to hovorí samo za seba. Sem chodia obyčajné (resp. na naše pomery neobyčajné) regio jednotky a tam EC, IC, osobáky, nákladná doprava tam je v slušnej frekvencii. U nás je projekt TEN-T iba to isté čo metro - t.j. vďačný objekt predvolebných sľubov. Metro sa už opočúvalo, tak nám podhodili S-Bahn. Pri všetkej tej biede, keď už chcú aby S-Bahnom dakto z Petržky šiel do mesta, keď by to malo ísť cez stred Petržky, tak aspoň keby to šlo popod centrum (Šafko, Nám. SNP, Hodžko, Hl.st.) s napojením na vlakovú trať v tuneli, ďalej pokračovanie cez Kramáre, Patrónku, Tesco a tam podzemný úsek v trase L20,22 a 34 cez Dúbravku. To by som sa na to pozeral už inak aj keď stále kyslo.
Inak by ma zaujímalo, že prečo by vlastne EÚ mala financovať budovanie trate cez stred Petržalky keď to nie je súčasťou TEN-T? Naši to môžu dať do návrhu a plánov, ibaže čo z toho EÚ schváli, že čo z toho nám zafinancuje. Ďalšia vec je, že to celé vyzerá nejak divne, keď to chcú napájať z juhu na trať 132. Ani by som sa nečudoval keby začali potom presadzovať ten plán čo mi kedysi "domovník" poslal kde bola kdesi v strede Petržalky zakreslená nová Petržalská stanica. Povedal by som, že v tom majú prsty aj finačné skupiny a developeri, ktorým prekáža umiestnenie Petržalskej stanice a chcú ju odpratať. Stačí sa pozrieť ako sa teraz začína Petržalská stanica obstavávať a priestor južne od nej je už tiež vyčistený, len nevieme na čo sa čaká...
Valec
Re #157617 810zssk: Ako pre koho. Pre rakúsku stranu je ďaleko výhodnejšia rekonštrukcia, elektrifikácia a zdvojkoľajenie tých cca 60 km cez Marchegg, ako položenie druhej koľaje na už pripravenom železničnom spodku na cca 20tich.