elektricky na dlhe diely: na adrese http://www.karlovaves.sk/vestnik/2000/6.html sa nachadza clanok od starostu karlovej vsi a jeho predstava o elektrickach.
vyhoda elektriciek by bola v zapche jasna, trolejbusy tam maju vsak byt preto, ze sa s nimi nema chodit az do mesta ale len k zastavke metra. nakolko vsak metro je daleka buducnost (a najma do karlovky) v sucasnosti je mozno lepsia elektricka.
aby ale eliny boli rozumne rychle, museli by mat omnoho menej zastavok a najlepsie uplne samostatne teleso (priklad: praha trat do modran - dokonca aj krizovania s cestami su mimourovnove - teda vacsinou).
na dlhych dieloch je podla mna problem este aj umiestnenie trate - cesta je 4 prudova, ale parkuje na nej vela aut - na elektrickovu trat by bolo treba zaber dvoch pruhov cesty (aspon v spodnej casti nie je vela miesta popri ceste) - a hned by bol problem s parkovanim ...
takze podla mna: kratkodobo su lepsie elektricky, dlhodobo trolejbusy, ja by som dal prednost radsej tbusom, hoci viezt sa elinou na DD by bolo dost cool
btw, aj v parizisu vyhradene pruhy bus + cylkisti a vodici to dodrziavaju (vacsinou).
hmm...neviem, tak mozno jej uz vymenili podvozky, alebo som ja poplietol ev.cislo, ale fakt je ze jedna K2Ska je fakt vyrazne tichsia. Myslel som si ze 7109.
A este k tym uviaznutym trolejbusom/autobusom v zapche.
Aj v Londyne aj v Rime boli na kazdej dolezitejsej ulici vyhradene prudy pre MHD, a cuduj sa svete cela ulica bola zacpata, ale tie prudy boli uplne volne a MHD tak premavalo s minimalnym zdrzanim. To by mohlo fungovat aj u nas, ale to by sa muselo chciet to vodicom dorziavat a policajtom pokutovat.
Ale elektricka je este lepsia, to uznavam.
Ostava mi len Ti uverit ze elina by tam vysla (ved si robil pri elinach). Doteraz som si to nemyslel, ale asi na tom nieco bude.....ved zasa ked sa o tom uz tolko hovori, tak to asi nie je uplne nerealne. Akurat lutujem tych ludi, ktorym by to chodilo pod oknami. Mne osobne chodia eliny pod oknami a okrem 7109 to nie je buhvico......
btw. Tie "tiche" podvozky sa budu pouzivat aj na dalsich elinach ci nie?
tulenique: trasa by viedla asi tadial ako chodi dnes autobus po molecovej na kuklovsku a nazad..
trolejbusy su zbytocne preto lebo takisto ako autobusy uviaznu v zapche a co z toho potom ?? nic..
A elektricka by tam v pohode vysla hore na dlhe diely...
Ja som to nemyslel v zlom, akurat si to nedokazem nijako vybavit ako by to vyzeralo, preto sa pytam, kade je "planovana" trat prip. daco ine co by mi pomohlo pri predstavovani si tej trate. Ja nie som ziaden odbornik v MHD, ale ako takemu zaujatemu laikovi sa mi troliky javia lepsie. Ale zhanam plusy/minusy oboch rieseni, aby som si vedel urobit vlastny nazor......
>>To si skutocne neviem predstavit ako by ...
Tuto vetu som uz dakde pocul...kvoli takymto ludom sa nerealizuju niektore celkom dobre napady...takze tak asi...
To si skutocne neviem predstavit ako by chodili eliny na Dlhe Diely....Kade by mala viest ta trat??
Podla mna eliny nie su dobre na taketo veci, eliny by mali chodit po dlhych a rovnych tratiach a nemali by mat tolko zastavok ako je u nas zvykom. A co je zle na trolikoch na Dlhych dieloch?
a este co sa stalo mojej oblubenej elektricke RAJO?
ak clovek loicky rozmysla, tak opravene (napr. K2S stoji 20 milionov) , podla mna sa to oplati
KV: kym nebude namraza na kolajniciach v zime a elektricka si to bude sinut dolu cuvanim tak si to nikto neuvedomi... ale podla mna je to 50:50 elektricky-troleje
Rana o 7.50 bola Rajo na Radlinskeho tak ju bud zbuxali cez noc alebo to nebola ona a ta T3 zlta bez reklamy to urcite nebola, lebo ked sme to tam pozerali na Radlinskeho tak isla na Kriznej... ale 7904 je pekne dorasovana... chvilku nebude premavat kym sa neopravi reklama (myslim ze to tak ma Recar v zmluve)...
tr3mp
vyhoda elektriciek by bola v zapche jasna, trolejbusy tam maju vsak byt preto, ze sa s nimi nema chodit az do mesta ale len k zastavke metra. nakolko vsak metro je daleka buducnost (a najma do karlovky) v sucasnosti je mozno lepsia elektricka.
aby ale eliny boli rozumne rychle, museli by mat omnoho menej zastavok a najlepsie uplne samostatne teleso (priklad: praha trat do modran - dokonca aj krizovania s cestami su mimourovnove - teda vacsinou).
na dlhych dieloch je podla mna problem este aj umiestnenie trate - cesta je 4 prudova, ale parkuje na nej vela aut - na elektrickovu trat by bolo treba zaber dvoch pruhov cesty (aspon v spodnej casti nie je vela miesta popri ceste) - a hned by bol problem s parkovanim ...
takze podla mna: kratkodobo su lepsie elektricky, dlhodobo trolejbusy, ja by som dal prednost radsej tbusom, hoci viezt sa elinou na DD by bolo dost cool
btw, aj v parizisu vyhradene pruhy bus + cylkisti a vodici to dodrziavaju (vacsinou).