Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
budu dve vyluky pocas:
1. 19.5. - vyluka Mytnej ulice v useku Vazovova-Starohradska kvoli demontazi zeriavu
2. 19.5. od 15.00 do 20.5. 24.00 bude vylucena premavka elektriciek na Hlavnu stanicu kvoli buracim pracam na rohu Mytnej a Starohorskej.
Elektricky 1, 2, 3, 8 budu premavat po nahradnych trasach, podla mojej pamate takto: (cital som to v eline, na www.dpb.sk zatial nie je nic)
1. viem na 40%, zrejme cez Americke nam.
2. viem na 55%, zrejme cez Americke nam., na nam. L. Stura a spat
3. pravdepodobne na 25% ako linka 11/7 alebo na Obchodnu, nam. SNP a spat ako 11
8. s istotou na 50% cez Americke nam., na nam. L. Stura a spat...
ludia, nerucim za tuto informaciu, rucim len za linku 39 (bod 1.) - zastavka Vazovova nebude obsluhovana, linka bude jazdit cez Vazovovu, Starohradsku a napoji sa na normalnu trasu, v opacnom smere asi cez Radlinskeho, tak ako ked ten zeriav stavali.
Ten semafor je aj na Prazskej (alebo Brnianskej, neviem kde sa ta ulica premenovava...) smerom na Patronku a smerom do mesta je tiez jeden pruh len pre busy, co ste sa tade neviezli? Uz je to tam aspon rok.
Nova reklama: Union consulting alebo tak nejak, myslim ze na 7830 ak je to suprava, moj sposob zapisovania si cisel: ak cislo bude na fotke, nezapis si ho, ak nie, zapis.
Pred 7 minutami isla pokazena 7069 na Radlinskeho do vozovne Krasnany, tahala ju nejaka suprava 2xT3, to je odo mna na tuto chvilu vsetko. Odovzdavam slovo s5 do studia...
COLOR.
Lapac krav - velky pluh na odhadzovanie leziaceho (odpocivajuceho, mrtveho) dobytka , bizonov, indianov atd na cele lokomotiv.
V sucasnosti je nieco podobne ale v ovela vacsom meritku mozne vidiet v depe v N.Zamkoch nainstalovane na rusni 781.276.
Ahojte,
k DD: ak by tam šli trolejbusy, kam by ste ich pripojili na súčasnú sieť? Ak by tam šli električky, ako by sa dostali hore?

A k tomu special pruhu: nemyslite si, že by sa to na Slovensku neujalo. Keď sa to ujalo už aj v Prahe (Vrchlického ulica v smere na Anděl má jeden zo svojich dvoch pruhov vyhradený len pre busy, Po-Pia 6-9 a 14-19 a fakt tam je furt prázdno - policajti totiž vyberajú, vyberajú...), tak by to myslím v BA nebol až taký problém. Len to chce fakt tam prvé dva týždne postaviť policajta a vyberať. Ináč, ten pruh je v Prahe pre 5 liniek - 123, 130, 167, 191, 217.

A ešte drobnosť: na Vrchlického majú autobusy aj svoj vlastný semafor! Je to klasický elinový semafor, ktorým sa môže riadiť iba vodič autobusu, ostatní musia čakať.
ako funguje lapac krav? neviem si to dost dobre predstavit ...
Ved hovorim, ze trocha fantazie. TAk tam urobime zubacku.
juro: z konecnej v karlovej vsi sa elektricka hore neda viest, lebo je tam priliz velke stupanie...ide to jedine od molecovej hore na kuklovsku..
Ludia jazdit vedia, akurat tu nie je ziadna ohladuplnost a respekt pred zakonom. Staci sa prozriet kusok za hranice ako sa zrazu spravaju nasi vodici.
Inak tie vyhradene jazdne pruhy su aj u nas v Ruzinove.

Trocha fantazie: Co tak tu elektrickovu trat na DD urobit prejazdnu. Z konecnej elina 4 a 9 cez kuklovsku a potom v trase 32. Ovsem na samostatnom telese, teda pokial by to slo. Inak to je potom jedno ci tu jazdi elina, trolik alebo antabus.

Este ma napadlo jedno riesenie na bezproblemovy prejazd elin ulicami Blavy. Co tak zacat pouzivat tzv. lapace krav, ktore mali v 19.storoci velky uspech na severoamerickych preriach. Myslim, ze hned by si gumokolesaci uvedomili, kto je panom ciest.
Je pravdou, ze v Londyne maju autobusy vyhradene jazdne pruhy. Nie su ale vsade a tieto pruhy zdielaju spolu s taxikmi. Malokde su tieto pruhy vyhradene 24 hodin denne. Vecer a v noci sa na tychto pruhoch v pohode parkuje.
U nas si to dost dobre neviem predstavit, to by sa tu najprv museli ludia naucit jazdit.
7109 je (bola) vyrazne tichsia aj na Vajanskeho nabrezi. (pod mojimi oknami)
jak je na tom ten naburany SOR ?? je to vazne ??
Raju sa asi nestalo nic, ked uz beha...
7109 je naozaj tichsia, ale podla vlastnych vyskumov vyhradne na Racianskej medzi Rac. mytom a Ursinyho.
elektricky na dlhe diely: na adrese http://www.karlovaves.sk/vestnik/2000/6.html sa nachadza clanok od starostu karlovej vsi a jeho predstava o elektrickach.
vyhoda elektriciek by bola v zapche jasna, trolejbusy tam maju vsak byt preto, ze sa s nimi nema chodit az do mesta ale len k zastavke metra. nakolko vsak metro je daleka buducnost (a najma do karlovky) v sucasnosti je mozno lepsia elektricka.
aby ale eliny boli rozumne rychle, museli by mat omnoho menej zastavok a najlepsie uplne samostatne teleso (priklad: praha trat do modran - dokonca aj krizovania s cestami su mimourovnove - teda vacsinou).
na dlhych dieloch je podla mna problem este aj umiestnenie trate - cesta je 4 prudova, ale parkuje na nej vela aut - na elektrickovu trat by bolo treba zaber dvoch pruhov cesty (aspon v spodnej casti nie je vela miesta popri ceste) - a hned by bol problem s parkovanim ...
takze podla mna: kratkodobo su lepsie elektricky, dlhodobo trolejbusy, ja by som dal prednost radsej tbusom, hoci viezt sa elinou na DD by bolo dost cool 😉
btw, aj v parizisu vyhradene pruhy bus + cylkisti a vodici to dodrziavaju (vacsinou).
tulenique: u nas take nieco nikdy fungovat nebude...aspon najblizsich 100 rokov :-((
hmm...neviem, tak mozno jej uz vymenili podvozky, alebo som ja poplietol ev.cislo, ale fakt je ze jedna K2Ska je fakt vyrazne tichsia. Myslel som si ze 7109.

A este k tym uviaznutym trolejbusom/autobusom v zapche.

Aj v Londyne aj v Rime boli na kazdej dolezitejsej ulici vyhradene prudy pre MHD, a cuduj sa svete cela ulica bola zacpata, ale tie prudy boli uplne volne a MHD tak premavalo s minimalnym zdrzanim. To by mohlo fungovat aj u nas, ale to by sa muselo chciet to vodicom dorziavat a policajtom pokutovat.
Ale elektricka je este lepsia, to uznavam.
tulenique: 7109 ?? vcera som ju videl (a pocul) ist na Spitalskej a to ako keby tank isiel 🙂

all: co za motor ma 1509 (ikarus 283 reko)?? nejaky divoky sound ma....
Ostava mi len Ti uverit ze elina by tam vysla (ved si robil pri elinach). Doteraz som si to nemyslel, ale asi na tom nieco bude.....ved zasa ked sa o tom uz tolko hovori, tak to asi nie je uplne nerealne. Akurat lutujem tych ludi, ktorym by to chodilo pod oknami. Mne osobne chodia eliny pod oknami a okrem 7109 to nie je buhvico......

btw. Tie "tiche" podvozky sa budu pouzivat aj na dalsich elinach ci nie?
tulenique: trasa by viedla asi tadial ako chodi dnes autobus po molecovej na kuklovsku a nazad..
trolejbusy su zbytocne preto lebo takisto ako autobusy uviaznu v zapche a co z toho potom ?? nic..
A elektricka by tam v pohode vysla hore na dlhe diely...
Ja som to nemyslel v zlom, akurat si to nedokazem nijako vybavit ako by to vyzeralo, preto sa pytam, kade je "planovana" trat prip. daco ine co by mi pomohlo pri predstavovani si tej trate. Ja nie som ziaden odbornik v MHD, ale ako takemu zaujatemu laikovi sa mi troliky javia lepsie. Ale zhanam plusy/minusy oboch rieseni, aby som si vedel urobit vlastny nazor......
>>To si skutocne neviem predstavit ako by ...
Tuto vetu som uz dakde pocul...kvoli takymto ludom sa nerealizuju niektore celkom dobre napady...takze tak asi...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.