Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Este jedna mala zmena vo fore: uz bude zobrazovat 20 najnovsich prispevkov.

COLOR: Okej, v tomto pripade tam dam tvoju fotku 7930, lebo je naozaj lepsia.
T-bus alebo E-bus na DD? Aj keby sa zázrakom našli peniaze na túto realizáciu určite tam bude T-bus. Je to zapracované aj v novej urbanistickej štúdii hl. mesta, ktorý sa má schvaľovať. Lacnejšie vychádza T-bus, lebo stačí iba natiahnuť troleje. Stĺpy sú tam, už prispôsobené na túto záťaž, lebo už za "komančov" počítali s trolejbusmi, keď začali stavať DD. Napojenie na ostatnú trolejbusovú sieť má byť od Hroboňovej cez Drotársku cestu, Slávičie údolie, Staré grunty okolo intrákov a zakončenie estakádou ponad Karloveskú a hop na DD. V miestach, kde je Shell pumpa má byť prestupový uzol - metro, električka, trolejbus, autobus.
dobre novinky, inac d3k0vi som poslal vylepseny obrazok 7930 (vylepseny software na scanneri) uz je len otazkou casu, kedy ich da na web. No a jeden este poslem. (Ja len tak, lebo je to naozaj zle naskenovane nie mojou chybou) #1568
Uz som o tom cital, idem to hodit medzi novinky.
najnovsie som rozmyslal o trolejbusoch v Petrzalke... ked sa idu plynofikovat autobusy, tak to predsa bude zbytocne pomale, drahe, zbytocne... to iste ako Papyr: ako by sme ich napojili? Do Karlovky je predsa jedno/dvojprudova cesta, trolejbusy by ju mohli blokovat, ale na rozdiel od toho elektrickova trat je tam umiestnena vyborne. Tak ako?
PS 1701 - to vyzvananie je otrasne. Dnes bola na 1701/10
budu dve vyluky pocas:
1. 19.5. - vyluka Mytnej ulice v useku Vazovova-Starohradska kvoli demontazi zeriavu
2. 19.5. od 15.00 do 20.5. 24.00 bude vylucena premavka elektriciek na Hlavnu stanicu kvoli buracim pracam na rohu Mytnej a Starohorskej.
Elektricky 1, 2, 3, 8 budu premavat po nahradnych trasach, podla mojej pamate takto: (cital som to v eline, na www.dpb.sk zatial nie je nic)
1. viem na 40%, zrejme cez Americke nam.
2. viem na 55%, zrejme cez Americke nam., na nam. L. Stura a spat
3. pravdepodobne na 25% ako linka 11/7 alebo na Obchodnu, nam. SNP a spat ako 11
8. s istotou na 50% cez Americke nam., na nam. L. Stura a spat...
ludia, nerucim za tuto informaciu, rucim len za linku 39 (bod 1.) - zastavka Vazovova nebude obsluhovana, linka bude jazdit cez Vazovovu, Starohradsku a napoji sa na normalnu trasu, v opacnom smere asi cez Radlinskeho, tak ako ked ten zeriav stavali.
Ten semafor je aj na Prazskej (alebo Brnianskej, neviem kde sa ta ulica premenovava...) smerom na Patronku a smerom do mesta je tiez jeden pruh len pre busy, co ste sa tade neviezli? Uz je to tam aspon rok.
Nova reklama: Union consulting alebo tak nejak, myslim ze na 7830 ak je to suprava, moj sposob zapisovania si cisel: ak cislo bude na fotke, nezapis si ho, ak nie, zapis.
Pred 7 minutami isla pokazena 7069 na Radlinskeho do vozovne Krasnany, tahala ju nejaka suprava 2xT3, to je odo mna na tuto chvilu vsetko. Odovzdavam slovo s5 do studia...
COLOR.
Lapac krav - velky pluh na odhadzovanie leziaceho (odpocivajuceho, mrtveho) dobytka , bizonov, indianov atd na cele lokomotiv.
V sucasnosti je nieco podobne ale v ovela vacsom meritku mozne vidiet v depe v N.Zamkoch nainstalovane na rusni 781.276.
Ahojte,
k DD: ak by tam šli trolejbusy, kam by ste ich pripojili na súčasnú sieť? Ak by tam šli električky, ako by sa dostali hore?

A k tomu special pruhu: nemyslite si, že by sa to na Slovensku neujalo. Keď sa to ujalo už aj v Prahe (Vrchlického ulica v smere na Anděl má jeden zo svojich dvoch pruhov vyhradený len pre busy, Po-Pia 6-9 a 14-19 a fakt tam je furt prázdno - policajti totiž vyberajú, vyberajú...), tak by to myslím v BA nebol až taký problém. Len to chce fakt tam prvé dva týždne postaviť policajta a vyberať. Ináč, ten pruh je v Prahe pre 5 liniek - 123, 130, 167, 191, 217.

A ešte drobnosť: na Vrchlického majú autobusy aj svoj vlastný semafor! Je to klasický elinový semafor, ktorým sa môže riadiť iba vodič autobusu, ostatní musia čakať.
ako funguje lapac krav? neviem si to dost dobre predstavit ...
Ved hovorim, ze trocha fantazie. TAk tam urobime zubacku.
juro: z konecnej v karlovej vsi sa elektricka hore neda viest, lebo je tam priliz velke stupanie...ide to jedine od molecovej hore na kuklovsku..
Ludia jazdit vedia, akurat tu nie je ziadna ohladuplnost a respekt pred zakonom. Staci sa prozriet kusok za hranice ako sa zrazu spravaju nasi vodici.
Inak tie vyhradene jazdne pruhy su aj u nas v Ruzinove.

Trocha fantazie: Co tak tu elektrickovu trat na DD urobit prejazdnu. Z konecnej elina 4 a 9 cez kuklovsku a potom v trase 32. Ovsem na samostatnom telese, teda pokial by to slo. Inak to je potom jedno ci tu jazdi elina, trolik alebo antabus.

Este ma napadlo jedno riesenie na bezproblemovy prejazd elin ulicami Blavy. Co tak zacat pouzivat tzv. lapace krav, ktore mali v 19.storoci velky uspech na severoamerickych preriach. Myslim, ze hned by si gumokolesaci uvedomili, kto je panom ciest.
Je pravdou, ze v Londyne maju autobusy vyhradene jazdne pruhy. Nie su ale vsade a tieto pruhy zdielaju spolu s taxikmi. Malokde su tieto pruhy vyhradene 24 hodin denne. Vecer a v noci sa na tychto pruhoch v pohode parkuje.
U nas si to dost dobre neviem predstavit, to by sa tu najprv museli ludia naucit jazdit.
7109 je (bola) vyrazne tichsia aj na Vajanskeho nabrezi. (pod mojimi oknami)
jak je na tom ten naburany SOR ?? je to vazne ??
Raju sa asi nestalo nic, ked uz beha...
7109 je naozaj tichsia, ale podla vlastnych vyskumov vyhradne na Racianskej medzi Rac. mytom a Ursinyho.
elektricky na dlhe diely: na adrese http://www.karlovaves.sk/vestnik/2000/6.html sa nachadza clanok od starostu karlovej vsi a jeho predstava o elektrickach.
vyhoda elektriciek by bola v zapche jasna, trolejbusy tam maju vsak byt preto, ze sa s nimi nema chodit az do mesta ale len k zastavke metra. nakolko vsak metro je daleka buducnost (a najma do karlovky) v sucasnosti je mozno lepsia elektricka.
aby ale eliny boli rozumne rychle, museli by mat omnoho menej zastavok a najlepsie uplne samostatne teleso (priklad: praha trat do modran - dokonca aj krizovania s cestami su mimourovnove - teda vacsinou).
na dlhych dieloch je podla mna problem este aj umiestnenie trate - cesta je 4 prudova, ale parkuje na nej vela aut - na elektrickovu trat by bolo treba zaber dvoch pruhov cesty (aspon v spodnej casti nie je vela miesta popri ceste) - a hned by bol problem s parkovanim ...
takze podla mna: kratkodobo su lepsie elektricky, dlhodobo trolejbusy, ja by som dal prednost radsej tbusom, hoci viezt sa elinou na DD by bolo dost cool 😉
btw, aj v parizisu vyhradene pruhy bus + cylkisti a vodici to dodrziavaju (vacsinou).
tulenique: u nas take nieco nikdy fungovat nebude...aspon najblizsich 100 rokov :-((
hmm...neviem, tak mozno jej uz vymenili podvozky, alebo som ja poplietol ev.cislo, ale fakt je ze jedna K2Ska je fakt vyrazne tichsia. Myslel som si ze 7109.

A este k tym uviaznutym trolejbusom/autobusom v zapche.

Aj v Londyne aj v Rime boli na kazdej dolezitejsej ulici vyhradene prudy pre MHD, a cuduj sa svete cela ulica bola zacpata, ale tie prudy boli uplne volne a MHD tak premavalo s minimalnym zdrzanim. To by mohlo fungovat aj u nas, ale to by sa muselo chciet to vodicom dorziavat a policajtom pokutovat.
Ale elektricka je este lepsia, to uznavam.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.