Ja by som mal skôr iný nápad. A síce nameisto L801 by som predĺžil linku Volanbusu Bešeň - Rajka buď do Čuňova, alebo až do Rusoviec s tým, že sa tam platilo aj v EUR a malo by to lepší cp.
2. nápad bol, že by DPB, alebo ŽSR zriadili regionálnu vlakovú dorpavu ŽST Petržalka - ŽSZT Rusovce - ŽST Rajka a späť.
nevedel by mi niekto povedať, že keď DPB kupuje vozidlá tak platí cenu aj s DPH alebo bez? Lebo vždy sa uvádzajú ceny bez DPH, tak by ma zaujímalo, či sa na súťaže pre DP nevzťahuje daňové zaťaženie, alebo áno.
však hej, ale čo je to platné niekomu kto napr. mal vo vozovom parku Karosu ani nepamätá a údržba je už zaškolená a naučená na úplne iné dačo?! Teraz preto, že naši údržbári nevedia udržiavať Solaris alebo Mercedes tak sa tu budeme voziť v tom najlacnejšom lebo niekto je lenivý si robiť svoju robotu, alebo sa starať o to aby boli náhradné diely a kvalitné zaškolenie údržbárov a tiež aby boli náležite finančné ohodnotení?!
však hej, ale ako mohol v roku 2005 DPB referovať dačo na Tedom keď prvý nám došiel až v roku 2008. Navyše tam je len písané, že mienia využiť možnosť testovania autobusu Tedom, čiže to nie je referencia na Tedom ale skôr to, že čo si DPB sľubuje od testovania Tedomu. Referencia je to, keď už mám niečo vo vozovom parku a na to referujem, že tak a tak sa to osvedčilo v premávke.
Nezda sa ti asi zle. Mame celkovo 91 klbovych Karos, drviva vacsina z nich je CNG. Plus je tam este dost vela solo vozov (nezabudaj ze tie referencie su z roku 2005).
Za viac než desaťročie výroby dostal nejakú svoju šunku do Nemecka aj SOR, či žije iba z toho, že na Slovensku a inde vo východnom bloku sú lakomí investovať do kvality?
napadlo ma to, že ak L801 má ísť cez Jarovce až k SND čo je 22km, tak radšej mohli spraviť úpravu trasy s tým, že by jazdila linka už do Bezenye (čiže by sa tie zbytočné km v meste presunuli na užitočnejší úsek), kde by ešte mohla pobrať nejakých Slovákov, takto sa to vzťahuje skoro iba na tých v Rajke ak tým z Bezenye nejde Volánbusz do Rajky. Meral som svoj návrh na Google Earth v trase od konca Bezenye, cez Rajku v pôvodnom návrhu, cez Čunovo a Rusovce s otočkou na parkovisku pred Obchodným domom kúsok od MiÚ Rusovce, vyšlo to na 14,11km. Stačilo by iba nastaviť odchody L801 tak, aby boli prestupy z 91 na 801 a opačne s čakaním cca 5min. Počas špičky prac. dní by nebolo treba prípoj riešiť nakoľko ide 91+191 každých 7-8min z Rusoviec a späť.
ak si dobre pamätám, rajka má(-la) byť spolufinancovaná aj z eú (čo sa o "z cestovného samofinancovateľnej" 901 povedať nedá), takže asi by to nešlo priamo natiahnutím 91tky...
Rajku ani nemuseli súťažiť. Stačil by dočasne jeden minibus na trase Rajka - Čunovo, príp. predĺžiť až do Bezenye radšej nech to má väčší rádius v Maďarsku a poberie viac Slovákov, než plytvať kilometre na Slovenskej strane kde 91 postačuje.
prosim vas, vie mi niekto púovedat co najpresnejsie v % ake su uspory prevadzkovych nakladov pri busoch na naftu a na cnq? ake su tam rozdiely? pri ktorom z toho su vyssie naklady na spotrebu a pri ktorom na udrzbu?
prosim ak by sa dalo, vedel by mi to niekto porovnat na zaklade dvoch busov.
1, v pripade rekonstrukcie ako napr. karosa B741 nafta a karosa B741 CNG
2, v pripade noveho vozu
Citelis 12m a Citelis 12m cng (popripade tedom alebo citaro alebo Sorka) chcem len vedet ze ci su tie uspory rovnake v % pri novom voze aj pri rekonstruovanom voze.
vopred dakujem
tak to nech radšej nie je vôbec lebo bude v tom bordel ? inak zaujímavé, že cestuje človek a-busom a prestupuje na t-bus/elina a nemá problém prejsť na systém dopytového otvárania dverí. Nech to normálne zavedú a neserú sa s tým. Nech potom občas dakto z DPB vystrčí riť z kanclu a zbehne porobiť námatkovú kontrolu či sa dopytko používa, však už len pred budovou im jazdia L50,88,95 a iné kde jazdia nové vozidlá, tak prosím...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=7913
Za viac než desaťročie výroby dostal nejakú svoju šunku do Nemecka aj SOR, či žije iba z toho, že na Slovensku a inde vo východnom bloku sú lakomí investovať do kvality?