ak si dobre pamätám, rajka má(-la) byť spolufinancovaná aj z eú (čo sa o "z cestovného samofinancovateľnej" 901 povedať nedá), takže asi by to nešlo priamo natiahnutím 91tky...
Rajku ani nemuseli súťažiť. Stačil by dočasne jeden minibus na trase Rajka - Čunovo, príp. predĺžiť až do Bezenye radšej nech to má väčší rádius v Maďarsku a poberie viac Slovákov, než plytvať kilometre na Slovenskej strane kde 91 postačuje.
prosim vas, vie mi niekto púovedat co najpresnejsie v % ake su uspory prevadzkovych nakladov pri busoch na naftu a na cnq? ake su tam rozdiely? pri ktorom z toho su vyssie naklady na spotrebu a pri ktorom na udrzbu?
prosim ak by sa dalo, vedel by mi to niekto porovnat na zaklade dvoch busov.
1, v pripade rekonstrukcie ako napr. karosa B741 nafta a karosa B741 CNG
2, v pripade noveho vozu
Citelis 12m a Citelis 12m cng (popripade tedom alebo citaro alebo Sorka) chcem len vedet ze ci su tie uspory rovnake v % pri novom voze aj pri rekonstruovanom voze.
vopred dakujem
tak to nech radšej nie je vôbec lebo bude v tom bordel ? inak zaujímavé, že cestuje človek a-busom a prestupuje na t-bus/elina a nemá problém prejsť na systém dopytového otvárania dverí. Nech to normálne zavedú a neserú sa s tým. Nech potom občas dakto z DPB vystrčí riť z kanclu a zbehne porobiť námatkovú kontrolu či sa dopytko používa, však už len pred budovou im jazdia L50,88,95 a iné kde jazdia nové vozidlá, tak prosím...
Keďže ma táto téma zaujíma, pátral som ďalej. Tu je odpoveď z Kontaktného centra Slovak Lines:
"Na diaľkových linkách spoločnosti Slovak Lines Express možete po 31.8.2010 ak ešte nebudete mať Vašu ISIC kartu elektronicky predĺženú, platnosť zľavy preukázať vodičovi aj validačnou známkou 09/2010."
A pri medzinárodných diaľkových linkách, kde sa zľava odvíja od veku cestujúceho, to majú tak ako v Turancare čo som písal.
"Na linke do Viedne sa poskytuje zľava do 26 rokov a nad 60 rokov podľa veku. Stačí sa preukázať obč. preukazom.
Ak ste už dovŕšili 26 rokov nárok na zľavnený lístok do Viedne nemáte.
Ak ste dosiahli vek 60 rokov máte nárok na zľavnený CL do Viedne."
DPB je zas vtipny, na webe maju info o tom, ze 2.9. otvaraju tunel za X milionov a co vsetko v nom spravili, ale o linkovani tam nie je ani zmienka, ani slovom tiez nespominaju Kriznu.
"Vo vozidlách typu Solaris, SOR, Citelis a CapaCity, môžu vodiči používať dopytové otváranie dverí. To znamená, že po zastavení vozidla na zastávke vodič len uvoľní všetky dvere pre umožnenie ich otvorenia, ale otvoria sa len tie dvere, pri ktorých cestujúci zatlačili tlačidlo. Takéto otváranie dverí už niekoľko rokov úspešne funguje v električkách a trolejbusoch."
no.ev.di.