Vedenie trolejbusu v kolajach: Na prednu, pripadne aj na dalsie napravy trolejbusu sa pripevnia take tycky, ktore smeruju do stran a na konci maju male pomocne koliesko. Osi tychto koliesok zhruba lezia v rovine bocnych stien vozidla a su kolme na zem. Okolo trate trolejbusu sa postavia hladke obrubniky (zvodidla), ktore su od seba tak daleko, ako su od seba daleko osi pomocnych koliesok. Trolejbus tak "zapadne do kolaje" a sofer nemusi mat ruky na volante - trolejbus je vedeny v trati vymedzenej obrubnikmi. Ma to niekolko vyhod:
- da sa to pouzit pre autobusy i trolejbusy
- upravit na tento system vozidla je velmi jednoduche a lacne
- v centre miest moze byt autobus vedeny v obrubnikoch, na okrajoch normalne
- da sa takto vyrobit napr. "autobusovo-trolejbusove metro", tj. kapacitny uzky tunel pre busy,
- pokial budu obrubniky a pomocne kolieska vodive, moze (a nemusi) byt u trolejbusu zredukovany pocet vodicov vrchneho vedenia na 1, zaroven, kedze je vozidlo vedene v presnej stope, moze odoberat prud pantografom (videl som fotku klboveho trolejbusu, ktory mal na zadnej casti zberace, na prednej pantograf, a pouzival to alebo ono podla toho, ci isiel "v stope" alebo manualne riadeny,
- kedze sa na takejto trati vlastne kolesa dotykaju zeme len v dvoch subeznych pasoch, ktore su presne vymedzene, mozu sa stavat napriklad rychlodrazne trate na vlastnom telese, ktore nie je drahe a moze byt i zatravnene,
- k takejto trati sa daju vybudovat "zvysene nastupistia",
- tato trat moze byt spolocna pre busy i elektricky.
Nevyhody:
- problematicka stavba krizeni a vyhybiek
- narocnost na presnost v celej stavbe i na pevnost a trvanlivost.
Kua, ja mam tie strany dajako popletene (asi som vstal pravou nohou, alebo lavou, kazdopadne som sa dobre nevyspal ). Lava kolajnica nedrzi a prava voz neudrzi na kolajach. Nechcem robit strasiaka, ale co som na to pozeral, tak ts ts ts....
Ja o jednom useku viem. Zastavka Pionierska, smer mesto. Ihned pri oznacniku je prasknuta kolajnica. To nie je samozrejme nic zvlastne, ale ona nedrzi na jednom prazi (prave v mieste lomu)!!! Odletela tam ta skrutka aj s maticou a na predchadzajucom prazci je tiez na odpadnutie. A pozri si bocne opotrevobanie zlabu lavej kolajnice (prevotocivy obluk). Akoze kolko mm to ma? 2? 3? Vsak raz tam pojde nejaky Krabust rano na vyjazd, vyfrasuje voz co ma ojazdene okolky, vleti tam 40 km/h a pojde rovno. Prava kolajnica sa posunie (tym ze nedrzi na prazcoch) a lava to neudrzi. Kua, ten obluk treba komplet cely vymenit. Ale nech nikoho ani nenapadne menit obluk v smere od mesta. Ten je dobry. Trabusti ho mozu akurat tak pokazit.
KLF:
Ohladom tych ruzovych znaciek - trosku sa pohybujem v danej problematike. Tie znacky oznacuju miesta, v ktorych sa vykona navaranie opotrebenych kolajnic. Useky, ktore su v totalne zlom stave, tie sa navarat nebudu, ale budu kompletne rekonstruovane, pripadne budu menene kolajnice.
Ak vies o usekoch, ktore su podla Teba "hororove", skus ich zverejnit....tymto pomozes viacerym.
novacik
Ohladom tych ruzovych znaciek - trosku sa pohybujem v danej problematike. Tie znacky oznacuju miesta, v ktorych sa vykona navaranie opotrebenych kolajnic. Useky, ktore su v totalne zlom stave, tie sa navarat nebudu, ale budu kompletne rekonstruovane, pripadne budu menene kolajnice.
Ak vies o usekoch, ktore su podla Teba "hororove", skus ich zverejnit....tymto pomozes viacerym.