Neboj sa, už sa menia aj ciele. Napr. na dojazdovej 201 už zmizla šípka, ostala len linka a inverzný cieľ s vozovňou.
Re #148864 kecho: Lebo je zle nastavená vzdialenosť a v zástávke RTG si palubák myslí, že už ju prešiel. Mimochodom, to je od zriadenia tej zastávky (a hlási ju už dosť dlho).
Re #148877 no.ev.di.: Prečítaj si novinky, za bicykle sa už (v rámci predvolebnej kampane) neplatí nikde.
e #148887 boxcar + Re #148883 no.ev.di.Princíp a celý problém tej kontroly spočíva v tom, že revízor nie je verejný činiteľ, ale obyčajný zamestnanec, ktorého práva sú dané zákonmi o cestnej doprave a o doprave na dráhach. Tieto zákony mu neumožňujú obmedzovať osobnú slobodu. Dokonca vďaka šikovnosti posrancov a úradníkov na ministerstve dopravy v električkovej a trolejbusovej doprave už nie je cestujúci ani povinný strpieť zistenie totožnosti príslušníkom PZ, keďže pravdepodobne z nepozornosti toto ustanovenie v novom zákone chýba. DPB síce napísal do PP, že cestujúci je povinný s revízorom na políciu počkať, no tieto ustanovenia sú v rozpore so zákonom, a preto sú neplatné. Dokonca v prípade, ktorý sa tu rozoberá DPB sám PP porušil, keďže všetky úkony sa majú podľa PP vykonať vo vozidle. Teda v súčasnosti je to naozaj tak, že čierny pasažier môže revízorom zamávať a tí ho môžu nahlásiť na 158 a polícia ho môže hľadať.
Riešením by bolo doplniť do zákonov povinnosť cestujúceho počkať na hliadku polície. V súčasnosti by to mal DPB riešiť tak ako to niekedy rieši, že hliadka asistuje pri kontrole, alebo že hliadka v podstate sprevádza vozidlo MHD po svojej osi a v prípade potreby ihneď údaje zistí.
Pravda prax je iná, keďže ľudia, čo problematike rozumejú do tej miery, žeby sa možno s revízorom vyhádali, MHD nechodia a niektorí revízori predpokladám tie zákony nikdy nečítali a robia len to, čo im povedali na školení.
Vodic to mal riesit omnoho elegantnejsie - v momente kde toho cloveka dvere privreli mal vyjst z kabiny za cestujucim a vylucit ho z prepravy pre nerespektovanie signalu NENASTUPOVAT - NEVYSTUPOVAT. Lebo takto si naozaj mohol spravit problem..
Viem o tej možnosti, len si nemyslím, že vodič bol natoľko blbý, že by sa vedome rozbehol s otvorenými dverami keď v nich niekto stojí a riskoval, že vypadne alebo vyvedie nejakú inú sprostosť (a od niekoho, kto mu drží dvere, sa dá očakávať, že sprostosť vyvedie).
AAA
Riešením by bolo doplniť do zákonov povinnosť cestujúceho počkať na hliadku polície. V súčasnosti by to mal DPB riešiť tak ako to niekedy rieši, že hliadka asistuje pri kontrole, alebo že hliadka v podstate sprevádza vozidlo MHD po svojej osi a v prípade potreby ihneď údaje zistí.
Pravda prax je iná, keďže ľudia, čo problematike rozumejú do tej miery, žeby sa možno s revízorom vyhádali, MHD nechodia a niektorí revízori predpokladám tie zákony nikdy nečítali a robia len to, čo im povedali na školení.