..."už nie je cestujúci ani povinný strpieť zistenie totožnosti príslušníkom PZ"... - myslel si to v zmysle, že nie je povinný čakať na zastávke s revízorom na príchod polície, alebo nemusí sa podrobiť, na výzvu príslušníka PZ, legitimácii osoby?
Re #148876 JamaVOku: len by ma zaujímalo, či aj "na znamenie" je už oddeľovač pásiem, aj keď tam nezastaví a v prípade nefunkčnosti buse nevieš, či si už v 2. pásme
Re #148901 Petto: krása, tak namiesto toho,aby boli obe série rovnaké v štýle Ik (48xx, 28xx, 18xx), zas bude bordel...
Re #148903 Petto: tak zrušia 33, "lebo sa týmnikto nevozí a všetci chcú 133"
Re #148909 Valec: od zriadenia RTG ju nehlási určite, skôr od nahratia RTG do hlásky, lebo vždy bolo "nasleduje zastávka - pozor, zastávka je na znamenie"
a teraz vypadlo slovíčko "pozor" a je tam nejaký cingnutie "Nasleduje zast. RTG, cing, zast. je na znamenie" (prečo to "pozor" vlastne zmenili?) a ak zastaví, tak nehlási "RTG", ale priamo "nasleduje zastávka..."-takže to asi bude tá tebou spomínaná vzdialenosť . takže klasicky vyvstáva blbá otázka - vie to DPB aj opraviť či to takto bude až kým nezrušia GIB a s ním aj tú zastávku?
ten co tam pribehol nemyslim ze bol zamestnanec DPB.Skor nejaky horlivec ktory si chcel mozno udriet alebo policajt v civile.To druhe skor,pretoze pouzil na neho dost dobry hmat co ho aj dost spacifikovalo.A urcite aj zabolelo podla toho ako skrikol ?
neviem. povráva sa kadečo.
ak naozaj "niet dymu bez ohňa"(dp nemá peniaze) alebo "bez vetra sa lístok nepohne"(asap skrachoval), tak na tom niečo môže byť...
tak či tak podľa mňa nie je normálne, keď za celý rok nedodajú hádam ani 700 (+-2 denne).
aj keď s prihliadnutím ku kvalite aj to je priveľa?
Neboj sa, už sa menia aj ciele. Napr. na dojazdovej 201 už zmizla šípka, ostala len linka a inverzný cieľ s vozovňou.
Re #148864 kecho: Lebo je zle nastavená vzdialenosť a v zástávke RTG si palubák myslí, že už ju prešiel. Mimochodom, to je od zriadenia tej zastávky (a hlási ju už dosť dlho).
Re #148877 no.ev.di.: Prečítaj si novinky, za bicykle sa už (v rámci predvolebnej kampane) neplatí nikde.
e #148887 boxcar + Re #148883 no.ev.di.Princíp a celý problém tej kontroly spočíva v tom, že revízor nie je verejný činiteľ, ale obyčajný zamestnanec, ktorého práva sú dané zákonmi o cestnej doprave a o doprave na dráhach. Tieto zákony mu neumožňujú obmedzovať osobnú slobodu. Dokonca vďaka šikovnosti posrancov a úradníkov na ministerstve dopravy v električkovej a trolejbusovej doprave už nie je cestujúci ani povinný strpieť zistenie totožnosti príslušníkom PZ, keďže pravdepodobne z nepozornosti toto ustanovenie v novom zákone chýba. DPB síce napísal do PP, že cestujúci je povinný s revízorom na políciu počkať, no tieto ustanovenia sú v rozpore so zákonom, a preto sú neplatné. Dokonca v prípade, ktorý sa tu rozoberá DPB sám PP porušil, keďže všetky úkony sa majú podľa PP vykonať vo vozidle. Teda v súčasnosti je to naozaj tak, že čierny pasažier môže revízorom zamávať a tí ho môžu nahlásiť na 158 a polícia ho môže hľadať.
Riešením by bolo doplniť do zákonov povinnosť cestujúceho počkať na hliadku polície. V súčasnosti by to mal DPB riešiť tak ako to niekedy rieši, že hliadka asistuje pri kontrole, alebo že hliadka v podstate sprevádza vozidlo MHD po svojej osi a v prípade potreby ihneď údaje zistí.
Pravda prax je iná, keďže ľudia, čo problematike rozumejú do tej miery, žeby sa možno s revízorom vyhádali, MHD nechodia a niektorí revízori predpokladám tie zákony nikdy nečítali a robia len to, čo im povedali na školení.
Solider