martyk: No o tom plyne. Nás modernizácia B732 na B732 CNG výjde do troch mil SKK a návratnosť je 2,5-2,9 roka. Pri súčasých cenách ropy, možno ešte menej. To znamená, že ročne ušetrí viacako 1mil SKK. Ak by sme s podobnou kalkuláciou rátali u Agory GNV (CNG), ktorá má životnosť 15 rokov a stojí 10mil SKK, (ak sa mýlim opravte ma), tak v prvých desiatich rokoch sa mi vráti jej obstarávacia cena a ďalších päť rokov mi zarobí 5 mil. Ak by sa aj cena nafty a zemného plynu vyrovnala, čo sú podľa mňa len strašiaci naftovej lobby, tak plyn má jednu veľkú výhodu- NEobsahuje tuhé častice. K tej cenne plynu- ťaží sa už niekoľko desaťročí a cena moc nestúpa- na svetových trhoch. Je to dané malým dopytom (svetu vládne ropa a potom elektrina), ale aj menšími ťažobnými a prepravnými nárokmi. Pri cenách plynu nie sú výkyvy ako pri rope. Jeho cenou si môžte byť prakticky istý.
Vladimír: To BA a KE mi je samozreme (za tm Petržalka ) Ale ten ďalší vývoj ma prekvapil. Ja som myslel, že to poradie je úplne iné.
m@rtin: Jasné KELT schladí všetky vášne
d3k0: nečuduj sa. Bratislavské problémy tu boli prebraté už toľko krát, že niekedy diskutujúci ľudia potrebujú hovoriť aj o niečom inom. Len škoda, že je to často skôr hádanie ako diskusia. No ale nedá sa s každým si padnúť do oka.
Vladimír: To BA a KE mi je samozreme (za tm Petržalka ) Ale ten ďalší vývoj ma prekvapil. Ja som myslel, že to poradie je úplne iné.
m@rtin: Jasné KELT schladí všetky vášne
d3k0: nečuduj sa. Bratislavské problémy tu boli prebraté už toľko krát, že niekedy diskutujúci ľudia potrebujú hovoriť aj o niečom inom. Len škoda, že je to často skôr hádanie ako diskusia. No ale nedá sa s každým si padnúť do oka.
m@rtin