Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zaujimalo by ma, preco na 99ke nie su vsetky vozidla nizkopodlazne, ako slubuje DPB. Stale bezne jazdi aj Ikarus 415!

http://www.dpb.sk/bezbarierove-cestovanie
Reply on: no.ev.di. #146358:
vizualizácie možno zbytočne mýlia,
pre MHD sú oveľa dôležitejšie rezy, ale najdôležitejiš by bolo pozrieť si dokumentáciu pre územné rozhodnutie, projekt dopravy, pre všetky fázy výstavby a pre cieľový stav,
IPR neráta ani s trolejmi, ktoré by umožnili linku z hl. stanice na Štefánikovu, nieto ešte s ďalšou koľajovou traťou,
na Pražskej s ažiaden priestor neuvoľní, práve naopak, projekt prepokladá na zahustenie (vyššiu intenzitu), a preto obsahuje tzv odlahčenie v podobe súbežnej cesty, pre ktorú musí padnúť za obeť časť skaldu č. 2, ktorý využíva Dopravné múzeum,
odstavné koľaje "vyhodili" asi preto, že sa nepočíta s ich neskoršou existenciou, len to zatiaľ nedali verejnosti na známosť,
Reply on: no.ev.di. #146356:

ad 1 - trať z Pražskej k hl. stanici predlžovať a viesť popod Šancovú je podľa mňa dopravne, technicky i ekonomicky neodôvodnené,
polohu, kde mali kedysi električky nástupište, nie je možné využiť pre napojenie električiek na pražskú, lebo tam s auvažuje s napojením pre autobusy a trolejbusy, jedine ako som písal, o úroveň nižšie, vetvenie na Štefánikovu v hlavovej stanici je pre mňa novinkou, s tým som sa nikde nestretol, ako by sa vetva z 2 PP vyšplhala na povrch, odbočila vpravo a hneď vľavo na Štefánikovu, to mi je trochu záhadou, že by ďalší tunel? kde by na Štefánikovej vyústil?
ad 2 - segregácie na Karloveskej a Račianskej sú na nič, znamenajú zvýšené bezpečnostné riziko,
starší si pamätajú na úpravu na Štefánikovej, ktorá dovoľovala jazdu autom, to nie je žiadna novinka, dôležité je smerové vedenie - v strede, alebo pri jednej zo strán,
ad 3 - takže na Štefánikovej by mal byť säúbeh, dokoca všetkých troch druhov MHD, asi zbytočný luxus, ak to porovnám s podmienkami v iných častiach mesta,
http://bratislava.sme.sk/c/5291436/kuzelnici-tohto-mesta.html

"Ďalším mágom verejnej mienky je Branislav. Ten si robí predvolebnú kampaň najmä u cestujúcich v MHD a neváha na to využiť aj bezdomovcov, ktorí musia ráno opustiť nocľažisko." ?
Reply on: richi78 #146302:
Lebo kolóna od pumpy za cintorínom končila až pod diaľnicou. Hlavne, že exbratislavskí vysťahovalci do dedín preferujú variant R7 končiaci tesne pred Podunajskými Biskupicami.
Reply on: boxcar #146353:
ved uz pol roka nevedia opravit tu, ktora je pod mostom ? a jeden nevydareny pokus maju aj na Molecovej...
Reply on: vlado13 #146352:
ešte chcem dodať, že na nete teraz pozerám niekoľko vizualizácií http://www.athe.sk/images/stories/ipr-stanica/ipr-2006-final20000-b-copy.jpg ale všade tam vidím nastrkané len nejaké hotely, nákupné centrá a pod. Napadlo ma, že neviem načo zbytočne zložite riešiť prístup k Hlavnej stanci MHDčkou keď sa uvoľní priestor na Pražskej ulici a teoreticky keby tam vznikla zastávka (posunutá Sokolská o pár metrov bližšie k SAV), tak by mohla byť zastávka pre ľudí cestujúcich NA a Z vlaku tam práve namiesto tej budovy čo je tam nasáčkovaná. Čo ma však vytáča, že ten kto robil vizualizáciu nemal problémy vyhodiť koľaje čo sú pri múzeu dopravy a stoja tam historické vozidlá ?
Reply on: m@rtin #146355:
Plánuje ho SOR vyrábať aj s duálnym pohonom? ?
Reply on: vlado13 #146352:
Rozpíšem ti to do viacero bodov.

1. Električka by pri prechode z Pražskej do priestoru Predstaničného nám. bola zapustená pod úroveň terénu a trať by sa mimoúrovňovo križovala aj so Šancovou ulicou, bola by pod úrovňou komunikácie - tento variant by pripadal do úvahy za predpokladu, že sa nebude uvažovať s vybudovaním električkovej trate na Štefánikovej = ak áno, tak by električková trať prešla do priestoru Predstaničného námestia tam kde kedysi električky mali nástupište, tam by trať vyústila z Pražskej a vetvila by sa pri budove hlavovej stanice na smery Štefanovičova a Štefánikova. Vďaka vyššie položenému terénu by stačilo trať smerom na Štefanovičovu poslať do mierneho stúpania aby sa nekrižovala úrovňovo so Šancovou a potom klesnutie na úroveň terénu Štefanovičovej ulice. Smer na Štefánikovu ulicu by bol vedený v úrovni terénu a tam kde je súčasne električková trať by viedla komunikácia spájajúca Pražskú a Šancovú. Obratisko pre električky by sa zrušilo, nakoľko by linky boli priebežné a spájali Hl. st s centrom a jednou z troch západných radiál (variant 2 linky na radiálu)

2. segregácia trate na Brnianskej a Pražskej by bola zabezpečená rovnako ako na Račianskej, či Karloveskej a pod. Na Štefánikovej by bol povrch trate upravený na pojazďovanie cestnými vozidlami, avšak iba pre MHD, polícia, hasiči a záchranky.

3. Čo sa týka premávky po Štefánikovej, tak tam by ostali trolejbusy a z autobusov len 93, ktorá by mala otočku na Hlavnej stanici, kde by sa prestupovalo z električky na ňu.

Mám v hlave x- variantov ale to už sem nechcem písať, kto by to čítal a jednak mohlo by prísť ľuďom zle ? napíš mi na mail, tam ti to pošlem zakreslené v Google Earth
Reply on: Mikimaus #146350:
Aha, takze za to mozu zamestnanci, jasne..
Reply on: TeBeCe #146346:
..keby tak radšej zriadili dynamické informačné tabule o aktuálnych odchodoch spojov atď.
Reply on: no.ev.di. #146326:

čo je na tom nepochopiteľné, ak už je viac-menej isté, že zámer IPR sa bude realizovať a električka pri hl. stanici bude mať otočku na úrovni, ktorá má byť nižšie o 1 podlažie ako je súčasná, čo sa v porovnaní s úrovňou Pražskej dá vyjadriť ako 2 PP?
ľavé odbočenia sú pre smer od Patrónky na hl. stanicu
ak nemá byť električka do / z Dúbravky zaústená do priestoru pri hl. stanici z Pražskej, aká je predstava jej zaústenia do suterénu pod Predstaničným námestím a spojenie s traťou zo Štefanovičovej, ak by ešte v križovatke Pražská – Štefánikova – Šancová bola na povrchu?
ako by sa zabezpečila segregácia trate na Brnianskej, Pražskej a Štefánikovej? Viedla by stredom, alebo ako už sa objavilo pri jednej zo strán ulíc alebo by sa líšilo jej umiestnenie v jednotlivých úsekoch? Ak by sa trať viedla na ľavej strane v smere do mesta, kde by bol prestup na busy, alebo by nebol?
nahradila by sa L83 električkou aj v úseku na Štefánikovej, alebo by tam bol súbeh?
Reply on: Peon #146334:
Práve mi odpísali z Radio Pointu, že budú vysielať aj cez internet. Nenapísali odkedy. Momentálne na tom pracujú.
Reply on: Emo #146330:
nie to nie... Ale chcem poukázať na to, že keď už má byť severná tagenta vedená zčasti v tuneli tak nech to je aj nejaký úsek a nech to má zmysel. Si vieš predstaviť prúdy IAD popri vlakovej trati ako je tá stará zástavba? Ľudí tam porazí a preto navrhujem východný portál kúsok od VÚZ ako je vlaková trať a vyústenie na Patrónke, nech sa podarí odľahčiť nielen križovatku pri SAV a Šancovú ale aj Pražskú a Brniansku. Navyše odbočka po Smrečianskej na Račianske mýto je dielo kazisveta. Už teraz na Račko ústi 5 smerov ❗ a my tam ideme ešte hodiť šiesty, tak na to ak potrebujeme dopravných inžinierov, tak zbohom ?
Reply on: Petto #146328:
Ja by som bol najradšej keby sa počet vozidiel od SOR čo najmenej zväčšoval. Zvyšovaniu počtu nezabránime nijak, tak aspoň nech nemáme SORky tam kde nemusia byť. Jednoznačne vsádzam na overenú kvalitu Škody a Solarisu ☺ na youtube mali veľmi peknú prezentáciu a myslím, že vyrábajú aj duobusy, tie majú vzadu taký "komín" ako naše Solarisy a potom bez naftového motoru majú vzadu krásnu päťku sedadiel ☺
Reply on: TeBeCe #146346:
Vsak nech zriadia, im napisem co si o tom myslim..
http://bratislava.sme.sk/c/5292629/na-frekventovanych-zastavkach-mhd-bude-vysielat-radio.html
"Dopravný podnik zároveň zriadi e-mailovú adresu"...uz by mohli zacat knizne vydavat zoznam e-mailovych adries ? ?
Reply on: Peon #146334:
Ano, bol to RadioPoint.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.