Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jano #14552:
Zrejme to chcu aspon ciastocne odbremenit, kedze tam tie budu premavat aj pocas stavebnych prac. No a kedze ide iba o Aupark, tak to kludne mozu odbremenit o tu 50. (chodi dost casto, takze to pomoze).
Tema DD. Koki, ked sa tu hadame o tom ci na DD troflak, alebo elinu... Pravdupovediac ja som bol zastancom trolejbusov vzdy, ale zas ked som si precital par prispevkov, tak som teraz tak 50/50. Vyhoda elektriciek je podla mna HLAVNE v tom, ze staci vybudovat odbocku od Rivieri na Molecovu a odklonit 9, alebo 4. Aj ked podla mna vybudovanie vedenia pre troflaky medzi Patronkou a Rivierou by nebolo tak drahe. Treba brat v uvahu, ze pri elinach sa na DD budu tahat ako troleje, tak aj kolaje. Tolko z financneho hladiska (ja sa v ekonomike moc nevyznam). Ale ako iste viete jazdim na elinach 😉 a vsimam si, ako zvlada suprava T6 jazdu do/z kopca v Dubravke, kde je prevysenie stupanie mensie. (teraz pliz zabudnime ako co slape v Brne a Prahe - tam je asi ina udrzba, alebo co, neviem, berme v uvahu status quo v BA). Uvediem jeden priklad zo vcerajska. Mal som supravu 7931/32 tusim (nechce sa mi pozret, ale to je detail). Zamerne som si vsimal ako to slo, ked bola prazdna, poloprazdna a plna. Rozbeh ako prazdna zvladala, ale bol to pôrod na moj vkus (zastavka Svantnerova). Ked bola plna, tak som uvazoval, ci nevystupim a nepomozem jej tym, ze ju potlacim. No ano, rozbehlo sa to, ale AKO ! Brzdenie - ci plna, ci prazdna - brzdy mala tak na hovno nastavene, ze ak som chcel zastavit pri terciku, tak som musel zacat brzdit uz pri Saratove. 😉 Inak sa mi vzdy pomalinky hybala (aj s otvorenymi dverami, bolo jej to jedno 🙂 ) dole kopcom. Nestvalo ma to, nehal som ju nech sa zastavi sama vzdy. Obcas som sa nasral a som ju zastavil magnetkami, a tie pri takej malej rychlosti dokazu spravit pekny bordel. Som mal v kabinke ludi este zo zadneho vozna. No proste otras. Ano - ja nevravim, ze to nie je vec udrzby, ale toto MUSIME brat do uvahy ! Proste je to u nas tak, takze s tym musime ratat. No a teraz si predstavme co by to robilo na este vacsom stupani/klesani na DD. Vravim, ja som si to zamerne skusal, rozne situacie som testoval (keby cestujuci tusili 😉 ) a nezda sa mi, zeby tieto nase vozy (uvazujem T6) v pohode zvladali DD. Vy mate mozno pravdu v teoriach (zrejme hej), ale prax v realite je ina. Bohuzial.
TeBeCe - Diki, staci mi aj to.
V suvislosti s opravou kolaji na Sturovej ulici ma zaujala informacia, ze linka 50 nebude zachadzat na zastavku Safarikovo namestie. Totiz neviem pochopit dovod, ked o klbovych linkach 88 a 95 sa nepise nic. Preco?
kua, to ktoreho uradnika treba obesit na trolejove vedenie za tu parnu elektraren ? s*****ni skorumpovanci baziaci iba po prachoch... (sorry za vulgarizmy ale inac mi to nedalo)
zato taka petrzalka je priam idealne postavena pre elektrickovu trat od stareho mosta po janikov dvor. na velkej dlzke trate je spravena v zemi ryha (trat moze ist pod urovnou terenu, co v kombinacii s porastom stromov a krikov na svahu ma vhodny antihlukovy vplyv a umoznuje to relativne jednoduchu stavbu mimourovnovych krizovani s cestami). Trat v tomto koridore ma minimalne prevysenie a male mnozsvo zakrut velkych polomerov. Vybudovanie tejto trate je sice dost drahe (estakady pri zjazde od stareho mosta a mimourovnove krizovania ciest, rekonstrukcia stareho mosta a prestavba krizovatky na safarikovom nam.), znamenalo by vsak velmi vyraznu usporu vozokm autobusovej dopravy, znizenie exhalatov a v neposlednom rade zlepsenie kvality cestovania do prace, skoly a za zabavou pre mnohych obyvatelov petrzalky. Trat dlzky cca 8 km by dokazala obsluzit (rozumne) cca 1/2 obyvatelov petrzalky, prijej rozvetveni aj viac. (kedze byvam niekde uplne inde tak to pre mna osobne velke vyhody neprinesie, to len ako poznamka na okraj ak by si niekto myslel ze si xcem prihriat polievocku na dopravu k sebe domof:-))
Reply on: Vladimír #14544:
na DD sa elektricka potiahnut da. Nie je v tom (aspon podla mna) ziadny technicky problem. ALE!!!! Jeden drobny problem tam mas: a to jedina mozna cesta ide hore Molecovou , neskor H. Melickovej atd. Tato cesta je sice dost siroka, ale po krajoch stoja auta (nemaju kde parkovat) a tiez obytne domy su prilis blizko => staznosti obyvatelov na otrasy. Ak ma mat elina zmysel, tak musi mat oddelene teleso => dostanes ledva 1 jazdny pruh v kazdom smere. To je ale na sidlisko velkosti DD zalostne malo, kedze by si zrusil hlavny prijazdovy tah. Kuklovska neznesie tu zataz, aby sa stala hlavnou pristupovou cestou a odbocka z Devinskej cesty je tiez kapacitne nepostacujuca.
Kedze byvam tesne pod DD, tak to viem dost dobre posudit.

Cize elina na DD je sice krasna, ale zial len utopia. S elinou ako dopravnym prostriedkom na DD sa malo pocitat uz pri stavbe sidliska. Pri nej sa ale pocitalo s trolikmi.
Reply on: Andrej (Anndy008) #14546:
co ti na tom nejde?? mne to ide normalne....
Andrej (Anndy008): ja pokial viem tak minimalna rychlost na dialnici je stanovena na 50 km/h, co by znamenalo zmenit predpis o najvyssej premavkovej rychlosti vozidiel elektrickej trakcie (jeden vodic mi spominal, ale je to uz neaky ten rok, takze mozno ze to uz zmenili, ze v predpisoch (internych) DPB je stanovena maximalna premavkova rychlost pre vozidla elektrickej trakcie na 50 km/h (boze, co za "experta" stanovuje taketo stupidne cisla), ale ze ak mu aj nameraju viacej, ako vodic trolejbusu sa moze odvolat na predpisy o cestnej premavke kde sa vravi ze by nemal tvorit prekazku v cestnej premavke a ze ak by siel pod 50 tak by ostatnym na ceste zbytocne zavadzal:-))
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: TeBeCe #14543:
hmmm, sorry, ale ved tie fotky ti nefunguju 😞 teda vo velkom.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: tulenique #14541:
Pokial viem, tak obmedzujucim faktorom pri dilanicnych usekoch (a mozno aj pri cestach pre motorove vozidla - to si uz nepamatam) je to, ze minimalna rychlost je obmedzena na 30km/h. Takze je jasne, preco traktory a kombajny na dialnicu nemozu.
Obhajcov trolejbusovej dopravy na Dlhé Diely pochopím len v prípade, ak sa električková trať postaviť vyslovene nedá. Vzhľadom na to, že mi o možnosti električiek na toto sídlisko hovorila, myslím, kompetentná, veci znalá a posúdenia záležitosti schpná osoba, tak sa tam zrejme električka potiahnuť dá. A ak sa tam električka potiahnuť dá, tak potom nevidím dôvod, prečo by sa tam mal ťahať trolejbus. Hádam jediný dôvod, ktorý by to mohol vysvetliť, je menšia ekonomická náročnosť. Ale ak je pravda na tom, čo píše Turbo, že obe možnosti sú cenovo porovnateľné, tak potom už vôbec nechápem pochybnosti. Veď prednosti električky pred trolejbusom sú nesporné (minimálne s hľadiska dopravnej obslužnosti).
Reply on: CeCo #14460:
tu je ta T3G, ale len tak narychlo pofotena 🙂
Reply on: tulenique #14541:
Na DD by mohli chodit tie troliky, ktore by mali na podvozku aj podvozok pre eliny- chodil by po trati elin! vedenie by bolo tak 1meter od seba, aby to elina nemohla zachitit! Myslim ale ze na dd by radsej mali posilnit autobusy, a nemali by chodit cez kramare!
K tomu ci trolik ci elina na DD sa celkom vyjadrit neviem. Sam v tom nemam jasno. Akurat trolika na DD budu moct nasledovat az po prestavbe krizovatky na Patronke, ta sa podla mojich informacii ma uskutocnit v suvislosti s dialnicnym prepojenim mostu Lafranconi a dialnice na Brno a Prahu. Bol by to isto slovensky a snad i europsky unikat aby troliky premavali po dialnici... podla mojich informacii ma byt cely usek Lamac - Patronka (v tuneli) - Lafranconi - ... dialnicny. Moze vobec trolij jazdit po dialnici (taky traktor, kombajn nemoze) ?
Reply on: J #14533:
...k tomu clanku... 91 elektriciek chcu rekonstruovat a nekupit ziadne nove ? Slusne... Sama K2S a T3S to tu bude. Ale sak ked budu bezporuchove - preco nie ?
J: ja som tiez za trolej na DD, urcite minimalne cast prepravnych narokov sa bude riesit prestupom z elektricky a tak identicka nastupna hrana pre oboje moze byt dost zaujimava (potom by sa patrilo aj vhodne synchronizovat prichody a odchody), ale v kazdom pripade mi trolejbusy mali na trat prichadzat aj odchadzat pod trolejom (a prevadzkovat potom aj linku na hl. stanicu trolejbusom)
Ja som proti elinám na DD. Trolík by tam bol lepší. Veď keď hovoríme o prestupe na jednej hrane, tak Tr by mohli zájsť na zastávku elín.
Papyr: hmmmm ale vsimni si ze v BA sa takmer nic nove nestava a aj havarijne stavy sa odstranuju tak, ze len tie, co su uz fakt total havarijne a nemalo by sa tadial jazdit... proste je tu s dopravou (aspon zatial) bieda...
Reply on: si #14535:
A to mi chcete naznacit, ze akoze Bratislava na to nema? Na zadrotovanie blbych 2 km? Ked Zilina ma na postavenie Hajika a Presov ma na kompletnu rekonstrukciu (zrusit-a-postavit) Solivaru?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.