Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #14561:
tak keď to vieš, tak prečo dávaš zavádzajúce informácie. Veď to je potom neporovnateľné. Asi si nepochopil čo som tým myslel. Ak ti dá štát peniaze na jedného študenta, dôchodcu,... Tak je jedno koľko má dané mesto obyvateľov. Predsa je percentuálny pomer dôchodcov a študentov(tým myslím od 6 rokov až po ukončenie školy). Bratislava má 480 tis. a Prešov 50 tis. (neviem presne) obyvateľov. Lenže do BA prichádzajú ešte študenti z celého Slovenska a neviem prečo by hl. mesto Bratislava mala vyrovnávať tieto straty zo svojich peňazí. Na to je tu štát. Ak by boli týto študenti umiestňovaný do Prešova, tak by Prešov mal vyššie dotácie. Takisto treba percentulne vyjadriť počty študentov a dôchodcov v danom meste. A v BA sa denne pohybuje okolo 700 tis. ľudí. Naozaj porovnávaš neporovnateľné. Ak by si si zohnal presné čísla, tak by sa to dalo ale inak nie. Mohol by si mi napísať údaje o prešove, trebárs aj na mail. Myslím presný počet obv., dĺžka liniek, zvlášt Tr a bus a rozpočet mesta i DPMP.

To all: Mimochodom, mama mi hovorila, že jej kolega niekde čítal hodnotenie miest z pohľadu pre turistov a Bratislava v tom vyšla lepšie ako Praha. Ešte sa pokúsim zistiť, kritéria,... Vlastne celý ten článok. (prvé miesto Zurich)
Vie mi niekto povedat ake stupne prevadzkovej udrzby elektriciek existuju v BA? Pocul som daco o KP, SP a VP. Zaujimalo by ma po kolkych km ide elina na konkretny stupen udrzby a taktiez co vsetko sa na jednotlivych stupnoch kontroluje, opravuje a vymiena.
J, Papyr: ano, dotacia byva poskytovana na zaklade zmluvy o vykonoch vo verejnom zaujme. Teoreticky ma sluzit na pokrytie zliav a obsluhu uzemia. => cely listok+za obsluhu sa ma rovnat nakladom. Nieco poskytne stat transerom, zvysok ma pokryt DP mesto. Mestske DP nieco dostavaju, SADky malokedy (vratane hybridu v BB). Tolko teoria. 🙂 Len stale celkom nechapem podla coho sa urcila vyska transferu, posledne roky sa len valorizuje.
Reply on: J #14560:
vie, ze sa dotacie neposkytuju na obyvatela. Ale vydelil som sumu dotacii poctom trvalych obyvatelov a tieto cisla som uviedol.

Bez ohladu na to, kolko kde funguje studentov a dochodcov, je fakt, ze BA ma desatkrat vyssie dotacie ako Presov, aj ked je len patkrat vacsia.

Jedine, co som ochotny pripustit, je porovnanie vozokilometrov a dotacii v jednotlivych DP, resp. poctu prepravenych osob a dotacii - tak by sme sa k nieomu dopracovali.
Papyr: pokiaľ ja viem tak dotácie štátu nie sú na obyvateľa. Dotácie sú na vyrovnánie straty vo verejnom záujme - čiže dôchodcovské a študentské zľavy. V BA je STU, UK a EU. V prešove je malá prešovská univerzita. Čiže je jedno koľko má mesto obyvateľov, ide o to koľko je v nej študentov, dôchodcov, zťp... Čiže to ani nie sú dotácie v pravom slova zmysle, okrem tých kapitálových. Ak by neexistovali zľavy, tak od štátu nedostaneme nič.

m@rtin: Ja si tiež myslím, že by niečo také pomohlo. Že treba poukázať, na také veci ako, že 91 a 191 vypravuje 1 kolóna, pričom nabližšie je štvrtá. A tak to by sa dalo ísť od linky k linke, od problému k problému. Samozrejme, nie všetko je vina DPB, ale povedzme si pravdu, veľa toho je vina DPB. To že si vydržujú zbytočné zastávky, keď o 150m ďalej je ďalšia - (vozovňa Krasňany, Budatísnka, Znievska(pri nich bývam, stačila by jedna) - to všetko sú zbytočné rozjazdy a zbytočné prachy) Samozrejme nie je to len o tom, ale aj o tom. Ten čo bol na schôdzi (neviem ako sa volá)povedal, ( a ja mu verím) že nie je problém v nekvalitnej práci, lebo keď niečo spravia tak je to dobré (myslím ÚD), ale v tempe práce.
A co tu na imhd.sk napsat pravdivý článek o MHD, který by vystihl realitu. Porovnání s jinými městy na Slovensku, pár fotografií z garáží a oslovit novináře?

Třeba by se to trošku hnulo k lepšímu. Problém by byl v tom, že už by jste se asi nikdy nepodívali na exkurzi do vozoven.

Možná, že těch pár desítek tisíc cestujících neví nic a vy by jste jim mohli sundat růžové brýle.
Papyr: je kopa veci zhnitych tak na magistrate ako aj v DPB. Bohuzial (alebo aj nastastie pre niektorych ludi) nemam tu moc spravit s tym poriadok a tak sa mozem len smutne na vsetko pozerat...
Si: ako to ta Bratislava robi? DPB dostava statne dotacie 2135 Sk na obyvatela a MHD je v zalostnom stave. Zilina (DPMZ) ma 1033 Sk na obyvatela, Presov (DPMP) ma 1064 Sk na obyvatela - a aka je tam MHD? A ako sa tam stavaju a rekonstruuju tr trate?

Fakt, ako to ta Bratislava robi?
Reply on: KLF #14554:
O.K., beriem... Ja Ti samozrejme nemôžem kecať do Tvojich praktických skúseností. Ak je pravda, čo píšeš, je to smutné. Vyzerá to tak, že zavedenie bratislavských električiek (zámerne píšem - "bratislavských") na Dlhé DIely naozaj predstavuje riziko. Mrzí ma len, že zavedením trolejbusov sa pre cestujúcich takmer nič nezmení - stále budú prestupy, stále budú čakania na Molecovej, stále sa budú cestujúci tlačiť...(pochybujem, že trolejbusy budú jazdiť v kratšom ako 4 min. intervale).

Re #14549 klimo: V danej oblasti nebývam, Tvojim praktickým poznatkom nemôžem oponovať. Odvolať sa môžem len na seriózne úvahy DPB o zavedení električiek na Dlhé Diely, a predpokladám, že aj oni museli naraziť pri svojich úvahách na tieto problémy a nejak (nejak = s návrhom riešenia) to uzavrieť museli.
Reply on: Jano #14552:
Zrejme to chcu aspon ciastocne odbremenit, kedze tam tie budu premavat aj pocas stavebnych prac. No a kedze ide iba o Aupark, tak to kludne mozu odbremenit o tu 50. (chodi dost casto, takze to pomoze).
Tema DD. Koki, ked sa tu hadame o tom ci na DD troflak, alebo elinu... Pravdupovediac ja som bol zastancom trolejbusov vzdy, ale zas ked som si precital par prispevkov, tak som teraz tak 50/50. Vyhoda elektriciek je podla mna HLAVNE v tom, ze staci vybudovat odbocku od Rivieri na Molecovu a odklonit 9, alebo 4. Aj ked podla mna vybudovanie vedenia pre troflaky medzi Patronkou a Rivierou by nebolo tak drahe. Treba brat v uvahu, ze pri elinach sa na DD budu tahat ako troleje, tak aj kolaje. Tolko z financneho hladiska (ja sa v ekonomike moc nevyznam). Ale ako iste viete jazdim na elinach 😉 a vsimam si, ako zvlada suprava T6 jazdu do/z kopca v Dubravke, kde je prevysenie stupanie mensie. (teraz pliz zabudnime ako co slape v Brne a Prahe - tam je asi ina udrzba, alebo co, neviem, berme v uvahu status quo v BA). Uvediem jeden priklad zo vcerajska. Mal som supravu 7931/32 tusim (nechce sa mi pozret, ale to je detail). Zamerne som si vsimal ako to slo, ked bola prazdna, poloprazdna a plna. Rozbeh ako prazdna zvladala, ale bol to pôrod na moj vkus (zastavka Svantnerova). Ked bola plna, tak som uvazoval, ci nevystupim a nepomozem jej tym, ze ju potlacim. No ano, rozbehlo sa to, ale AKO ! Brzdenie - ci plna, ci prazdna - brzdy mala tak na hovno nastavene, ze ak som chcel zastavit pri terciku, tak som musel zacat brzdit uz pri Saratove. 😉 Inak sa mi vzdy pomalinky hybala (aj s otvorenymi dverami, bolo jej to jedno 🙂 ) dole kopcom. Nestvalo ma to, nehal som ju nech sa zastavi sama vzdy. Obcas som sa nasral a som ju zastavil magnetkami, a tie pri takej malej rychlosti dokazu spravit pekny bordel. Som mal v kabinke ludi este zo zadneho vozna. No proste otras. Ano - ja nevravim, ze to nie je vec udrzby, ale toto MUSIME brat do uvahy ! Proste je to u nas tak, takze s tym musime ratat. No a teraz si predstavme co by to robilo na este vacsom stupani/klesani na DD. Vravim, ja som si to zamerne skusal, rozne situacie som testoval (keby cestujuci tusili 😉 ) a nezda sa mi, zeby tieto nase vozy (uvazujem T6) v pohode zvladali DD. Vy mate mozno pravdu v teoriach (zrejme hej), ale prax v realite je ina. Bohuzial.
TeBeCe - Diki, staci mi aj to.
V suvislosti s opravou kolaji na Sturovej ulici ma zaujala informacia, ze linka 50 nebude zachadzat na zastavku Safarikovo namestie. Totiz neviem pochopit dovod, ked o klbovych linkach 88 a 95 sa nepise nic. Preco?
kua, to ktoreho uradnika treba obesit na trolejove vedenie za tu parnu elektraren ? s*****ni skorumpovanci baziaci iba po prachoch... (sorry za vulgarizmy ale inac mi to nedalo)
zato taka petrzalka je priam idealne postavena pre elektrickovu trat od stareho mosta po janikov dvor. na velkej dlzke trate je spravena v zemi ryha (trat moze ist pod urovnou terenu, co v kombinacii s porastom stromov a krikov na svahu ma vhodny antihlukovy vplyv a umoznuje to relativne jednoduchu stavbu mimourovnovych krizovani s cestami). Trat v tomto koridore ma minimalne prevysenie a male mnozsvo zakrut velkych polomerov. Vybudovanie tejto trate je sice dost drahe (estakady pri zjazde od stareho mosta a mimourovnove krizovania ciest, rekonstrukcia stareho mosta a prestavba krizovatky na safarikovom nam.), znamenalo by vsak velmi vyraznu usporu vozokm autobusovej dopravy, znizenie exhalatov a v neposlednom rade zlepsenie kvality cestovania do prace, skoly a za zabavou pre mnohych obyvatelov petrzalky. Trat dlzky cca 8 km by dokazala obsluzit (rozumne) cca 1/2 obyvatelov petrzalky, prijej rozvetveni aj viac. (kedze byvam niekde uplne inde tak to pre mna osobne velke vyhody neprinesie, to len ako poznamka na okraj ak by si niekto myslel ze si xcem prihriat polievocku na dopravu k sebe domof:-))
Reply on: Vladimír #14544:
na DD sa elektricka potiahnut da. Nie je v tom (aspon podla mna) ziadny technicky problem. ALE!!!! Jeden drobny problem tam mas: a to jedina mozna cesta ide hore Molecovou , neskor H. Melickovej atd. Tato cesta je sice dost siroka, ale po krajoch stoja auta (nemaju kde parkovat) a tiez obytne domy su prilis blizko => staznosti obyvatelov na otrasy. Ak ma mat elina zmysel, tak musi mat oddelene teleso => dostanes ledva 1 jazdny pruh v kazdom smere. To je ale na sidlisko velkosti DD zalostne malo, kedze by si zrusil hlavny prijazdovy tah. Kuklovska neznesie tu zataz, aby sa stala hlavnou pristupovou cestou a odbocka z Devinskej cesty je tiez kapacitne nepostacujuca.
Kedze byvam tesne pod DD, tak to viem dost dobre posudit.

Cize elina na DD je sice krasna, ale zial len utopia. S elinou ako dopravnym prostriedkom na DD sa malo pocitat uz pri stavbe sidliska. Pri nej sa ale pocitalo s trolikmi.
Reply on: Andrej (Anndy008) #14546:
co ti na tom nejde?? mne to ide normalne....
Andrej (Anndy008): ja pokial viem tak minimalna rychlost na dialnici je stanovena na 50 km/h, co by znamenalo zmenit predpis o najvyssej premavkovej rychlosti vozidiel elektrickej trakcie (jeden vodic mi spominal, ale je to uz neaky ten rok, takze mozno ze to uz zmenili, ze v predpisoch (internych) DPB je stanovena maximalna premavkova rychlost pre vozidla elektrickej trakcie na 50 km/h (boze, co za "experta" stanovuje taketo stupidne cisla), ale ze ak mu aj nameraju viacej, ako vodic trolejbusu sa moze odvolat na predpisy o cestnej premavke kde sa vravi ze by nemal tvorit prekazku v cestnej premavke a ze ak by siel pod 50 tak by ostatnym na ceste zbytocne zavadzal:-))
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: TeBeCe #14543:
hmmm, sorry, ale ved tie fotky ti nefunguju 😞 teda vo velkom.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: tulenique #14541:
Pokial viem, tak obmedzujucim faktorom pri dilanicnych usekoch (a mozno aj pri cestach pre motorove vozidla - to si uz nepamatam) je to, ze minimalna rychlost je obmedzena na 30km/h. Takze je jasne, preco traktory a kombajny na dialnicu nemozu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.