Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: anbis #144218:
Kvôli trolejovému vedeniu...a výške podjazdu.
Reply on: Preßburg.Germane #144198:
Ale zober si, kolko €€€ ma Vieden na MHD (mesto, elektrarne, plynarne ...) a kolko €€€ ma BA MHD (mesto)

Re #144209 Preßburg.Germane: kukni si planovany rozpocet DPB na najblizsie roky a uvidis, preco (sa vobec divim, ze sa trat do PE dostala tak daleko)
Podla mna Mercedes nie je dobry autobus - za cenu 2M mas 4 SORy, 3 Solarisy, 3 Iveca (nemusi platit pri vsetkych modeloch, vybavach atd) a udrzba v ME je omnoho nakladnejsia (v pripade poruchy) ako v takom SORe - a radsej mat, pre teba blbych, 150 SORov s kapacitou mozno o 5-10% nizsou ako CapaCity, ako 25 CapaCity 😉
A preco nie je stale trat do PE? Lebo ju nie je mozne viest inym mostom ako Starym (pokym by sa nevybudovala infrastruktura pre elektricku - lafranconi odpada, kvoli dialnici; novy most by to nemusel uniest; stary most ak sa vylucia auta, je jedine riesenie;most apollo nemas kam dat trat, pristavny most skrtni, dialnica + zeleznica) - to, ze su nekompetentny to urobit uz 8 rokov, je vec ina

Re #144216 Preßburg.Germane: Porovnavat SK a AU je ako porovnavat jablka a hrusky - kazdy sme ina natura, mame inu historiu, mali sme iny rezim 😉
Reply on: Emo #144219:
Neviem odkedy presne je to tak, ale vcelku pravidelne som tade začal jazdievať v roku 2007 a za tú dobu je to tak stále. Žeby to nevedel dať za tak dlhú dobu nikto do poriadku?
Reply on: no.ev.di. #144203:
Sloboda vierovyznania - len tak na okraj...
Reply on: anbis #144218:
Asi bude niečo s trolejovým vedením.
Vie mi niekto povedať, prečo vodiči trolejbusov jazdia cez podjazd popod Pražskú takmer krokom? Pred rekonštrukciou Stromovej/podjazdu som si myslel, že to bude stavom vozovky, ktorá pripomínala tankodrom, ale tá je už nová a pomaly sa tam jazdí stále. Čo si všímam, všetci začínajú brzdiť cca na úrovni zastávky Stromová a takouto nízkou rýchlosťou prechádzajú celým podjazdom až do miesta, kde sa končí oblúk (zákruta) v podjazde a prechádza do priamky ?
Reply on: Preßburg.Germane #144188:
Snáď mi chceš povedať, že značka Gräf&Stift niečo vo svete znamená? ?
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: Ike #144212:

Samozrejme som tým nechcel povedať čím je mesto väčšie tak tým má byť špinavšie. To len aby niekto nehovoril aká je aj Viedeň špinavá. A práve je to naopak cez Bratislavu sa premelie menej ľudí ,netvrdím,že úplne málo, no za to je špinavšia. A možem povedať, že v Bratislave je viac "bordelárov" - Sám som v Hainburgu videl ako z auta s BA značkou letela skrkvaná škatuľka od cigariet rovno niekomu pred rodinný dom - potom či si aj tí majú Rakúšania pomyslieť? - samozrejme, že robili také caviky okolo L901 alebo že aj mešká výstavba mostu cez Moravu v Devínskej Novej Vsi.
Netvrdím, že Rakúsko je dokonalé čisté, že tam žijú len slušní ludi (napr. aféra s tým zavretým dievčatom) ale percentá sa predsa len dosť líšia. a už len príhraničné Kittsee - oko tam mávajú vzorovo upravené ulice s kvetami popri cestách.
S tým Brnom, veru pravda.
Reply on: S499.1023 #144208:
Záleži na tom, či to považuješ za svetonázor (/náboženstvo), alebo prepracovaný biznis model.

Ak chceš podporiť záchranu planéty Zem, tak môžeš svoje prostriedky smerovať sem:

.SK:
0353 2881 50 / 0900
SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA, MARTIN
IBAN: SK17 0900 0000 0003 5328 8150
BIC (SWIFT): GIBASKBX

?
Bratislavské webkamery:
http://www.kamerynamape.net/svk-bratislava.php
napríklad Trnavské mýto
http://www.webcam.sk/video/kamera2.html
Mohli by byť aj lepšie umiestnené, ale aspoň niečo.
Reply on: S499.1023 #144185:
Ja by som teda Vesmírnym Pablbom ani Dianetikom / Scientológom reklamný priestor neposkytoval. Corporate Social Responsibility nemá nič spoločné s totalitným myslením...
Reply on: Preßburg.Germane #144209:
S tvojim príspevkom sa aj dá súhlasiť, avšak v niektorých vetách pokrivkáva logika:
-To, že má Viedeň 4x toľko obyvateľov, čo Bratislava, znamená, že môže mať 4x tak značistenú MHD? Čo potom Tokio, New York alebo Ciudad de Mexico?
- Čo na tom, že BA je hlavné mesto a Brno nie? Počet obyvateľov majú rovnaký. A tu ide hlavne o to, že pozícia Brna v ČR je ako sekundárne spádové centrum, ktoré je odbremeňované Prahou, zatiaľ čo Bratislava sťahuje takmer 3/4 územia SR. Tým chcem povedať, že denne sa tu pohybuje viac obyvateľov ako v Brne, čo znamená väčšie náklady na zabezpečenie MHD vzhľadom na daňovníkov... ?
- Samozrejme, že stav MHD sa mi v BA nepáči, avšak argumenty, ktoré si uviedol s tým až tak nesúvisia.... Hlavným problémom je hospodárenie mesta resp. DPB
Reply on: S499.1023 #144196:
Máš pravdu, k obchodu som nepriňuchol, som technik. Ale v prípade BA si myslím, že aj keby sa dane za reklamné zariadenia zvýšili 10 násobne, tak by k 10 násobnému poklesu billboardov nedošlo. A ak áno, bolo by to len pozitívom, prečistilo by sa mesto, aj trh. V reklamnom biznise sa točia veľké prachy a reklamné spoločnosti sa neobávajú ani pokút za čierne stavby. Prechodil som celý Balkán, ale toľko chaoticky rozmiestnenej reklamy ako v BA som videl snáď len v Prištine.
A pri vozidlách MHD som myslel nie na odstránenie reklám, ale skôr cenovú reguláciu, ktorou by sa dostala na miesta, kde menej obťažuje, čiže na tie panely vo vnútri vozidla. Ten, kto chce mať lepšie miesto si priplatí. Lenže to čo píšem je v súčasnej dobe nereálne.
Reply on: S499.1023 #144205:
Ale nič tati ? Musiš napísať aj ktorý príspevok si myslel- či tú Viedeň alebo tie porsche. Ty budeš tvrdiť, že len v Prahe je všetko naj? Iné mestá pre porovnanie s Bratislavou neexistujú, že ?
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: S499.1023 #144204:
Nechcem zase tvrdiť, že vo Viedni je všetko naj naj. Takisto nie je ani najlepšia čistota vozidiel...ale Vieden má predsa len 2mil obyvatelov. Tak má nárok aj byť 4x špinavšia ako BA, čomu tak ale nie je...
K tomu rušeniu električkových tratí - v tom to si myslím, že sa predsa len Vieden možno trochu unáhlila, na druhej strane kolajová trať dobre vieš, že si vyžaduje určité náklady a je už otázne či je povrchová trať rentabilna ak ju v prevažnej miere nahradilo metro. Najvhodnejšie by bolo asi dané povrchové úseky konzervovať ale nevytrhávať, len na nich neprevádzkovať dopravu. Konieckoncov takto Na vytrhaní kolajníc si takto vylámala zuby PRAHA pri povodniach v r. 2002. Samozrejme individuálne treba zvážit kde a ktorú trať v ktorom meste má výzmam držať a investovať do nej - to je to isté ako s regionálnymi železničnými tratami.
V celkovom merítku má Bratislava čo dohánať už len oproti Brnu, ktoré nieje ani hlavné mesto.
To že by si mala brať Bratislava príklad od iných miest - určite som mal tým na mysli pozitíva, ktoré aj v tej Viedni jednoznačne prevyšujú.
Ešte na okraj k tým národom - ja žiadny národ nepovyšujem nad iný - bohužial situácia je taká aká je. Ja nekážem aby na Slovensku, už len v Bratislave sa namiesto toho aby sa primárne riešila doprava k spokojnosti občanov, tak sa radšej každý stará o to aký kšeft ktorému kamarátovi dohodí...nech sa Slováci zmenia a ja s radostou zmením názor. Bohužial, mám také skúsenosti ako mám. - Prečo, Bratislava tak podporuje individuálnu dopravu? Prečo, aspoň ako útechu za liknavý prístup k električkovej trati do Petržalky nekúpia aspon 12 Ks tých Capacity?
Reply on: no.ev.di. #144203:
Nič si nepochopil. Si proste totaliťák. Nechápem, prečo sa náckom hovorí pravica, keď je to čistá ľavica - totalita, štátny dirigizmus, masívne prerozdeľovanie. Akurát miesto triednej nenávisti rasová - to je jediný rozdiel.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: Majo #144200:

Dobre beriem. -ten Linec. Podstatu som chcel povedať, že s tou reklamou sa prehána či v Rakúsku alebo na Slovensku. Aspon tie okná by nemuseli ocapávať, aj ked v lete to má predsa aspon tú výhodu, že vo vozidlách nieje tak teplo...ale to sa dá vyriešit aj inak.
Čo ma ale zarazilo zase, reklamu na vozidlách MHD neprenajíma priamo DPB ale externá firma - čiže značná časť utržených penazí z toho nejde do DPB ale bohvie kam.
K tým neotočným podvozkom -no proste taký trend. A je ozaj obtiažne skĺbiť 100% nízkopodlažnosť vozidla a súčasne otočné podvozky. Najviac sa tomu priblížila Škoda Forcity myslím. Asi najoptimálnejšie riešenie je len čiastočne nízkopodlažné vozidlo. Napr. aj Vario LF alebo NGT12DD.
Neotočné podvozky určite viac opotrebuvávajú trať ale až tak drasticky by som to nevidel - keby to tak bolo potom by som sa čudoval celej rade Miest kde také vozidlá, niekde už aj výhrane premávajú. -Erfurt, Linec, Bern, aj Brno, Amsterdam...
Reply on: Sommelier #144201:
WTF?
Reply on: JohnyButrel #144199:
Čo to trepeš, dieťatko?
Reply on: Preßburg.Germane #144198:
Človek, ktorý prisuduje nejaké nadradené vlastnosti národu, JE nacista. A o tej Viedni už nebudem ďalej točiť, ak si nepochopil podstatu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.