A čo ty? Nemal by si prispieť na električku do Petržalky? Tvoja škola na opravu trate na Hlavnů stanicu? Vaši na opravu trolejového vedenia na Rožňavskej?
No na začiatku si povedal 99%. Áno aj tí ľudia v tých administratívnych budovách využívajú MHD. Si nemysli, že tam sú všetko ľudia s platom nad 2.000EUR. Pekný príklad je budova Millenium Tower I,II zamestnanci T-mobile a IBM. Ráno a poobede plné električky a davy ľudí idúci do práce. To isté Business centrá na Prievozskej, Aupark Tower... Rozhodne to nie je to 1% a ani nejaká zanedbateľná menšina.
to je taký argument, ako keď mne spolužiak povedal, že on na Lúkach v Petržalke trolejbusy nechce, lebo sú pomalé... Električky by "neprekonateľne " rušili, zatiaľ čo autobusy a autá nie ? to už nie je racionálna argumentácia, ale obyčajné zmagorenie z predsudkov voči električkám. Za všetko hovorí aj to, keď som videl posudky pre trolejbusovú trať cez Slávičie údolie alebo trať Vojenská nemocnica - Patrónka - Pri suchom mlyne, tak sa tam riešil dopad na ekológiu a hluk...
Aj niektorí pracovníci v administratívnych budovách cestujú MHD. Nie je pravidlom, že všetci majú auto. Auto má ten, komu to vyhovuje a vie to finančne zabezpečiť.
Necitas? Hovorim o pracovnikoch v tych administrativnych budovach, nie pracovnikoch River Parku. A mimochodom, ano, velka cast zamestnancov TAKYCH hotelov ma auta.
A zamestnanci hotela sú nejakí milionári, že všetci majú autá?
Re #143467 no.ev.di.: Developer, ktorý Euroveu postavil, nie je v žiadnom prípade povinný na nič prispievať. V jeho záujme je maximálne postaviť zastávky MHD, zvyšok musí zabezpečiť mesto. To keby som si postavil napríklad tri bytovky a obchodné centrum niekde v strede sídliska, kde nepremáva MHD, musel by som si zaplatiť autobusy, aby mohli ku môjmu projektu premávať?
Re #143468 no.ev.di.: Potreba linky 74 by určite nešla dole. Snáď na takú Drieňovú, alebo prístavný most premáva električka?
Aby bol zrekonštruovaný tunel lepšie využitý, mali by ním možno električky jazdiť frekventovanejšie ako doteraz. Čo tak zriadiť (okrem existujúcich "tuneloviek" L5 a L9) aj novú krátku električkovú linku, ktorá by sa točila na okruhu Kapucínska-tunel-Chatam Sófer-Nový most-Šafko- Nám. SNP-Kapucínska? Obdobná linka by jazdila v protismere. To by vyriešilo aj problém so zastávkou pri Riečnom parku I, ktorý spomínal Mike.
najlepšie by bolo keby sa uvažovalo s električkou od Šafka cez EUROVEU 1) Nivy, Dulovo nám. a s napojením na Ružinovskú radiálu pri trhovisku a 2) cez prístav na Vlčie hrdlo a do Vrakune a potreba liniek 70,74 a 87 by šla dole. Uľavilo by sa L50,68 a vyriešila by sa spojenie západ - EUROVEA - východ
však neviem čo tu kto rieši tunel s Euroveou. Keď už by mala na niečo Eurovea prispieť tak na dodatočné vozidlá, ktoré by bolo treba na odklonené/nové/predĺžené linky, alebo sa kľudne mohli zaviazať, že do budúcna tam chcú mať električkovú trať s tým, že sa nejakými financiami budú na tom podieľať. Neviem prečo by investor nemal prispieť na MHD v okolí jeho stavby, keď aj MHD podľa mňa prispieva ku komfortu dopravy do daných zariadení. Potom návštevníkom/pracujúcim/obyvateľom daných budov odpadajú problémy kde parkovať auto a ostatné problémy s auto + prípadné zaobstaranie auta ak to dotyčný zvažuje. Navyše aj hladina hluku a znečistenia je výrazne nižšia, ak sa tam zavedie MHD, príp. ekologická trakcia a EUROVEA to od električkovej siete má na pár metrov...
Ale ten kamerový dohľad je dnes nutnou podmienkou pri výstavbe každého nového tunela, resp. pri generálnej oprave existujúceho. Všetku technológiu čo tam bude si vyžadujú dnešné normy a predpisy (napríklad z oblasti požiarneho zabezpečenia a pod.). Však si pozri čo všetko je v tuneli Sitina, porovnaj to so svojimi spomienkami na tunel z časov keď tadiaľ ešte nejazdili električky a uvidíš ten rozdiel.
Re #143458 810zssk: Myslíš, že aj ich platy budú odrážať to predražené nájomné? Sa choď pozrieť, koľko pracujúcich cestuje MHD do iných predražených kancelárskych budov. Obzvlášť, keď budú garáže opäť len pre manažmenť tých spoločností (a na tej promenáde zas až toľko miesta na divoké parkovanie nie je).
Solider