Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #142903:
každopádne na dpb.sk v sekcii cp je momentálne veľké nič.
Reply on: S499.1023 #142970:
Prepáč, pri odpovedaní som si nevšimol, na ktorý môj príspevok reaguješ... potom odvolávam, čo som napísal...

Medzi Plevníkom a Turanmi nie, ale vždy, keď to spojenie natiahneš, bude existovať taká relácia, kde jedna zastávka bude na trati a druhá za traťou... A keď takto budeme ustupovať všetkým reláciám, potom naozaj môžme zaviesť trať BA-ČnT 🙂 Resp. ty by si kde ukončil to spojenie?
Reply on: Ike #142963:
V príspevku, na ktorý som reagoval, si nič také neuvádzal a v tom, kde si to uvádzal, som ti to ako parciálny argument uznal. Aj keď medzi Plevníkom a Turanmi sa ešte pekných pár rokov veľmi nemajú aké meškania prenášať.
Reply on: kecho #142965:
a este k L84 ta trat cez bulikovu je nezmysel, mali to radsej nechat Ovsiste - Ek.univerzita - Bosakova -(nova trasa) Krasovskeho - Einsteinova (Halova - Dvory) - Zochova - Hodzovo nam. - Hrobonova 🙂

alebo ked uz nieco menili tak mali zamenit v tom pripade L99 a 84 aby nemali spolocnu trasu ved to je uplne zbytocne ked aj tak pridu napr. na halovu naraz ?
Reply on: kecho #142965:
59 vyuzivaju zamestnanci na pantoch a na rybnicnej. preto by som to tak nechal no a ta L88 no nejako by sa to prezilo 😃. najlepsia alternativa by bola keby tych par spojov 184 koncilo v ovsisti aj tak tam zacinaju aj koncia ? ?.
Reply on: Ike #142966:
Tak to sorry, dostalo sa mi od spolužiačky z Plevníka nesprávneho vysvetlenia.
Reply on: S499.1023 #142964:
?
na okraj... obce Plevník a Drienové sa zlúčili v 1952 🙂 ale za "ň" sa ospravedlňujem, to som nevedel 🙂
Reply on: enge2 #142956:
práve som ti chcel napísať, že z trasy L84 (alternatívne 99, pričom by prišlo aspoň ku zmenšeniu spoločne obsluhovaných zastávok 84-99) môžu prestúpiť pod most aj na 88 😉
prestup 84-59 si nemyslím, že by bol až taký strašne dôležitý/využívaný, okrem toho 59na chodí do Rače dovedna iba cez týždeň a iba 8 kusov vozidiel, takže to by som za nosné nepovažoval.
skôr sa obávam, že by DPB pindal na to, že sa zruší "preklad" 83-84 Jung-Hál (ktorý aj tak funguje len na papieri, ale páni z DPB predsa nemajú odvahu prizanť si, že im niečo nevychádza)
ale myslím si, že pri presune 84 by prišlo ku skráteniu cestovnej doby a tým by sa mohol znížiť počet vozidiel z 8 na 7 a ten jeden voz (ak by samozrejme neposilnil 133jku 🙂 ) by sa dal pridať na 83 alebo vytvoriť v rannej špičke 183 (Dostihová dráha-Zochova a späť)
Reply on: Ike #142957:
Jediný argument, ktorý beriem, je prenášanie meškaní. A na okraj: Nie je Drieňové (na rozdiel od Drieňovej ulice) ale Drienové. A Plevník-Drienové je len názov zastávky, inak sú to dve obce.
Reply on: S499.1023 #142961:
akceptujem tvoju schopnosť nedočítať príspevok a vyvádzať závery, ktoré neexistujú... 🙂

"dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich... "

?
Reply on: AAA #142949:
A z Kútov, cez BA, NZ, ZV, KE a PO do BJ.

Re #142954 810zssk: Prečo v ZA, keď zmena sústav je už v PU?

Ja len dúfam, že túto diskusiu sleduje aj niekto zo železníc a veľmi dobre sa na všetkých tých šotonávrhoch baví (ak ho už samozrejme neporazilo).
Reply on: Ike #142950:
A prečo by si im nemohol vyjsť v ústrety, keď tým nikomu neuškodíš? Z princípu?
Reply on: no.ev.di. #142947:
Prečo? Cui bono? Cui prodest? Aký by z toho mali cestujúci úžitok? Tak, ako si bol kedysi posadnutý vymýšľaním linkového vedenia v mestách, ktoré si ani nenavštívil, tak musíš teraz zase deliť vlaky, len aby si niečo vymyslel? Ty si fakt autista?
Reply on: AAA #142948:
Prečo by museli byť dvojsystémové? Čo bráni prepriahnuť v Púchove modrú za zelenú? Mmch., gorily končia v Prahe, nie v Děčíne.
Reply on: Ike #142957:
Prenasanie meskani je rozumny argument, v tom mas urcite pravdu 🙂
Reply on: 810zssk #142953:
To je opačný extrém...

Ono existuje niečo také, čomu sa hovorí regionálna spádovitosť, laicky povedané, každé väčšie mesto má určité územie, z ktorého priťahuje obyvateľov (napr. do práce, školy, zábavu).

Keďže sa zhodneme, že osobné vlaky sú najmä pre dennú dochádzku, potom by nebolo na škodu vychádzať z tej spádovitosti. So vzdialenosťou ale vplyv jedného mesta klesá a stúpa vplyv iného...

ak si zoberieme príklad z trate 120, tak potom (ak ideme od BA), na zastávkach a staniciach blízko pri BA je veľký počet cestujúcich čo idú do BA. Postupne, keď sa vzdiaľujeme tak stúpa podiel cestujúcich do TT až dôjdeme k bodu, kde je to pol na pol (to by mohol byť Pezinok). Potom, ako sa blížime k TT podiel BA klesá a stúpa podiel TT až tak, že možno z poslednej obce pred TT cestujú všetci do TT...

takto sa dá pokračovať pri všetkých veľkých mestách a staniciach až do ZA (teda až do KE)...

Čo tým ale chcem povedať? Že hromadne sa cestuje v rámci týchto spádových území, čo však nevylučuje existenciu cestujúcich mimo nich (napr spomínaný Plevník-Drieňové - Turany). Títo cestujúci (pokiaľ tu nie je nejaká existencia významného podniku a pod) sú v malom počte a sú takmer individuálni.

Nevýhodou veľkého množstva spojov, je však nasledovné:
Veľký počet vozov (vozne a lokomotívy)
Zbytočné upchávanie staníc (lebo ten vlak musí niekde aj stáť)

Nevýhodou jedného spoja BA a KE je spomenutá rozdielnosť napajácej sústavy
ale najmä
dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich...

ale to je len môj názor... nehádam sa, nepresviedčam
Reply on: kecho #142955:
zaujimava trasa, ale mal by som k nej vyhrady 😉

po trase 84 Ovsiste - Sustekova - Einsteinova - Zochova - PV, stratis spojenie na Zastavku Dvory resp. Aupark (na novom moste) co ludia vyuzivaju na prestup pod Novy most alternativne na L59 do race 🙂. V tom pripade by sa muselo zaviest zastavovanie L59 aj na Zochovej 😉.

ano je tu alternativa L88 pod novy most, ale ked uz je ta prestupna tarifa tak vyuzivat treba vsetky alternativy prestupu ?
Reply on: 810zssk #142941:
jednoduchšie - presmerovať L84 smer PV: Mlynarovičova-Farského(ako95)-Krasovského-Einsteinova-Zochova... opačne: Aupark-Digital/Relax-žel. priecestie-alternatívne 1)doprava:Muchovo-Farského-Mlynarovičova 2)za priecestím doľava a rovno Mlynarovičova...

prípadne šupnúť 92/192 rovno po einsteinovej a opačne od Hraničiarov cez TPD, ale potom zase stratíš spojenie Incheba-Dvory...
Reply on: AAA #142948:
To uznavam, ale dalo by sa to riesit preprahom (kolko casu to zaberie) v ZA..
Reply on: no.ev.di. #142947:
Pocuj, co by si rozdelenim Os dosiahol?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.