Reply on: 810zssk #142953:
To je opačný extrém...Ono existuje niečo také, čomu sa hovorí regionálna spádovitosť, laicky povedané, každé väčšie mesto má určité územie, z ktorého priťahuje obyvateľov (napr. do práce, školy, zábavu).
Keďže sa zhodneme, že osobné vlaky sú najmä pre dennú dochádzku, potom by nebolo na škodu vychádzať z tej spádovitosti. So vzdialenosťou ale vplyv jedného mesta klesá a stúpa vplyv iného...
ak si zoberieme príklad z trate 120, tak potom (ak ideme od BA), na zastávkach a staniciach blízko pri BA je veľký počet cestujúcich čo idú do BA. Postupne, keď sa vzdiaľujeme tak stúpa podiel cestujúcich do TT až dôjdeme k bodu, kde je to pol na pol (to by mohol byť Pezinok). Potom, ako sa blížime k TT podiel BA klesá a stúpa podiel TT až tak, že možno z poslednej obce pred TT cestujú všetci do TT...
takto sa dá pokračovať pri všetkých veľkých mestách a staniciach až do ZA (teda až do KE)...
Čo tým ale chcem povedať? Že hromadne sa cestuje v rámci týchto spádových území, čo však nevylučuje existenciu cestujúcich mimo nich (napr spomínaný Plevník-Drieňové - Turany). Títo cestujúci (pokiaľ tu nie je nejaká existencia významného podniku a pod) sú v malom počte a sú takmer individuálni.
Nevýhodou veľkého množstva spojov, je však nasledovné:
Veľký počet vozov (vozne a lokomotívy)
Zbytočné upchávanie staníc (lebo ten vlak musí niekde aj stáť)
Nevýhodou jedného spoja BA a KE je spomenutá rozdielnosť napajácej sústavy
ale najmä
dlhšia trať = väčšia kolíznosť
dlhšia trať = vlak môže nabrať väčšie meškanie...
Prínos pre pár indivíduí, ktorí denne cestujú napr. Plevník-Drieňové - Turany by bol malý v porovnaní s ohrozením možného zdržania vlaku na takejto dlhej trati pre všetkých cestujúcich...
ale to je len môj názor... nehádam sa, nepresviedčam
no.ev.di.
- 110 : Bratislava - Kúty - Břeclav ČD
- 120 : Bratislava - Trenčín - Žilina
- 121 : Nové Mesto n. Váhom - Vrbovce - Veľká n. Veličkou ČD
- 130 : Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo - Szob MÁV
- 140 : ani neviem či sa oplatí deliť, ale ak tak Nové Zámky - Chynorany - Prievidza odkiaľ by vlaky pokračovali na Nitrianske Pravno alebo na Diviaky
- 150 : Nové Zámky - Levice - Zvolen
- 160 : Zvolen - Jesenské - Košice
- 170 : Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen (vlaky zo Zvolena do BB by pokračovali do Brezna, trať 172)
- 171 : Diviaky (cez Kremnicu) - Zvolen
- 172+173 : Brezno - Margecany*
- 174 : Jesenské - Tisovec - Brezno
- 180 : Žilina - Poprad - Košice
- 185 : Poprad - (Kežmarok) - Plaveč
- 188 : Košice - Lipany - Muszyna PKP
- 190 : Čierna n. Tisou - Košice
- 191 : Michaľany - Trebišov - Medzilaborce (vlaky z Medzilaboriec do Trebišova by premávali až do Košíc)
* : neviem aký má zmysel deliť úsek Banská Bystrica - Margecany na dve trate BB - Červená Skala a ČS - Margecany, vie mi to niekto vysvetliť?
Ďalšie trate, kde vlaky premávajú stále po celej trati som nevypisoval, a za pozornosť stojí, že na trati 196 existuje interval, skrátka si cestujúci môže ľahko zapamätať odchody vlakov z Humenného a Stakčína, až na výnimiku medzi 16 a 19h kedy tri pár vlakov majú mierne posunuté odchody kvôli prípojom v Humennom.