Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #141953:
problém vidím v tom, že neexistujú nejaké prestupné body kde by električka, bus a t-bus stáli na spoločnej zastávke, teda v praxi niečo ako keď L31 a 39 zastavovali na zastávke Vazovova pre električky. Keby teda niekto potreboval v noci prejsť z jedného konca mesta na druhý a bol by to prestup t-bus/bus na električku, tak by bolo problém nájsť vhodné miesto. Bus - električka by aj fungoval, autobus by vyšiel k električkovému nástupišťu, tam kde je koľajisko dláždené a prístupné z cesty. A zas tak drasticky električka rušivá nie je. Problémom sú staré vozidlá a prejazd cez oblúky. Jazda električky po trati vydáva nejaké decibely ale je to monotónny zvuk a nie ako autobus, ktorý rapoce a ešte aj na zastávke z neho idú zvuky. Električka je teda v porovnaní s autobusom predsa tichšia.
Reply on: Ike #141953:
Ale nie naše 14 Tr a 15 Tr, ktoré vďaka svojim nápravám počuť v noci aj cez 2 ulice.
Reply on: luky133 #141949:
priznám sa, neviem či je prevádzka električiek lacnejšia, alebo drahšia ako autobusov, ak si odmyslíme pohonné hmoty a energie. Avšak, keby vznikli nočné električky, tak by zase zanikli autobusové linky, ktoré by nahradili...
Myslím si však, že pri kvalite BA tratí, by nočná električka bol veľmi rušivý prvok v noci - stačí sa pozrieť ako ľudia na Svrčej protestovali proti trolejbusu. Subjektívne považujem trolejbus za najtichší motorový dopravný prostriedok v BA
Reply on: 2xT3SUCS #141910:
Ako vravíš, platí to všeobecne... až ma desí, aké je aj pri IAD množstvo vodičov, ktorí si myslia, že tlačením získajú čas...

To platí aj pri vodičoch nákladných vozidiel. Asi pred rokom som spomínal, ako som šiel v Sitine 80kmh v pravom (pomalom pruhu) a tlačila sa na mňa pojazdná dielňa, pričom blikala a trúbila...

Ľudia sú všelijakí ale... a niekedy človek spraví chybu a vlastne za to ani nemôže 🙂
Reply on: 2xT3SUCS #141910:
Tentokrát s tebou 100% súhlasím a prajem ti v Novom roku žiadne nehody "voz do voza" ako aj žiadne iné.
Reply on: Váša #141911:
Pokial sa nemylim, tak 344 je Zlinsky trolejbus. DPB odkupilo trolejbusy z DP Chomutova a Jirkova.
V Ziline su trolejbusy 338, 337 a 342.
Reply on: Ike #141948:
Nemyslel som elektrinu, tá je na paušálne poplatky tuším ako vravíš, ale napr. zaplatiť ešte aj vodičov električiek a nielen autobusov a ostatné takéto veci okolo toho. Predsa len teraz mesto všade uťahuje opasky a nemyslím si, že by sa do toho teraz hrnuli i keď idú voľby. ☺
Reply on: luky133 #141946:


2. vravíš akoby nafta vyvierala vo vozovni ? nie je elektrina v trakčnej sieti náhodou dodávaná za paušalny poplatok?
Reply on: d3k0 #141874:
34 cez prázdniny už zažila rôzne varianty cp (nulový cp, špičky), nebral by som prázdninový cp ako problém, tam by bolo najlahšie nájsť riešenie.
Reply on: no.ev.di. #141945:
Podľa môjho názoru pre toto:
1. Stále sa nájdu dni kedy sa v noci opravuje trať, navaruje, robí geometria, brúsi...
2. Peniaze... Predsa len sú to ďalšie peniaze
3. Možno aj kvôli hluku. Predsa len taká električka keď ide po "kvalitnej" Bratislavskej trati je určite viac hlučnejšia než taký autobus...
Reply on: MatejBA #141944:
ale viem cca odpoveď... zalovil som v pamäti... už sme to tu preberali kedysi. Vraj je to z dôvodov, že niekedy v noci prebieha údržba na trati alebo nie je trolej pod prúdom pre údržbu alebo iné technické dôvody.
Reply on: no.ev.di. #141941:
To je jedna z otazok, ktore si aj ja kladiem
Reply on: Peon #141888:

Kamosko to neni o sukromi vodica.Ale o jeho a aj cestujucich bezpecnosti kvoli vyhladu do prava.Tak blbe busy ako vyrobil Tedom a Citelis co sa tohoto tyka som este nezazil.A prava polka dveri /pohlad z vonku/sa da oficialne zablokovat iba na druhej desiatke Tedomov,povodne pridelenych na 2.kolonu.Na Prvo kolonnych Tedomoch sa to neda.Iba zamknutim tej polky zvonku.Lenze tam je potom tlak na zamok,a to nieje bohvieco ? Navyse ti to aj tak prd pomoze,pretoze darmo nastupia ludia iba cez jednu polku dveri,tak ci tak sa tam stavaju rovno k oznacovacu akoby boli na nejakej rozhladni.Niektori sa este aj predklonia a opru sa o tycku a tym padom krasne hlavou zakryju vodicovi aj cele zrkadlo.Uchvatne. ?
Reply on: Valec #141927:
Napísať na to program (ak mám CP v nejakej rozumnej databáze, trebárs aj export do JDF) je imho otázka max. niekoľkých hodín.
Reply on: MatejBA #141940:
tak prečo teda nepremávajú električkové nočáky celoročne, keď by tie trasy boli lepšie?
Reply on: no.ev.di. #141939:
a naco viest autobus tade, kde moze ist elektricka (+ prilahly okruh trate) - N95 je vynimka, ta ide z Petrzalky
Reply on: 810zssk #141937:
Tak neviem prečo nemôžu nočáky (autobusy) jazdiť po Špitálskej alebo cez Nám. SNP (výnimka - N95)? Viem, že tam nikde nie je obratisko, aleb urobiť aspoň vhodné miesto na státie, alebo sa môžu nočáky točiť cez nábrežie - Šafko - Národné div. - Nám.Ľ.Štúra, prípadne niektoré, ktoré idú do západných častí mesta môžu aj z Rajskej robiť odchody, alebo aj obratisko Nový most nie je od centra ďaleko. Okrem toho, by bolo vhodné keby časom to točenie nočákov v centra zmizlo a spravilo by sa vedenie liniek také, že by linky šli z jedného konca mesta na druhý a akurát by v centra na významnom bode spravili spoločnú 3-5min prestávku, kde by sa vyčkalo na prestup cestujúcich.
Reply on: 810zssk #141937:
správne nedaj nás... ?
Reply on: no.ev.di. #141935:
A na co by to bolo dobre? Elektricka zabezpecila priame spojenie aj z miest kde dane linky nestoja. Najma z Namestia SNP - zabezpecila dopravu prakticky najblizsie k oslavam.
Reply on: enge2 #141934:
Preco? Podla vyhlasky je I/2 spoplatnena, len neviem kde presne to zacina. Az na Jasovskej smer Jarovce?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.