Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ked tu diskutujete o paneloch a nateroch tak sa pripojim aj ja 🙂 Mne sa pacia tie farby ktore maju zmodernizovane K2 , modernizovane 14Tr ,15Tr a samozrejme T6:) Myslim ze dnes nema zmysel menit BUSE na iny druh ked je tak zavedeny ako je. Mimochodom neviem ci som minule dobre videl ale zbadal som T3 a jej linkove cislo (1) v tom nacvakonom priestore hore na cele bolo ako keby nejaky klon BUSE.Ale potom by bola odsudena len na linku 1 nakolko to nevyzeralo na klasicky alfanumericky BUSE. Inac mohli by sa zadne transparenty BUSE instalovat do predu na celo T3 tam kde su tie umele tabulky z cislom ,bolo by to sice len znacenie linky ale vecer by to bolo lepsie vidiet ako klasicke podsvietene cislo 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Andy #14044:
Ja si myslim, ze i435 a 415, co u nas jazdia boli aj v prvej a druhej serii ovela krajsie, ako stare karosy. Ved tie dodnes (aj m@rtinom tolko ospevovane B961) nemaju lepene skla v porovnani s ikacom 4x vyzeraju (designovo) ako 20rokof stare busy.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: m@rtin #14040:
A prosim ta nezavadzaj ludi. Tvoj vyrok, ze citybus klbovy ma viac miesta na statie ako "klasicka" karosa je nepravdivy - aspon opodla udajov vyrobcu. Tak isto sa do nej nezmesti celkovo viacej ludi (jedine, ze by ste v prahe mali specialne verzie - to sa potom ospravedlnujem dopredu).
Podla udajov vyrobcu:
Karosa B961: 45 + 122 = 167 pasazierov (sedenie+statie)
CityBus 18m: 40 + 116 = 156 pasazierov

Nie je to zavratny rozdiel, ale ide o princip.
Ked nieco nevies presne, napis len, ze si to myslis alebo si to over, alebo vynechaj.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: m@rtin #14040:
No je pravda, ze som siel tym klbovym citybusom len do bohnic a spat na linke 200. Ale osobne mi to stacilo. Nepoterbujem sa v tom vozit 100x aby som vedel povedat, ci sa mi to paci, alebo nie. Som hovoril o subjektivynch dojmoch a to na to staci. A ten bus bol riadne napchaty a sklamal ma riadne. NP bol iba po druhe dvere a tam to koncilo (samo, nie je vzdy ucelom mat 100%NP). Mas pravdu, ze v NP sa vzdy clovek citi stiesnenenjsi, ale v tom klbaku som sa citil najhorsie so vsetkych - ako v kobke. Tiez by som tomu vycital, ze v klbe sa zmesti malo ludi - aspon opticky. Proste sa mi nepaci a to kaslat na design. V kratkej verzii som sa viezol viac krat a tiez sa mi nepacila - napr. konkretne v porovnani s i412. Neviem ich ohodnotit po stranke spolahlivosti - ale subjektivny pocit mi hovori, ze v tom ikaci je mi prijemnejsie.
Jedine busy, ktore boli NP a kde som sa necitil stiesnene a "ritou na zemi" boli solaris a citaro. Este stale rozmyslam, cim to je, ale neprisiel som na to. A ked to zoberiem, tak to mozem uplne v klude porovnavat, lebo som v nich stravil porovnatelne mnozstvo casu, ako v citybuse.

Mozno prave preto, ze citybusmi jazdis 2x denne, si si uz zvykol a nepride ti to take o nicom. To je normalne 🙂.

Podla mna dnesne ikace4x v BA su to najlepsie, co kedy BA mala a nemyslim, ze to bola zla kupa. Designovo su velmi pekne (co nie je sice podstatne), ale su prijemne aj z hladiska cestujich. Sa staci spytat obycajnych cestujucich na ich najoblubenejsi bus -t ak je to s prehladom ikac 4x. A ani nevedia, ze je to ikarus - pod tym pojmom maju zafixovane hnusne, cervene, studene opachy i28x. A kupovat stare k9xx je podla uz zbytocnost pre Ba, sorry.

A este mi prosim vysvetli, co mas stale s tymi karosami a hlavne proti nazvu vrakosa? Je to oznacnie BA karos, podla ich stavu. Zvacsa to nie je utok na vyrobcu - tak sa to snaz pochopit. Niekedy mam pocit, ze vlastnis karosu a je ti luto, ze sa tu nekupuje.
Reply on: Andrej (Anndy008) #14074:
Asi nie som sam co tak uvazuje teda myslim tym to Brno:) Turbo ked tu budes tak povedz viac 🙂 🙂 🙂
BM: si tu ?
Martiner: ja som pochopil hned ze si pisal o heraldike... Inak - klasicky BA nater MHD je cerveno-kremovy az cerveno kremovo-biely. Vid K2, T3, T2, 14Tr (povodny nater), 9Tr, 8Tr, Karosa SM, RTO... plus dalej do minulosti. TAKETO natery by podla mna mali mat vozy BA MHD.

Nehoda supravy 7921/22: No vinnika nasli - heh - vodic - klasika. No ano, porusil predpisy, ale tak ako ich porusil sme ich porusovali skoro vsetci ! Ak nie VOBEC vsetci ! bezne sa stalo, ze sme nechali nastartovany voz a reverz v jazde dopredu a zaparkovane a sli sme pozret cojaviem... brzdy. Ale nech mi NIK nevravi, ze nedoslo k technickej poruche !!! Ako sa za NORMALNYCH okolnosti moze ZABRZDENA elina pohnut ak nie technickou poruchou ?! Keby som vedel, ze tu nie su bonzaci z kruhov KPMHaRD, ktory NATRELI jedneho kolegu na vyssich miestach DP, tak by som sa aj vyjadril... Toto som sa dozvedel vcera, takze uz aj ja budem opatrnesji a budem sa 17-21 rocnych zasranov radsej bat... Sokovalo ma to hosi. Neviem co vam ten chlapik spravil...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Miki #14070:
Hmm - s tymi elinami je to tak. Kazda ma svoju vyzbroj preto, ze proste oba vozne jednej supravy (alebo aj viac, keby jazdili) maju pohanane vsetky napravy. Teda aj druhy vozen (aj ked ovladany z prveho) ma pohon vlastnou silou. Pretoze prvy vozen nie je stavany na vlecenie dalsieho "nakladu". Existuju aj varianty, ze druhy vozen je iba vlecny - napr. v byvalej juhoske jazdili T3 - tusim mali oznacenie T3B (ten vlecny vozen), takisto v brne robia podobny experiment teraz - defacto novy voz s velmi vykonnymi motormi (tusim 80KW na podvozok s kysnou ala T3) a za nim zapojeny vlecny vozen (ak sa nemylim dokonca NP - ale nechcem kecat). No ale co z toho bude, ci sa to nejako osvedci - to neviem.
Ale myslim, ze Turbo by ti vedel povedat viacej.
Odpusťte, ale želať si EMtest do vlastného mesta, a k tomu ešte dobrovoľne, bez nátlaku, to nepochopím. To môže lchcieť len človek, kto tie transparenty buď nikdy nevidel alebo je očarený super-nízkou cenou.
EMtesty sú to najhnusnejšie, najodpornejšie, najkazivejšie, najkostrbatejšie, najhoršie čitateľné, najmenej dokonalé, čo na Slovensku máme. Na Slovensku ich z väčších miest používa, pokiaľ viem, len Banská Bystrica. Kto neverí, nech tam beží, až sa na vlastné oči presvedčí o kvalitách EMtestov.
---
Keďže firmu EMtest som "taktne" vyšachoval, ostali nám dve značky transparentov: BUSE Blansko a R&G Mielec. BUSE-čká prevažne používajú v Bratislave a Košiciach, "Mielce" zasa Prešov a Žilina.
BUSE
- super svítivé
- super grafické
- super komplikované
- super drahé
R&G
- celkom slušne svietivé
- trošku graficky nedokonalé
- na obsluhu jednoduché
- za 1/4 ceny BUSE
V Slovenských podmienkach je celkovo tieto dva systémy ťažko porovnať, lebo porovnávať by sa mali plné verzie. Kým R&G už roky svojim dopravcom slúžia, BUSE-čko sa ešte nikomu na Slovensku nepodarilo spojazdniť.
Na reklame nebohatne dpb ale Recar 😎.

A poznamka k bratislavskym farbam. Bratislavske farby su cervena a strieborna (velmi dobre nahraditelna bielou) + zlate (zlte) detaily. Z toho mi vychadza za "najbratislavskejsi" nater nater trolejbusov biely a cerveny pas + zlte detaily (evidencne cisla); aj ked o spodnej tretine namalovanej na cierno by sa dalo polemizovat. I4xx maju skor banskobystricky nater (3 cervene pasy na striebornom pozad).
Ak niekto prisiel na to, ze hovorim o heraldike, tak bingo! 🙂
Hups hrubka sorry....pokazi s Y 🙂 🙂
Dik chlapci za vysvetlenie aj ked neviem po tej rozprave kde je pravda 😉 Viete mi aj povedat preco ked su elektricky v pare musia mat dva krat kabinu vodica ,vyzbroj...? Viem ze su obcas situacie ked sa prva pokazy alebo poskodi a druha tak moze zajst do vozovne ale kabina je casto katastrofa nevraviac o cistote. Preco teda nevyrobit resp. neupravit ci kupit druhy vozen ako vlecne vozidlo tak ako to bolo volakedy 😉 Bolo by to lacnejsie a ekonomickejsie a zmestilo by sa tak viac ludi.
Reply on: J #14065:

ten dráčik vyzerá ako potkan, to je niečo otrasné 🙂
Ta cena pre SPP - 7 milionov je za vsetky vozy. Vsak Karosa 732 rok cela oblepena/pomalovana stoji 200 000 /rocne/...

K tomu GPS k displejom - je to napr. v Prahe /pri zastavke Malostranska/ a funguje to BIEDNE - ma to sice napisane, ze ukazuje casy podla GPS polohy vozidla, ale ked mi elektricka mala dojst o 10 minut a bola tam uz o dve, neviem... este maju co robit

A zo strany preferencii sa pridavam aj ja k BUSE.
Reply on: J #14065:
7 milionov rocne, to je dufam ciastka za vsetky takto oreklamovane autobusy. Inak by DPB z reklam strasne zbohatol, ked by jedno vozidlo s CVR za rok zarobilo na kupu dalsieho uplne noveho vozidla 🙂

Ad M@rtin, Neoplan, Vladimir: Z klbovych NP sa mi nepochopitelne najviac paci Urbino 18 a Volvo 7000. Ale uplne nedostizna a na nase podmienky absolutne najlepsie dizajnovana NP karoseria je podla mna 22Tr, to je dielo genia.

Displeje EMTEST - pocul som, ze su velmi kazive, neviem, nakolko je to pravda. Zatial som mal moznost v beznej premavke porovnavat len RG Mielec a BUSE, a to vyhralo na celej ciare BUSE.
SPP platí 7 milionů ročně za jeden autobus nebo za všechny vozy dohroady? Protože tady v ČR stojí reklama na vozidlo tak 100-300 tisíc za rok.
Vladimír: Ten dráčik je reklama SPP (je síce monopol, ale neva) a za tú reklamu platí (tuším 7 mil. ročne). Ak sa SPP rozhodne, že ten bus chce kriklavo oranžový s nálepkami psích exkrementov, tak si ich tam za tých 7 milionov dám, bo to sú dve K 741 CNG.

Čo sa emtestu týka, ešte sa mi ho nikdy nepodarilo vymáknuť, no ten systém cez GPS sa mi zdá príliš zložitý, ale ak ponukne rovnakú informovanosť ako tie nové od buse aj s teplomerom za porovnateľnú cenu alebo nižšiu, tak prečo nie? Alebo skôr- ÁNO

tulenique: to dúfam aj ja, lebo by som si pripadal ako v Košiciach a to by som nechcel. Mne sa naša červená lúbi.
Tak to jsem nevěděl. U nás byly první ledkové displaye na začátku roku 2000.
m@rtin: nie som odbornik na informacne transparenty, ale ten jediny emtest co beha v BA bol jednym z prvych LEDkovych transparentov ak nie zrovna prvy, ktory v BA bol... akurat je oranzovohnedy na rozdiel od zeleneho BUSE (a mne sa zelena paci viac:-))
Neoplan:
EMTEST vypadají lépe? To potom nevím, jaké máte v Bratislavě BUSEčka? Mají vůbec EMTESTY led diodové displaye? Nabízejí elektronické teploměry? Dvouřádkové vnitřní displaye?

Ač mi to nedá, ale co se týče firmy BUSE, tak ta po estetické stránce a v podávání informací u mě jasně vyhrává. Horší je cena.
Neoplan: Dost dobře jsem nepochopil tvou otázku. Ale Kloubový Citybus se vyrábí od roku 1996 a v Praze jezdí od roku 2001.
Momentálně se v Praze nachází 13 kloubových Citybusů a letos přijde dalších 20. Ústí nad Labem 3 vozy a Zlín 4 vozy.

Foto je nahoře.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.