uznaj, že ani Karosa B732 nerozosmeje, tak ako hrbatý SOR. Keď už DPB dobre dlho vie, že SOR vyrába aj rad NB, tak mal vypísať tender na 80-100ks štandardnej kategórie 12M a nie žiadny tender na pseudo-náhradu 12M vozidiel. Kľudne nech by ho vyhral aj SOR s 12NB, potom by celkom unifikovane vyzeral ten vozový park, keby tento 100ks dostal SOR (čoho sa teraz obávam) a namiesto 25, možno 40ks Capacity radšej vyhlásiť tender na 100ks CNG autobusov. Tie Capacity jediné čo spravia tak prispejú k rozbitiu unifikácie VP a mám blbý pocit, že ich počet ostane na čísle 25 ?
prečo 1000ks? Nám stačí 200-240 kusov niečoho typu Irisbus, alebo Solaris. Keď DPB môže trestuhodne vyhadzovať na Capacity, tak Citaro alebo MAN by ho určite nepriviedol na mizinu. ?
presne tak, to s tým Viedeňákom bolo trefné ? keď sa na SORku človek moc nepozerá, tak vyzerá aj dobre ? keď sedí človek v interiéri a vidí zvnútra ten skok, tak to je tiež teda pohľad za všetky drobné ?
Cize len preto, ze tvoj znamy sa smial zo SORky, tak musime teraz nakupit 1000ks novych busov, najlepsie MANov ci Mercedesov, aby sme boli ako "super rakusania/nemci"? Das ist Dummheit
Aspoň netrep búranie nesúviselo s tým, kto to staval, ale s centralizáciou a faktom, že sa umelo (v rámci celej Č(S)SR) iniciovalo sťahovanie obyvateľov do miest. Títo ľudia museli niekde bývať. Preto sa búrali aj iné pôvodné mestské časti ako napr. Dúbravka, Karlovka alebo Vrakuňa. V iných sa sídliska stavali trocha viac s citom, napr Rača, Vajnory, Devínska Nová Ves. Nebolo to správne, ale súviselo to s vtedajšou migračnou politikou štátu a nie s nevážením si.
Druhá vec, viac na juh sa stavať nemohlo, pretože studená vojna, pretože tadiaľ išla železná opona...
V poho video ☺ .
Aj keď trochen odbočím od témy na tejto stránke. Je to škoda, že z Engerau - Petržalky neostalo takmer nič. Pritom stačilo výstavbu sídlisk posunúť viac na juh. Ja si tiež pamätám ten starý zjazd z mosta a ako dieťa som sledoval to rozsiahle búranie starých ulíc ešte z autobusu ŠM 11 čo na L50 premával. Inak dlhú dobu potom ostalo ešte zopár domov aj na mieste dnšného Aupark centra. Čo už. Bol to typický Slovenský truc -že "keď sme Preßburg a Engerau nevybudovali my Slovenský ľud tak to nemá žiadnu cenu, nech tu najlepšie nie je nič ani po iných národoch".
Nepovedal by som, že je to až taká nepodstatná vec. Áno, samozrejme pri autobusoch je primárne dôležitá funkčnosť a bezpečnosť ale vozidlo musí aj nejak vyzerať. Potom sa niet čomu čudovať, že zahraniční návštevníci prezývajú toto mesto Little Pig City, lebo ozaj mi to príde, nie len ohľadom vozového parku MHD, toto mesto ako kocúrkovo.
Nemyslel som to tak, že Praha musí vyslovene šetriť. Len sa mi to tam vidí logickejšie, pretože Pražský podnik vynakladá nemalé prostriedky na koľajovú dopravu. DPB i vedenie mesta k elektrickej trakcií pristupuje dosť liknavo tak naozaj neviem kde tie peniaze dáva. Inak aj Praha, podľa mojho názoru, mohla pokračovať radšej v nákupe Citelisov nakoľko také vozidlá už prevádzkuje. V Prahe i Bratislave sa peniaze musia nájsť vždy, len je otázne či všetky finačné toky idú tam kam majú ísť.
A keď už toľko Bratislava chce SOR, tak mali zatlačiť na výrobcu nech urýchli vývoj radu NB a zohľadní fakt, že vozidlá budú reprezentovať Hlavné Mesto. A keď by sa mali kupovať NB18, taj aj NB 12 pre unifikáciu kĺbových a sólo vozov. Ale keď každá dĺžková kategória bude od iného výrobcu, nebude to bohviečo.
Ja som v minule bol s jedným Viedeňákom a keď prišiel na Šafko SOR BN 10.5 na L50 nezdržal sa smiechu. Aspoň nech tie hrbáče na linky prechádzajúce centrom mesta nedávajú.
Síce to možno len okrajovo súvisí s MHD, ale tu je pekný príspevok (1989) o chlapíkovi zo starej Petržalky, ktorý sa musel odsťahovať z Engelsovej ulice v súvislosti s výstavbou Einsteinovej. Na konci reportáže je záber na vtedy ešte fungujúcu Makarenkovu (bývalý zjazd z mosta SNP, dnes súčasť areálu Incheby) a zatiaľ len jeden pás cesty na Einsteinovej. Samozrejme, ako inak, Karosa a Ikarus nemohli chýbať. ? http://www.youtube.com/user/LinkmanSK#p/u/6/rqlmMmfogK8
Konkrétne čo Ti vadí na interiéry SORky? A prečo spomínaš Solaris, keď ten rozhodne nemá ideálne usporiadaný interiér (povestná úzka ulička medzi 2. a 3. dverami)?
ja mám otázku takú, že prečo sa 200ks autobusov musí deliť medzi troch dodávateľov? Celkom praktické je mať od dvoch výrobcov keby jeden typ vykazoval po čase závažné vady, aby nebolo odstavené všetko. Tiež je to praktické, že 100ks by boli CNG a 100ks nafťáky ale takto nakúpime akurát 60xCNG a 140x nafťáky ak DPB objedná aj zvyšných 15ks Capacity, čo podľa mňa neurobí lebo Capacity sa nevyrába v Lichavách ?
Dnes na ta3 vrámci relácie týždeň vo filme prípevok z roku 1989 o výstavbe "podzemnej električky" v petržalke, jedinečným rieším popod Dunaj, a možnosťou napojenia na obchodnú až Hl. stanicu, projekt sa robí rýchlo, lebo sa musí stihnúť dokončenie do roku 1997, pretože inak v roku 200x nastane dopr. kolabs v BA
Takže o 20 rokov môžeme čakať podobný dokomunet len s pozmenenými rokmi ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA