Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: klasIK #140627:
Pán je softvérista, hardvérista... a keďže sa v ČS nedodržiavajú právne normy uvažuje o vysťahovaní z tohto štátu❗ .. vidno že sa písal rok 1989 ☺
Reply on: Preßburg.Germane #140631:
Aspoň netrep 🙂 búranie nesúviselo s tým, kto to staval, ale s centralizáciou a faktom, že sa umelo (v rámci celej Č(S)SR) iniciovalo sťahovanie obyvateľov do miest. Títo ľudia museli niekde bývať. Preto sa búrali aj iné pôvodné mestské časti ako napr. Dúbravka, Karlovka alebo Vrakuňa. V iných sa sídliska stavali trocha viac s citom, napr Rača, Vajnory, Devínska Nová Ves. Nebolo to správne, ale súviselo to s vtedajšou migračnou politikou štátu a nie s nevážením si.

Druhá vec, viac na juh sa stavať nemohlo, pretože studená vojna, pretože tadiaľ išla železná opona... 😉
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: klasIK #140627:

V poho video ☺ .
Aj keď trochen odbočím od témy na tejto stránke. Je to škoda, že z Engerau - Petržalky neostalo takmer nič. Pritom stačilo výstavbu sídlisk posunúť viac na juh. Ja si tiež pamätám ten starý zjazd z mosta a ako dieťa som sledoval to rozsiahle búranie starých ulíc ešte z autobusu ŠM 11 čo na L50 premával. Inak dlhú dobu potom ostalo ešte zopár domov aj na mieste dnšného Aupark centra. Čo už. Bol to typický Slovenský truc -že "keď sme Preßburg a Engerau nevybudovali my Slovenský ľud tak to nemá žiadnu cenu, nech tu najlepšie nie je nič ani po iných národoch".
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: Emo #140626:
Nepovedal by som, že je to až taká nepodstatná vec. Áno, samozrejme pri autobusoch je primárne dôležitá funkčnosť a bezpečnosť ale vozidlo musí aj nejak vyzerať. Potom sa niet čomu čudovať, že zahraniční návštevníci prezývajú toto mesto Little Pig City, lebo ozaj mi to príde, nie len ohľadom vozového parku MHD, toto mesto ako kocúrkovo.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: Preßburg.Germane #140600:
Ospravedlňujem sa za gramatické nedostatky v tomto príspevku nakoľko pre čas som tomu nevenoval dostatočnú pozornosť.
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: 810zssk #140607:

Nemyslel som to tak, že Praha musí vyslovene šetriť. Len sa mi to tam vidí logickejšie, pretože Pražský podnik vynakladá nemalé prostriedky na koľajovú dopravu. DPB i vedenie mesta k elektrickej trakcií pristupuje dosť liknavo tak naozaj neviem kde tie peniaze dáva. Inak aj Praha, podľa mojho názoru, mohla pokračovať radšej v nákupe Citelisov nakoľko také vozidlá už prevádzkuje. V Prahe i Bratislave sa peniaze musia nájsť vždy, len je otázne či všetky finačné toky idú tam kam majú ísť.
A keď už toľko Bratislava chce SOR, tak mali zatlačiť na výrobcu nech urýchli vývoj radu NB a zohľadní fakt, že vozidlá budú reprezentovať Hlavné Mesto. A keď by sa mali kupovať NB18, taj aj NB 12 pre unifikáciu kĺbových a sólo vozov. Ale keď každá dĺžková kategória bude od iného výrobcu, nebude to bohviečo.
Ja som v minule bol s jedným Viedeňákom a keď prišiel na Šafko SOR BN 10.5 na L50 nezdržal sa smiechu. Aspoň nech tie hrbáče na linky prechádzajúce centrom mesta nedávajú.
Síce to možno len okrajovo súvisí s MHD, ale tu je pekný príspevok (1989) o chlapíkovi zo starej Petržalky, ktorý sa musel odsťahovať z Engelsovej ulice v súvislosti s výstavbou Einsteinovej. Na konci reportáže je záber na vtedy ešte fungujúcu Makarenkovu (bývalý zjazd z mosta SNP, dnes súčasť areálu Incheby) a zatiaľ len jeden pás cesty na Einsteinovej. Samozrejme, ako inak, Karosa a Ikarus nemohli chýbať. ?
http://www.youtube.com/user/LinkmanSK#p/u/6/rqlmMmfogK8
Reply on: Preßburg.Germane #140598:
Dizajn je čisto subjektívna (a teda nepodstatná) vec.
Reply on: no.ev.di. #140617:
Konkrétne čo Ti vadí na interiéry SORky? A prečo spomínaš Solaris, keď ten rozhodne nemá ideálne usporiadaný interiér (povestná úzka ulička medzi 2. a 3. dverami)?
Reply on: MatejBA #140621:
ja mám otázku takú, že prečo sa 200ks autobusov musí deliť medzi troch dodávateľov? Celkom praktické je mať od dvoch výrobcov keby jeden typ vykazoval po čase závažné vady, aby nebolo odstavené všetko. Tiež je to praktické, že 100ks by boli CNG a 100ks nafťáky ale takto nakúpime akurát 60xCNG a 140x nafťáky ak DPB objedná aj zvyšných 15ks Capacity, čo podľa mňa neurobí lebo Capacity sa nevyrába v Lichavách ?
Dnes na ta3 vrámci relácie týždeň vo filme prípevok z roku 1989 o výstavbe "podzemnej električky" v petržalke, jedinečným rieším popod Dunaj, a možnosťou napojenia na obchodnú až Hl. stanicu, projekt sa robí rýchlo, lebo sa musí stihnúť dokončenie do roku 1997, pretože inak v roku 200x nastane dopr. kolabs v BA

Takže o 20 rokov môžeme čakať podobný dokomunet len s pozmenenými rokmi ?
Reply on: MatejBA #140621:
Pretoze zrejme DPB nevie kolko ich vlastne potrebuje, resp. na kolko ma peniaze 😉
Inak mam jednu otazku - ked uz CapaCity vyhralo tender za urcitu sumu, ktoru DPB (pravdepodobne) ma, tak preco kupil iba 25 a nie rovno 40?
Reply on: ivanbuto #140610:
navrhnuté štandardné riešenie je do štandardných pomerov, ale DD, to je úplne iná káva,
väčšina zastávok v smere do KV je v miestach, kde existuje paralelný chodník alebo kde nie je významný pohyb chodcov,
v smere z KV sú 2 - 3 zastávky so stiesnenými pomermi, ale na tých nezvykne čakať veľa ľudí, aby pokračovali ďalej MHD,
problémom MHD na DD je nezvládnutá a zlá projektová fáza, bývalý Stavoprojekt sa koordinácii nevenoval ako mal, nech je zem ľahká nebohému HIP-ovi, nedal si poradiťa teraz na to dopláca celý OS, jeho obyvatelia aj návštevníci,
neviem, ci to tu uz bolo:

CapaCity pridu buduci rok a dalsie autobusy sa vyberu zo stvorice Solaris, SOR, Volvo a Irisbus

http://www.bratislavskenoviny.sk/doprava/prve-autobusy-capacity-pridu-uz-buduci-rok.html?page_id=144811
Reply on: ivanbuto #140609:
jasné, predpokladateľná dopravná záťaž sa nedá porovnávať so súčasnou, je to rádový posun z tisícov na desaťtisíce s tým, že absolútne negatívne dopady sa prejavia v čase dopravných špičiek,
podľa mňa sa zrušia 2 svetelné krížovatky v tesnom susedstve - Žabotova / Šancová a Predstaničné / Šancová, lebo na povrchu dnešného Predstaničného nám. majú stáť budovy, ku ktorým sa neprezentoval príjazd na úrovni "prízemia",
Ing. Mikuš už toho navyprával toľko, že ťažko rozlíšiť, kedy hovorí seriózne a kedy sa hrá na rozprávkara,
k 3 pruhom z megakomplexu treba ešte prirátať 2 + 2 pruhy zo Šancovej, potom ešte prúd vozidiel, ktorých vodiči sa rozhodnú prísť cez Jaskový rad, Dobšinského a Palárikovu, netreba zabudnúť na MHD odchádzajúcu z podzemia,
tomu sa hovorí dopravný koncept na pohľadanie,
na príjazd máme 3 smery a na odjazd vlastne iba 1, ak k tomu nevieme odkloniť tranzit zo Šancovej, máme sa na čo "tešiť" a ľuďom bývajúcim na Žabotovej a v susedných uličkách môžeme už vopred kondolovať
Reply on: Emo #140563:
SOR je jednoznačne lacná práca, proste sa to nemôže už len prevedením interiéru a exteriéru porovnávať s vozidlami Solaris, MAN, Mercedes, Citelis a dokonca ani Tedom. SOR je čiste pre nízkonákladové dopravné spoločnosti a nie pre mesto, ktoré chce poskytovať nejaký štandard služieb. Ešte aj tie 13-ročné Mercedesy čo došli do Trnávky sú komfortnejšie ako SOR-ky, alebo Van-Hool čo došli do Nitry prekonávajú SOR-ky. To, že spĺňa rôzne kritériá čo sa týka mechaniky vozidla, je fajn, ale predsa to nie je to čo ponúkajú vyššie uvedení výrobcovia. Pokiaľ sa budú autobusy v takej významnej miere podieľať na preprave cestujúcich (Vlčie hrdlo, Petržalka, DNV, Lamač, Patrónka, Dúbravka, Ružinov,Vrakuňa), tak by mali úmerne tomu poskytovať aj komfort, keďže v autobuse strávia ľudia dosť dlhý čas a autobusové linky v BA neplnia funkciu odvozných liniek k metru (kt.tu nie je), električke alebo trolejbusu. Platí to možno tak pre linky z Východného, Vajnor a Vrakune (z časti).
Nechápem prečo DPB konečne nezjednotí to dopytové otváranie dverí. V električkách je to jasné, pri autobusoch je bordel. Odporúčam dopravnému podniku vydať manuál pre cestujúcich na obsluhu a používanie vozidiel MHD pre jednotlivé typy autobusov. Najprv chceli mať maximálne dve značky a teraz sa ich tu pohybuje hádam 8. Napomôžem si, ale najpraktickejšie boli staré Karosy a Ikarusy, kde sa dvere rozleteli okamžite a nie ako teraz, keď treba čakať celú večnosť.
Reply on: Emo #140597:
vždy existujú vodièi, ktorí nedodržiavajú predpisy a miestnu úpravu organizácie dopravy,
pri vysunutí zastávok do pravého pruhu a zastavovaní v ¾avom vytvorí sa na 2 - 3 miestach nezmyselná úprava, napr. pred križovatkou H.Melièkovej a Kresánkovej v smere z kopca, rovnako aj pri podchode, a to tak nad ním ako aj pod ním,
v skutoènosti sú na trase z DD do KV 2 miesta, kde treba chrániť výjazd zo zastávok ZŠ Majerníkova a Matejkova, v smere z KV na DD opäť 2 miesta - výjazdy zo zastávok H.Melièkovej a Matejkova,
tieto miesta sa dajú riešiť miestnou úpravou, podobnou tej, ktorá sa prijala na základe Ivanovho návrhu, na Šancovej, jednoducho sa vyznaèí zákaz zastavenia na úseku v dåžke zodpovedajúcej 2 parkovacím miestam a zabezpeèí sa zvýšený doh¾ad nad dodržiavaním zákazu spolu s odťahom,
Reply on: luky133 #140601:
a koľko nám vyvalil DPB za nálepky typu "toto vozidlo bolo kompletne vyčistené a vydezinfikované"? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.