Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #140300:
no kde napr.? Snáď nie v Petržalke ? tu už dačo ubrali z L95, neviem teda kde chcú uberať, keď na L68 je to na tesno s kapacitou, rovnako L93 a 94 sú akurát, hoc L94 by možno postačovala v špičke keby jazdila a L93 by premávala každých 7-8min počas sedla. Dúfam, že nemá dakto "spasný" nápad na 5min interval na L95 poobede ? aby som nehral len za Petržalku, tak rovnako dúfam, že sa nebude siahať na intervaly vo Vrakuni, lebo tam to už teraz spoje ledva zvládajú, plus oslabené sú L75 a 78.
Reply on: jsk #140301:
Súhlasím.
S tým, že sa ale zistilo, že pri víkendovom i=10min na 204/205 by sa vlastne skoro nič neušetrilo, tým pádom je vhodnejšie to ponechať tak, ako je, a opäť je to istý príspevok ku kvalite dopravy. Mimochodom, sú víkendy, kedy v priebehu dňa najmä 204 na úseku Sabinovská-SAV býva slušne vyťažená.
Reply on: TeBeCe #140300:
Hej? Ja som nič nepočul o redukciách, snáď to nie je myslené vážne, ak hej, tak čoho sa to má týkať? Šup sem s tým! ?
Reply on: ivanbuto #140298:
ja som nepovedal, že si to ty povedal...ja som sa len opýtal či je zbytočná...ok teda... ?
Reply on: no.ev.di. #140296:
Byval som tri roky na Trnavke, jazdil som takmer denne do roboty t-busom. Podla mna - ranny interval 5 minut je dovodny, taktiez v poobednajsej spicke interval 6 minut. Co sa tyka sedla neviem sa vyjadrit, kedze v tom case som bol v praci. Cez vikend by postacoval interval 10 minut.
Reply on: ivanbuto #140298:
a navyse sa zacinaju sirit reci o planovanej redukcii vykonov v ostatnych MC...
Reply on: no.ev.di. #140297:
Župan nie je taký dôležitý, ako všetci tvrdia... Ono veľmi dôležité je zastupiteľstvo, župan je niečo ako starosta/primátor, alebo prezident... skôr reprezentatívna funkcia + schvaľuje a navonok vystupuje... a v zastupiteľstve Schindler je...
Reply on: no.ev.di. #140296:
Kurník, Dunčo, kde som ja povedal, že trať na Svätoplukovej je zbytočná?? Iba som povedal, že preklad zrovna na tom úseku je málo podstatný.

Ad. NÚSCH/NOÚ, tam máš sčasti pravdu, ale teraz to tam zapadá do celkového intervalu a prekladu daných liniek.

A samozrejme, že 203/207 sú mimo systému, a že je to zlé, ale neviem, čo sa s tým dá teraz urobiť, pokiaľ nebude k dispozícii aspoň zopár vozov navyše.

Ako vidíš, DPB má v poslednej dobe svoje priority v konkrétnej mestskej časti, na politickú objednávku.
Inak čo plynie zo zvolenia nového predsedu VÚC pre MHD v Bratislave? Inak ako si medzi sebou vyjasnili podporu Bajana, Monsieur Gardenescu a Herr Gyurkovsky? Pokiaľ viem tak OK sa po neúspechu Bruna postavilo za Bajana a KDH,SDKÚ,SaS a ešte neviem kto tam bol, podporovali Freša... medzi tými dvoma platí, že ak sa dá kradnúť tak je jedno s kým, hlavne nech to ide?
Reply on: ivanbuto #140292:
teda je trať po Svätoplukovej zbytočná? Ak aj sa zavedie aspoň poobedná špička na L203 a 207, stále bude chýbať preklad s ostatnými linkami v sedle (12min vs. 15min) a v rannej špičke (10min vs. 12min). Keď sa to už tak triešti a jednotné intervaly u trolejbusov dostávajú ranu pod pás, tak je preskúmané aké intervaly naozaj kde treba? Či je treba na Trnávke pri 204+205 treba interval 5/6/6//7-8, alebo na iných m.č. Trebars či by sa spojenie NÚSCH a NOÚ ► mesto nedá riešiť jednou linkou s intervalom 5/6/6//10,12 alebo 15 s tým, že by linky zachádzali striedavo raz na NÚSCH a raz na NOÚ, alebo by linky z/do NOÚ premávali zachádzkou cez NÚSCH, aby boli viac využité pri ceste z Vlárskej. Myslím, že v Brne takto jazdí aj jedna t-bus linka zachádzkou na jedno obratisko (ak sa nemýlim - Vychodilova) a robí jej to asi tak 3min navyše na jeden smer jazdy. Ale nie je pre 100m odbočky od trate zavádzaná jedna špeci linka a obslúži to jedna.
Reply on: no.ev.di. #140283:
Amatéri. My zvládneme aj s tunelom pod Dunajom za plánovaných 18 mld. Sk.
Reply on: Mike #140280:
Kapacitný problém by ani tak nebol, keby 207 chodila vždy na Hodžko na 0. A prestup medzi 204 a 207 využíva tak 0 - 2 ľudia v jednom spoji, ale ak sa podarí aj to zakomponovať, bude to OK.
pochvala vodicovi 87 - 1110 ? super jazda a pekny vyhadzov bezdomovca ☺
Reply on: no.ev.di. #140282:
Samotná Svätoplukova je viac menej blbosť, myslím, že nepatrné množstvo cestujúcich sa vezie IBA po Svätoplukovej, tým pádom preklad pre nich stráca význam.

Môj komentár k diskusii:
- Interval 12 min. celodenne treba vnímať hlavne ako istý štandard a kvalitu dopravy (ako si správne povedal, napr. čakanie na spoj, plus aj prípady výadku spojov). Napr. Koliba je ako anomália jediná, ktorá má celodenne interval 15 min. na rozdiel od ostatných častí mesta.
- Preklad 207/212 v centre celodenne chýba, najmä v úseku Hodžovo nám. - Karadžičova/Kvačalova, opäť ako istý štandard dopravy. A ak máme hovoriť o tom, že nech ľudia používajú v centre MHD, tak by to mala byť samozrejmosť.
- Poobedná špička by sa dala brať ako dočasné, ale predsa veľmi prospešné, riešenie situácie, a viacerí dúfame, že čoskoro sa tak môže stať.
- Už vôbec nikoho nenapadlo spomenúť napr. oslabené intervaly MHD pri debate o parkovaní v lokalite Hradu (čo ma ani v Bratislave neprekvapuje, pretože parkovanie je na prvom mieste).
- Ak by mali ísť poje do pôvodných výkonov za súčasnej situácie, museli by sa pokryť niektoré tbusové služby na rovine autobusmi, čo má svoje riziká (môže byť pre niektorých expertov podnet pre oživenie návrhov na rušenie trolejbusovej trakcie na rovine).
Reply on: luky133 #140289:
podľa mňa by to malo byť spojené, že ak stlačíš dopyt po otvorení dverí, tak je to signalizácia pre výstup na znamenie, čiže automaticky to zasvieti šoférovi na palubáku či kde to má svietiť. Zvukové znamenie by som nedával, lebo z toho by šofér zblbol a cítil by sa pomaly ako pri pokladni v hypermarkete, furt "píp-píp-píp..."
Reply on: no.ev.di. #140288:
Presne tak,mas pravdu.Tak to je v IK 412,vsetky tlacitka su zaroven aj dopyt aj signalizacia.Zo vsetkych vozov by prave tento system ako je v IK 412 bol najvhodnejsie riesenie.V podstate je to tak aj v Solarisoch,tie tlacitka co su pri dverach maju duplicitnu funkciu,dopyt aj signalizacia.Ostatne su iba signalizacia.Preto ich maju niektori odpojene a prelepene aby ich ludia nepouzivali a pouzivali iba tie pri dverach. ?
Reply on: no.ev.di. #140288:
Čo som si všimol v Solarise ak niekto stlačí dopyt v zadných dverách (1216) tak to vždy píplo vodičovi... Ale teraz vedieť či to len nevymenili kryt tlačítka keď ho opravovali po tom požiari...
Reply on: stevo #140287:
podľa mňa by mala byť signalizácia na výstup na znamenie aj dopytové otváranie dverí v jednom tlačítku. Lebo ak stlačíš tlačidlo na výstup na znamenie, tak sa šoféra upovedomí systém, že vystupuješ, rovnako ako keď stlačíš dopyt. Aky má do delenie na STOP a dopyt tlačidlo význam vôbec?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7745
No povedzte mi prosim, ako si to mam vsetko zapamatat???!!!
Tak nestlacim dopyt a bus mi nezastavi (ked som vnutri), alebo odide (ked som vonku), alebo budem stlacat dopyt a nejaky nervoznejsi vodic sa nas..erie a zacne po mne revat? ? ? ?
kto ešte nevidel tak dávam do pozornosti celkom peknú a dlhú prezentáciu trolejbusu od Solarisu ☺ http://www.youtube.com/watch?v=wHyVeL1RPXk

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.