Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Inak čo plynie zo zvolenia nového predsedu VÚC pre MHD v Bratislave? Inak ako si medzi sebou vyjasnili podporu Bajana, Monsieur Gardenescu a Herr Gyurkovsky? Pokiaľ viem tak OK sa po neúspechu Bruna postavilo za Bajana a KDH,SDKÚ,SaS a ešte neviem kto tam bol, podporovali Freša... medzi tými dvoma platí, že ak sa dá kradnúť tak je jedno s kým, hlavne nech to ide?
Reply on: ivanbuto #140292:
teda je trať po Svätoplukovej zbytočná? Ak aj sa zavedie aspoň poobedná špička na L203 a 207, stále bude chýbať preklad s ostatnými linkami v sedle (12min vs. 15min) a v rannej špičke (10min vs. 12min). Keď sa to už tak triešti a jednotné intervaly u trolejbusov dostávajú ranu pod pás, tak je preskúmané aké intervaly naozaj kde treba? Či je treba na Trnávke pri 204+205 treba interval 5/6/6//7-8, alebo na iných m.č. Trebars či by sa spojenie NÚSCH a NOÚ ► mesto nedá riešiť jednou linkou s intervalom 5/6/6//10,12 alebo 15 s tým, že by linky zachádzali striedavo raz na NÚSCH a raz na NOÚ, alebo by linky z/do NOÚ premávali zachádzkou cez NÚSCH, aby boli viac využité pri ceste z Vlárskej. Myslím, že v Brne takto jazdí aj jedna t-bus linka zachádzkou na jedno obratisko (ak sa nemýlim - Vychodilova) a robí jej to asi tak 3min navyše na jeden smer jazdy. Ale nie je pre 100m odbočky od trate zavádzaná jedna špeci linka a obslúži to jedna.
Reply on: no.ev.di. #140283:
Amatéri. My zvládneme aj s tunelom pod Dunajom za plánovaných 18 mld. Sk.
Reply on: Mike #140280:
Kapacitný problém by ani tak nebol, keby 207 chodila vždy na Hodžko na 0. A prestup medzi 204 a 207 využíva tak 0 - 2 ľudia v jednom spoji, ale ak sa podarí aj to zakomponovať, bude to OK.
pochvala vodicovi 87 - 1110 ? super jazda a pekny vyhadzov bezdomovca ☺
Reply on: no.ev.di. #140282:
Samotná Svätoplukova je viac menej blbosť, myslím, že nepatrné množstvo cestujúcich sa vezie IBA po Svätoplukovej, tým pádom preklad pre nich stráca význam.

Môj komentár k diskusii:
- Interval 12 min. celodenne treba vnímať hlavne ako istý štandard a kvalitu dopravy (ako si správne povedal, napr. čakanie na spoj, plus aj prípady výadku spojov). Napr. Koliba je ako anomália jediná, ktorá má celodenne interval 15 min. na rozdiel od ostatných častí mesta.
- Preklad 207/212 v centre celodenne chýba, najmä v úseku Hodžovo nám. - Karadžičova/Kvačalova, opäť ako istý štandard dopravy. A ak máme hovoriť o tom, že nech ľudia používajú v centre MHD, tak by to mala byť samozrejmosť.
- Poobedná špička by sa dala brať ako dočasné, ale predsa veľmi prospešné, riešenie situácie, a viacerí dúfame, že čoskoro sa tak môže stať.
- Už vôbec nikoho nenapadlo spomenúť napr. oslabené intervaly MHD pri debate o parkovaní v lokalite Hradu (čo ma ani v Bratislave neprekvapuje, pretože parkovanie je na prvom mieste).
- Ak by mali ísť poje do pôvodných výkonov za súčasnej situácie, museli by sa pokryť niektoré tbusové služby na rovine autobusmi, čo má svoje riziká (môže byť pre niektorých expertov podnet pre oživenie návrhov na rušenie trolejbusovej trakcie na rovine).
Reply on: luky133 #140289:
podľa mňa by to malo byť spojené, že ak stlačíš dopyt po otvorení dverí, tak je to signalizácia pre výstup na znamenie, čiže automaticky to zasvieti šoférovi na palubáku či kde to má svietiť. Zvukové znamenie by som nedával, lebo z toho by šofér zblbol a cítil by sa pomaly ako pri pokladni v hypermarkete, furt "píp-píp-píp..."
Reply on: no.ev.di. #140288:
Presne tak,mas pravdu.Tak to je v IK 412,vsetky tlacitka su zaroven aj dopyt aj signalizacia.Zo vsetkych vozov by prave tento system ako je v IK 412 bol najvhodnejsie riesenie.V podstate je to tak aj v Solarisoch,tie tlacitka co su pri dverach maju duplicitnu funkciu,dopyt aj signalizacia.Ostatne su iba signalizacia.Preto ich maju niektori odpojene a prelepene aby ich ludia nepouzivali a pouzivali iba tie pri dverach. ?
Reply on: no.ev.di. #140288:
Čo som si všimol v Solarise ak niekto stlačí dopyt v zadných dverách (1216) tak to vždy píplo vodičovi... Ale teraz vedieť či to len nevymenili kryt tlačítka keď ho opravovali po tom požiari...
Reply on: stevo #140287:
podľa mňa by mala byť signalizácia na výstup na znamenie aj dopytové otváranie dverí v jednom tlačítku. Lebo ak stlačíš tlačidlo na výstup na znamenie, tak sa šoféra upovedomí systém, že vystupuješ, rovnako ako keď stlačíš dopyt. Aky má do delenie na STOP a dopyt tlačidlo význam vôbec?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7745
No povedzte mi prosim, ako si to mam vsetko zapamatat???!!!
Tak nestlacim dopyt a bus mi nezastavi (ked som vnutri), alebo odide (ked som vonku), alebo budem stlacat dopyt a nejaky nervoznejsi vodic sa nas..erie a zacne po mne revat? ? ? ?
kto ešte nevidel tak dávam do pozornosti celkom peknú a dlhú prezentáciu trolejbusu od Solarisu ☺ http://www.youtube.com/watch?v=wHyVeL1RPXk
Reply on: enge2 #140284:
kto vie... ale neverím, že tam majú takých slávikov, ftáčnikov a záhradníkov akými disponuje toto mesto ?
Reply on: no.ev.di. #140283:
to je ako v BA, tiez riesenie formou vlaku ?
Reply on: Mike #140280:
ešte dotaz k "náč 207 nemáš s čím prekladať a na čo naväzovať - na Svätoplukovej s 205 je to blbosť" prečo by to bola na Svätoplukovej blbosť? Chceš povedať, že ľudia zo Svätoplukovej cestujú skôr L205 ako L207 a teda je pre nich dôležitejší smer AS a Zimný štadión ako smer na Kollárovo a Hodžovo nám.?
Reply on: Mike #140280:
určite je dôležitý hlavne preklad s 203,205 a 212. Jednak takto je v úseku Svätoplukova - Záhradnícka - Mickiewiczova interval 5/6/6, takto je preklad len na Záhradníckej od Jégeho po Svätoplukovu lebo 205 a 212 sú v jednotnom intervale. Keby mi nebolo povedané, že je ten jednotný interval potrebný a užitočný a celkom aj kopírujúci dopyt po kapacite, tak by som to aj bral. Podľa mňa L203 nejazdí z Koliby tak vyťažená, ale je to vec jednak komfortu čo sa týka kratšej čakacej doby a hlavne pohodlie pri prestupe keďže sa dá prekladať s ostatnými linkami.
Reply on: no.ev.di. #140278:
sorry, predcasne poslané..
Yess, tam je hlavne kapacitný problém poobede v úseku Hodžovo - Červený Kríž....
A áno, bude tam aj jednotný interval so zvyškom siete ako píšeš, ale 203 má preklad iba s 207 a 207 s 203 ?
U 207 je preklad hlavne (a iba) s 212.. ešte možno pár vlkov uvíta ak budú náväznosti 204 a 207 na Valašskej.. ináč 207 nemáš s čím prekladať a na čo naväzovať - na Svätoplukovej s 205 je to blbosť, na Prievozskej 202 a 208 má iný interval a navyše to chodí furt a na Miletičke s 201, alebo nebodaj 209? je to tiež pre nikoho...
Reply on: Mike #140274:
keby to tak bolo poobede, že 12min, tak by to bolo lepšie, aspoň by sa opäť vrátil preklad so zvyškom liniek v trakcii, okrem 201,202 a 208.
Reply on: luky133 #140275:
Ak myslíš IK 415 a 435tam je dopyt tak že funguje iba zvonku. TEda vodič keď aktivuje dopyt tak zvonku to zelené tlačítko dolu pri dverách otvorí dvere.. Ale z vnútra to žlté tlačítko akurát tak zapípa v kabíne u vodiča (ak to nemá vypnuté) a zasvieti sa tlačítko tých dverí , kde to vlk stlačil. ale dvere sa neotvoria, to musí vodič.
niečo iné je núdzové znamenie (zvnútra hore, červené), alebo núdzové otváranie dverí (zvonku, to hore, ktoré mávali prekryté obalmi z kinderiek). Tam sa pár krát stalo že to nejaký humorista - cyklista stlačil za jazdy vedľa autobusu a dvere sa v momente otvorili a bus zaflekoval... ale to bolo ináč zapojené v tom vozidle...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.