Ak sa skutocne nedokaze technicka porucha vozna a pride k tomu, co napisal Andy (body 1-4), zistovala som, co to pre vodica znamena. Vysledok: mastna pokuta do vysky troch mesacnych platov, hodinova vypoved, trestne oznamenie. Ma obrovske stastie, ze suprava nikoho nezabila, paneboze... Dakujem anjelom straznym, ze nad vsetkymi "mojimi ludmi" drzia ochranne kridla!
To vsak mame to iste, ako keby vodic busu (alebo v podstate cohokolvek kolesoveho) nezaradil rychlost a nedal rucnu brzdu, ked opusta voz.
Moja vlastna vodicskoprofesionalna skusenost: ak mam pridelene vozidlo a nie je mi jedno, ako sa moj profesny ci sukromny zivot bude vyvijat dalej, tym viac, ak je to viac ako 15 rocny voz, robila som vsetko preto, aby som mu nedala ziadnu zamienku na samostatny vylet. Pretoze:kto chce psa bit, palica sa najde. Preto, suc nedoverujuc rucnej brzde, aj ked statocne zatiahnutej, samozrejma bola zaradena rychlost, a kolkokrat som to cele poistovala aj zakladacim klinom. Pretoze-ak tvoje vozidlo sposobi ujmu hocakeho druhu, si to stale ty, kto nesie zidoivednost v plnom rozsahu-aj ked priamo za mnohe nemozes. Priklad:nase Avie boli garazovane na verejnom parkovisku a v noci mi niekto isiel kradnut koleso z duplaku. Zrejme bol vyruseny, tak to nechal tak. Lenze to, ze je kolo povolene, volnym okom nevidis-preto mi duplak za plnej premavky upadol a tiez som dakovala anjelom straznym. Lenze vinu priznal majster mne-pretoze podla neho mam pred kazdou jazdou TRHAKOM KONTROLOVAT KOLESA! Asi nonsens, ale-suc poucena, som odvtedy prichadzala do prace o 15 minut skor, aby som metrovym dvojkilovym L-kom skontrolovala KAZDY JEDEN KOLOVY SROB. Takto uz nikto zamienku nemal...
(Ospravedlnujem sa za dlhy prispevok :))
No za 4 mesiace, co funguje novy design, si prvy, komu sa nepaci - dost ludi to xvalilo. Len si treba jedno uvedomit - urobit design v bratislavskych farbach (t.j. cerveno-kremovy) a zaroven taky, aby sa prilis dlho nenacitaval (t.j. nenakydat tam privela graifiky) nie je az take lahke, ako sa moze zdat...
No podla najnovsich info z twistu (myslim), k tej eline v dubravke:
1. som sa dozvedel, ze zdemolovala az dve zastavky
2. zlyhal ludsky faktor - vodic - ktory nezabezpecil poriadne elektricku proti samovolnemu pohybu
3. vodis sa k tomu pri spisovani zapisnice priznal
4. DPB prepusti toho vodica a poda na neho trestne oznamenie
Qua chlapi, z tohto vášho webu som teda paff. To ste takí nadšenci, že túto rozsiahlu databázu generujete zadara? Tak to je veru slušný výkon... Ešte by to chcelo lepšiu grafickú úpravu a je to skutočne unikátna webica!
Teraz som pocul vyhlasenie na radiu Expres ohladne spanilej jazdy elektricky. JE VINNY podla setrenia nezabezpecil elektricku proti jazde. T.j. nezabrzdil a este cosi ale som to nezastihol.
Hospodarske noviny streda 19. 2. 2003 /Maďarský Ikarusbus na lopatkách/
Clanok ma znepokojil, kedze gro toho, co u nas premava, su Ik-y. Takto ich bude odstavenych coraz viac, ak sa jobove predpovede ukryte v riadkoch ci medzi riadkami v clanku naplnia
Pod pojmom dlhise odstavenie vozidla rozumieme odstavenie vo vozovni na noc a pod. Nie na konecnej. Tam sa jedna o kratkodobe odstavenie, kedy staci vypnut riadenie a reverz.
Inac, ak sa ma vozidlo odstavit na dlhsiu dobu (tusim tyzden a viac), tak treba vyliezt na strechu a odpojit odpojopvace, ale nie so si uplne isty ako to presne je. To by mohol vediet Igorko.
zapocula som nazor, ze v internych predpisoch pre vodicov elektriciek sa uvadza alebo uvadzalo nieco v zmysle stahovania pantografu pri kazdom dlhsom odstaveni vozna.
Zda sa mi to zvlastne, na kazdej konecnej stahovat pantograf, aj ked asi velmi nezmyselne to nie je. Ako to vlastne je? Prosim o nazor.
No vidis, to som nevedel. Takze na DD v pohode vyjde aj vlnity plech. Otazka je teraz taka, ze co byto spravilo so zrychlovacom po 2.5 km brzdni EDB. Vyskovy rozdiel medzi zastavkou Molecova a konecnou je 100 metrov. Chudak zrychlovac, ten by si pri jazde dolu teda uzil!
Verejna pochvala webmajstrovi za uspesne prepojenie Atlasu a imhd! Ked som si to predvcerom vsimol, bol som prijemne sokovany. Ale kedze som o tom nikde nevidel spravu, myslel som si, ze to tak funguje uz dlho, len ja ze som to doteraz nezbadal. Ale vcera som videl spravu o tom na teletexte STV a dnes je to uz aj na imhd. Najprv WAP, teraz Atlas. Len tak dalej!
Teraz uz len robehat na vlastnom vyhladavanie spojeni a prestupov ako napriklad http://www.mhdspoje.cz/srvlt/FSSpoje
To je klasická imbecilná beusácka snaha zvaliť všetko na vodiča. Isteže si nesplnil všetky povinnosti ale neplnili si ich ani páni Rafaj, Weigl, Vingálik a ďalší, keď jazdili. Nikto nenuloval reverz! Nikto! Teraz si opäť spomenuli, že to v predpise je. Ale fakt, že vozdilo bolo nahodené a reverz nebol vynulovaný, nevysvetľuje, ako mohlo zaparkované vozidlo odísť z konečnej! Btw., neviete niekto meno toho vodiča?
Inak vozovňa Cífer má odvtedy nový názov - FSB - Fabryka Samochodów Bezobslugowych.
I.
Niekoľko dispečerských tvrdení:
1) Na žst. NM stojí zdochnutá T3M (sólo, l.č.14, dávno). Prichádza dispečer, vlezie do kabíny, zapne riadenie, šliapne na jazdu a starostlivo počúva. Na to víťazoslávne vykríkne: Jasné, že Ti to nejde, veď sa Ti nevytáča zrýchľovač.
2) Na konečnej v búde sedí dispečer a poučuje: Tyristor (vtedy výhradne T3M) má na streche tyristory a v tej bedni za vodičom rozjazdové odpory. Nesmelo namietam: to je tyristor, načo by mu boli rozjazdové odpory? Dispečer: Ja som jazdil už s 8Tr a všetky vozy musia mať rozjazdové odpory, inak by sa nepohli.
Etc...
I.
Mňa tá téma vôbec neobťažuje, ba naopak, bojím sa, že by som začal vypisovať pridlhé príspevky. Ale toto fórum je o inom a ostatných by to asi nebavilo
Z
Hospodarske noviny streda 19. 2. 2003 /Maďarský Ikarusbus na lopatkách/
Clanok ma znepokojil, kedze gro toho, co u nas premava, su Ik-y. Takto ich bude odstavenych coraz viac, ak sa jobove predpovede ukryte v riadkoch ci medzi riadkami v clanku naplnia