V poslednej dobe sa zas hovorí o rýchlostnej ceste R7 alebo sa hovorilo sa aj o rozvoji územia okolo Vlčieho hrdla. Ja by som teda radšej ako duplicitnú električku na Zlaté piesky videl trať v trase Pribinova/Landererova - Prístavná (variantne Dunajská - Mlynské nivy) - Slovnaftská - Kazanská - Dolné hony. Tiež P+R parkovisko niekde pri Slovnafstskej a tiež 1-2 nové železničné zastávky vo Vrakuni.
Išlo by o rýchlodrážnu trať a verím, že by ju využívalo aj zopár autistou zo šamorínskych satelitných mestečiek.
Bohužiaľ som skeptický v predpokladoch, že BID pomôže odbremeniť cesty od IAD (teda dúfam, ale v prípade Rožňavská - Trnavská tomu dávam minimum). Ide o to, že pri ceste na Rožňavskú za vozovňou alebo na Zlaté piesky môžeš využiť akurát tak L53 a 63 (aj L96, ktorá ale centrum míňa), ktorých intervaly a kapacita niesú to pravé orechové. Preto tam ľudia budú vždy chodiť autami a to či pôjde vlak každých 30min z TT do BA nebude nikoho zaujímať kto sa bude potrebovať dostať práve tam kde je premávka MHD takto chabá.
odbočím od témy úvodom. Ak si spomínaš na návrh, ktorý zverejnil Majo, tak bol tam uvedený súhrnný interval pre električky 8//15. Keď sme tu dávnejšie pracovali s linkovým vedením električiek a ja som samozrejme nemohol chýbať medzi skúšajúcimi, tak som bol skritizovaný za to, že interval električky 8//15 v úseku Zátišie - Zlaté piesky je nedostatočný. Majo to tak spravil a akosi sa to prehliadlo... či sa vyťaženie električiek v danom úseku znížilo?
ano, podľa mňa je riešenie, keby sa tu spravila rýchlodráha s dvoma-troma zastávkami, tak by to mohlo predstavovať trasu pre expresné električkové linky... Určite by to zatraktívnilo P+R od Trnavy... má to však veľa zádrhelov a otázku opodstatnenia keď už má byť BID
práve preto, že sú to cesty I/61 a II/572. Električkou by sa dalo ísť už od Zlatých pieskov, čiže ľudia by tam mali k dispozicíí P+R. Tak by v prípade presmerovania tranzitnej dopravy z diaľnice sem bolo na danej komunikácií aspoň voľnejšie. Pri súčasnom stave, (ktorý je na prd) za prípadného presmerovania tranzitnej dopravy, by tam nastala ešte horšia situácia ako s električkou v strede komunikácie. Zatiaľ čo by sa aspoň tí čo by pohli rozumom mohli dostať do mesta električkou, zvyšok by stál v zápche. Takto máme síce tri pruhy k dispozícií ale v strede ulice nevyužitý priestor, kde by mohol premávať kapacitný dopravný prostriedok.
Však ale to spojenie vozovne Trnávka so zvyškom siete by nezaniklo. Cez Tomášikovu by sa šlo do novej vozovne v Prievoze a navyše v trase L50 by sa chodilo trolejbusmi - Ružinovská, Bajkalská (malý úsek), Trenčianska a napojenie na existujúcu sieť v obratisku Ružová dolina.
Chcem dodať aj to, že ty sám si mi hovoril, (resp. súhlasil si so mnou) že na Trnavskej by električka význam mala a je tam priestor a že so mnou súhlasíš. Keby si ma vtedy zarazil, tak by som v tom nepokračoval. Kreslím si v Google E. taký šotonávrh na nové električkové a trolejbusové trate, ale snažím sa ho čo najviac priblížiť uskutočnitelnej realite, takže som odtiaľ vyhodil asi 5rôznych variant a mám akurát tak dve, z toho robím len jeden a chcel by som ho s niekým aj prebrať aby sa na ten návrh dalo pozerať.
Ak by sme mali takúto POSLEDNÚ komunikáciu v úplnej pustatine, bolo by treba tam postaviť električkovú trať, LEN aby sa to využilo??
Uvedomuješ si napríáklad, že trolejbusvá trať po Trnavskej okrem prepravy cestujúcich plní aj, a to dokonca najmä, úlohu spojenia vozovne so sieťou?
U teba je problémom, že tot všetko nepíšeš z nejakého altruizmu ale z číreho egoizmu, lebo PRÁVE TERAZ nemáš auto. Len čo sa na nejaký črep zmôžeš, začneš sa dožadovať odbúravania kolón IAD.
Šírka stredového pruhu je dostatočná. Mimoúrovňové križovanie so železnicou je jedno a tak či tak bude potrebné ho rekonštruovať.
Tréba si položiŤ otázku, či by mala trať v tomto koridore dostatočný dopravný význam, najmä od Tomášikovej ďalej.
Du.nč.o.-m navrhované presmerovanie trolejbusov je už úplná zvrátenosť.
Ale Tibi, to predsa nie je pravda, čo tu píšeš.
Pri kúrení odpadovým teplom od zrýchľovača máš polohy páky asi štyri a pri kúrení "pod sedačky" máš na tom prepínači, čo máš po ľavej nohe, polohy "0", "1" a "2". Kúrenie pod sedačky sa zapína v každom voze zvlášť, ak nekúria všetky telesá, treba závadu zapísať do "Knihy vozidla".
Rožňavská a Trnavská cesta nie sú len ulice ale aj cesty I/61 a II/572. Hlavne ten prvý fakt vieš, čo znamená? že keď sa z nejakých príčin uzavrie diaľnica, tak všetka tranzitná doprava pôjde po týchto uliciach. Vieš si predstaviť ten fatálny kolaps, keby sa tak stalo a mal by si jednopruhové cesty.
Ale určite by som na ten pás dal uzáveru s tým, že keď sa vybuduje obchvad D4, tak nekompromisne sem dal električky...
chcem sa ťa opýtať či všade musí mať IAD dva alebo tri pruhy? Hlavne keď chceme mať MHD na úrovni, tak úzkostlivým posudzovaním priestoru pre IAD docielime akurát tak veľké hovno. Napr. KEBY...keby existovala dnes električková trať cez Štefánikovu, tak by tá ulica vyzerala úplne inak - na jednom pruhu by si šoféri nedovoľovali takú bezohľadnú a rýchlu jazdu ako môžme vidieť teraz a tiež by sa pravdepodobne vyhýbali Štefánikovej ulici a ak, boli by zápchy na nej aj tak, ľudí čo by používali električku by to nemuselo vôbec trápiť.
...ale je to POSLEDNÁ komunikácia, kde to priestor umožňuje! Treba to využiť. A to, že budovanie električkovej trate si vyžaduje odobratie z cestnej komunikácie je jasné, len na Trnavskej a Rožňavskej tento problém podstatne menší a je to ulica s vysokou frekvenciou IAD. Preto sa treba pokúsiť IAD zmierniť a postaviť tam niečo konkurencieschopné. Čo sa týka podjazdu, tak ten nie je v ideálnom stave a nemyslím, že by bola tragédia, keby sa rekonštruoval. Síce na Trnavskej je trolejbusová trať a má sa na ňu napájať trať od Súhvezdnej, Tomášikovej a pokračovať trať z letiska. Ale pýtam sa načo trolejbus na letisko keď tam plánujú predlžovať električku od Astronomickej. A tiež treba mať na pamäti, že treba zachovať spojenie Ivanská cesta - Trnavská cesta v trase L61 a tam môže jedine autobus nakoľko sa prechádza cez priecestie. Trolejbusy by som zachoval len ako doplnok pre Trnávku (odvoz k električke) s pokračovaním po Tomášikovej, čiže trolejbusová trať na Tomášikovej by spájala všetky električkové radiály + 1metrolinku, ktorú mám v tom návrhu zakreslenú a vedz, že to je úplne iná trasa ako mudrlanti plánujú kopírovať trasy električiek.
malo to význam pred 45-50 rokmi, keď sa zakladal koncept tejto ulice,
ak by mala byť trať vedená stredom, treba koridor šírky cca 5,5 m, k tomu v niektorých miestach ešte šírka nástupných ostrovčekov, ľavé odbočenia by sa buď museli odstrániť, redukovať, riešiť na úkor priamych pruhov alebo pomocou pravých odbočení a priamych prejazdov, ktoré už sú aj tak dosť zaťažené,
v úseku mimoúrovňového križovania so železnicou sa pridávajú obmedzenia umiestnenia nosných častí
do MÚ KV nevolili nikoho, navyše v čase volieb platila úprava, podľa ktorej prednostu obecného úradu (MÚ MČ) volí zastupiteľstvo, neskôr, aj na základe požiadavky starostky KV, Smer zabezpečil prijatie novely, podľa ktorej prednostu si vyberá a menuje starosta obce (MC), na základe tejto zmeny sa objavil vo funkcii prednostu ten zázrak, čo ho nemôže v KV nikto vystáť,
Prosím Vás, môžete mi povedať či bude Prístavný most zavretý zajtra a piatok. Ak hej tak chcem vedieť od kedy do kedy. Že či radšej nemám ísť na Nový most na 83. Lebo bolo v markíze včera v TV novinách že bude uzavretý ale túto na imhd.sk nič nie je napísané ani o 96,98 že čo a ako. Tak ako to je ? pls ak viete napíšte lebo už mám s toho guláš ?
No včera som teda nešiel T3 ale všetky boli T6A5 (tam je to lepšie riešené?). V T3 som mal vždy takú akurátnu pohodu, tak nabudúce keď sa ňou budem viesť viem, že mám aspoň v duchu poďakovať vodičovi za teplotnú ideálnu klímu
intony
Išlo by o rýchlodrážnu trať a verím, že by ju využívalo aj zopár autistou zo šamorínskych satelitných mestečiek.