dnes pred piatou sli dve 133 hned za sebou, v druhej boli presne 2 ludia... ? potom prisla totalne narvana 39, aspon 189 ludi ? dufam ze tie nove medaky daju na tuto linku ?
Už keď máme byť presní tak TEN-T 17 je Paríž - Bratislava a EÚ je úplne jedno kde v Ba bude končiť, teda povedzme že ŽST Petržalka. (Trať Žilina- BA je súčasť TEN-Tu 23)
Áno aj ja si myslím že memorandum je blbosť. A všetci kľudne priznajú, že bolo podpísané až po zverejnení DUŠ ŽST Petržalka - ŽST Predmestie. Ale na EÚ, ŽSR a MDPT zistili, že keby ten tunel išiel iba v trase ŽST Petržalka - ŽST Predmestie, tak jeho kapacita nebude dostatočne využitá nech by tam chodili vlaky všetkých kategórií odvšadiaľ všade.. Preto aby tam "nahnali" dostatočný počet ľudí museli tento tunel zaústiť na trať Bosákova - Janíkov Dvor. Mesto v tomto koridore ale plánovalo podľa stavebného zámeru (2004) a EIA (2005-6) električku. Tak vzniklo memoradnum.
Dnes ťažko povedať čo by sa stalo keby ho primátor nepodpísal (samozrejme mal aj takú možnosť), ale také holasy s akými najnovšie došlo ZEED by nastali určite už vtedy a asi vo väčšom rozsahu...
"memorandum o spoločnom postupe " bola prvá chyba. Ten nápad vznikol až po odsúhlasení TEN-T 17. Keď to ale nikto nepovie "na plnú hubu", nemôžu sa čudovať rôznym lolom.
Tie body (odrážky, ako si ich napísal Ty) môže napísať civil, ako súkromná osoba. Fabor ako druhá najvyššia kompetentná osoba z MG musí napísať tak ako to oficiálne zatiaľ vyzerá podľa rokovaní, projektov a aktuálnych dohôd. To, že ŽSR nakoniec asi odstúpia od trate cez stred Petržalky (a zároveň s tým už oficiálne prehlásia že kašlú na celý tunel pod Dunajom, lebo súčasné vedenie ŽSR (a Smiešny a Fico) v súčasnosti nechú investovať ani € cent do BA) začína byť čím ďalej tým jasnejšie. Ale zatiaľ sa železnice musia tváriť že platí memorandum o spoločnom postupe a že idú žiadať z operačného programu doprava 18 mld skk (či koľkp to mali dostať).
Tipujem, že územný plán je tam spomenutý preto, že stále tu zaznievajú pripomienky (či v článkoch alebo aj ústne na diskusiách čo boli) , že mesto nemá jasnú koncepciu čo chce, kde akú koľajovú dopravu budovať, alebo nejaký výhľad v dopravnej politke na 10, 20, 30 rokov. Tak to všetko je v územnom pláne. Tam je narekslený aj nosný systém a ten sa v zásade nemení už pekných pár rokov a to stále platí. Akurát že tam sa počíta s metrom (v trase A) a dnes je jasné že to nebude ani o 20 rokov.
Prial som si konečne prečítať jasné stanovisko p. Fabora k petržalskej električke, ale nedočkal som sa. Žiaľ, viac je toho nejasného ako jasného a to nahráva všetkým lolom.
Treba konečne povedať, že:
- Žiadna odbočka Dunaj nebude.
- Žiadna železnica stredom Petržalky (v plytkom tunelY) nebude
- Postaví sa električka Šafko - Janíkov dvor "po zemi" s mimoúrovňovým riešením niektorých bodov (Einsteinova, 2, 3...).
- Predstavivosti obyvateľov by pomohol aj návrh linkovania, aby si nemysleli, že budú musieť na Šafku prestupovať; tiež treba hovoriť o zachovaní xbusovej doplnkovej dopravy v Petržalke.
- Takisto by už mohla existovať predstava "linkovania" vlakov (vrátane predpokladaných intervalov) cez tunel a v celom regióne.
- Samozrejme, nezabudnúť na prezentáciu riešenia Starého mosta, vrátane vylúčenia IAD.
Rovnako ako nebude celá Petržalka cestovať vlakom na Nivy a na Filiálku, rovnako nebude celá Petržalka cestovať na Hlavnú stanicu, ja neviem, to je relácia Petržalka - Centrum, to čo robia linky 93, 94 a 95, taký nezmysel?
nielen to, z prieskumu na reprezentatívnej vzorke cestujúcich železnicou do Bratislavy vyšlo, že si želajú, aby ich DP rovno z hl. stanice najprv vozil do Petržalky, lebo iba veľký ignorant a neprajník progresívnych zámerov v hl. meste by sa nechcel povoziť rýchloelektričkou
že sa nehanbíte, takto mu od chrbta na DF napádať jasnú koncepciu, ?
na hl.. stanici sa v podzemí (po realizácii neodolateľného a odborníkmi z magistrátu podporovaného zámeru IPR) z električiek prestúpi do (t-)busov a šup ho po Šancovej na Račko a Trnavské mýto alebo po Pražskej a cez Patrónku do Lamača a DNV,
to viete, píše človek s vysokoškolským dopravným vzdelaním, praxou na železniciach a dlhoročný komunálny politik
Hodiť-nehodiť na Slovensku ich je 41 bez práce z toho si myslím, že minimálne 5 ich je v BA takže načo ďalšie? Ale tak raz by aj tak trebalo nahradiť tú Tatru. ?
"jeho kúpa bola zbytočnosť" si dovoľuješ spochybňovať kroky najmúdrejšieho a najgeniálnejšieho dopravného manažéra? čo na tom, že by bol za tie peniaze jeden kĺbak..."
Náhodou, také vozidlo sa môže hodiť. A jeden kĺbák nás z biedy aj tam nevytrhne. ?
"Cestujúci sa budú môcť na mediátorku obracať napríklad v situáciách, ..., či pri nedodržaní cestovného grafikonu," dodal Záhradník." Tak teda kandidát na župana dosť dlho čítaval pravidelne imhd, ale terminológiu sa stále nenaučil.. ? A to ani nemusí byť absolvent ŽU, aby vedel že pojem "cestovný grafikon" je dobrá hovadina. ☺
Ďalšie rokovacie konanie bez zverejnenia na opravu električky K2S... Cena zákazky 519 500,0000 EUR teda niečo cez 15mil Sk... Dátum zverejnenia 10.10.2009 uzatvorenia zmluvy 7.8.2009... To už bolo zverejnené? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Emo