S prepáčením, ale môže byť niekto tak nechápavy ako ty? Píšem tu snáď !!!10 krát!!!, že CapaCity majú prehnanú cenu na to, že sú len o meter a pol dlhšie, než klasické autobusy a dokonca 18 metrové autobusy majú temer rovnakú kapacitu. A takej 95 alebo 21 určite lepšie pomôže ak príde častejšie v najkritickejších časoch 18m busov ako jeden CapaCity, ktorý zoberie možno o 10-15 ľudí viac nemyslíš? ? Aj kecho sa ti tu už snažil vysvetliť problem ceny CapaCity... A teraz už definitívne končím túto tému z mojej strany lebo sa mi to tu nechce písať dookola a teda spamovať toto fórum. ☺
Capacity sú zbytočnosť hlavne, to treba uznať, že dajú sa kúpiť aj lacnejšie vozidlá, s kapacitou o 10ľudí menej a porovnateľne komfortné. Capacity pôsobí ozaj luxusne, ale nestačilo by Citaro alebo MAN? Prípadne aj Van Hool vyrába pekné 18metráky. Všetko sa dá keď sa chce, ale pre 40ks Capacity opäť nabúravať jednotnosť vozového parku je magorina.
pri celej tej intelektuálnej biede v DPB (síce ja na tom niesom podľa niektorých o nič lepšie...) už mohli aspoň každý druhý spoj L133 viesť na Zochovu a zo Zochovej! Bolo by to celkom dobré riešenie. A možno radšej mohli spraviť L133 aj celotýždenne s intervalom 12/20/12//- a viesť ju nie k SND ale na Zochovu a obsluhovať ju Solarismi. To by som bral ako opodstatnený krok vzhľadom na to, že z nábrežia sa dá na Zochovu dostať len s L31+39, ktoré majú o vyťaženosť postarané vďaka intrákom na SÚ.
Ahaaa, takže celý problém je vlastne ten, že tebe sa Citelisy páčia a CapaCity sú škaredé a zlé , lebo v nich nemôžeš vzadu stáť! To znie logicky... ? ? ? ?
ja chodím tiež na EUBA,ale aj napriek tomu že zvyknú bývať ráno zápchy na nábreží, tak idem až na Landererovu a tam na L88 ( stále je to rýchlejšie ako vystúpiť pod NM a voziť sa s 88kou celou Petržalkou až na EUBA ) Rýchla trasa je ešte aj s 184kou a elinou cez tunel - lenže teraz sa to nedá.
Tak si vyberú Citelis lebo je to moderný autobus. ? Minule tu obhajovalo aj české osadenstvo tohto fóra Citelisy keď som povedal, že vychádzajú zo starého konceptu takže majú na nich dobrý názor a aj ja osobne mám na Citelisy viac-menej dobrý názor... Pri Mercedese sa platí aj za značku to je pravda. A čo také ďalšia spoločné diely ako prevodovke, pri niektorých autobusoch motory, ABS, ASR to sú pri väčšine výrobcov spoločné diely... Ale ja už končím diskusiu na túto temu. Jednoducho nebudem tu 100x písať, že nie je normálne si priplácať niekoľko miliónov na jeden a pol metra čo pri MB CapaCity tvorí len ten úžastný zadný sedací priestor, kde človek nemôže ani stáť len sedieť... ?
Re #138286 Ik: Aha takže Solaris SU 18 je potom starý? ?
Lenže voľakedy sa rátolo 8 osôb/meter štvorcový a dnes sa počíta s 5 osobami/meter štvorcový.
Nie všetky údaje, ktoré si si prečítal na internete sú jednoznačné. Keby si čítal trošku lepšie tak zistíš, že aj tie tvoje nápravy a "kĺby" patria pri veľkých výrobcoch pod ich "Know-How"
Tak týmto si to zabil. Kľudne ostaň vo svojom svete ilúzií a ver v to, že Tedom a Mercedes je jedno a to isté akurát Mercedes všetko strašne predražuje.
Ty chceš nakupovať Citelisy, choď sa spýtať našich susedov do Čiech čo si o tých vozoch myslia! Keby si mali vybrať medzi starou Karosou 700 radu , Ikarusom 200 radu, alebo tvoj Citelis.
Na to Ti budem asi vedieť odpovedať lepšie ako Valec. ? Tým návrhom som sa sústredil len na linkové vedenie. To je možné uviesť do praxe prakticky bez akýchkoľvek stavebných zásahov, zatiaľ čo na zmenu počtu a polôh zastávok stavebné úpravy potrebuješ.
Re #138104 Martin Fundárek: Ďakujem za konštruktívnu kritiku. 12 som prečísloval na 4 jednak z dôvodu zachovania postupnosti, ale hlavne preto, že v karlovesko-dúbravských linkách je určitý systém - nižšie čísla (4, 5) idú až do Dúbravky a vyššie (6, 7) končia už v K. Vsi. Posilové 9-ky by som skôr ukončil jednak preto, že tým ušetrím 2 vlaky, ale tiež preto, lebo križovatka na Šafku by ich nemusela kapacitne zvládať - idú tadiaľ aj linky do Petržalky v dosť krátkom intervale.
Ešte poprosím zmazať dva moje predošlé príspevky, technická chyba... ?
Ale ako tak rozmýšlam počet miest nebude aj tak až nejako výrazne veľký oproti terajším autobus. Pokiaľ viem pri vysokopodlažných sa nepočíta stánie na schodoch teda tam ak pripočítame nejaké kapacita sa možno aj temer vyrovná a napr. v takom MB sa zase nedá stáť v zadnej časti pri motore čo sa dá napr. v SU18...: http://imhd.sk/ba/index.php?img=30372&typ=gm ?
myslíš, že klasický 18metrový voz by nebol lacnejší ako tento o meter väčší CapaZahradníkovCity PR? a nebolo by ich za tú cenu viac tým pádom by dohromady odviezli viac ľudí ako tých 40 MBCC?
ak sa ti nepáči MB, aké je porovnanie výhodného nákupu Citelisov? a tuším ani na ivecá nebol tender
Re #138254 luky1: mi tam chýba popis napr. na poslednej fotke niečo v štýle: "výstavy sa zúčastnili aj dva psy a predseda predstavenstva DPBZ B. Za(á)hradník - na fotke druhý z pravej strany" ako to, že sa dal odfotiť pred poľskou webkou? Solarisy ho už netrápia? ?
Re #138261 luky1: a už sme doma... takže výhodná kúpa sa ešte predraží? ?
Re #138273 Ik: aký je tozdiel medzi 18 a 19,5m vozom? 10 ľudí?15? tj to, čo odvezie 18 kusov 19,5metrákov, odvezie aj 19,5 kusa 18metrákov - nejaký rozdiel v cene pri počte ušetreného 1,5-2 busov si si všimol?
no.ev.di.