Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Bubak #137699:
Meďák má už toľko hybridov,že už ani neviem o aké pohony tam ide. Len tie hybridy som videl väčšinou iba v krátkej verzii ( 12 metrové busy )
Reply on: no.ev.di. #137697:
SOR sa polepšil s NB. Ľudia ti povedia, že BNká nie sú to pravé orechové (ale napríklad v medzimestskej C12 sa mi cestuje super ? ). Možno tie hranaté časti v ktoré interiér má, prípadne lepšie vyriešiť prednú časť (niektorí sú toho nározu, že 3 dvere vpredu sú príliž, ale na rýchlu výmenu cestujích eňoňuno myslím). A zmestiť by sa tam malo celkom veľa ľudí (pravda, nevidel som to ešte na vlastné oči).

Podľa môjho názoru je v Nitre prevádzka NB18 úspešná. I keď sú celkom v tieni Van Hoolov AG300New (verejnosť si vo všeobecnosti myslí, že k nám prišlo 13 nových autobusov a nie s rokom výroby 2002 a využívané v Holansku). Ale mne sa páčia viac NB18. ?

Kľudne, nech vyhrá druhý tender SOR. Aspoň bude mať čo vyrábať (zákazka pre Prahu a Bratislavu, a v čase krízy, super).

Re #137698 Petto: CNG aj Citaro? Tuším Meďák ponúka nejakú super hybrid verziu,nie?
Reply on: no.ev.di. #137697:
Nechcem to to už rozvádzať,ale ja nevidím tragicky tie Capacity- sú drahé no a ??? Konečne tu bude dačo normálne jazdiť,jediné čo neschvaľujem je poradie tých tendrov - najprv sa mal spraviť ten 100 ks dieslový - vyšitý pre SOR or Iveco ( kedže tu nemá čo jazdiť ), potom CNGčkový a nakoniec "capacitový
Reply on: Petto #137696:
nooo, SOR NB 18 CITY sa veru nedá zahanbiť, len o 10ľudí menej a za dobrú cenu... je to na zváženie či v časoch keď aj veľké podniky obracajú každé euro v ruke, je na mieste vyhadzovať peniaze, okrem toho Mercík ponúka aj Citaro.
Reply on: no.ev.di. #137695:
Ale aj tak,ak by vyhral 2.tender SOR či IVECO, tak Méďa stále ponúkne väčšiu kapacitu ako tie uvedené 2 typy. ?.
Reply on: Petto #137693:
Capacity? ? S týmto interiérom ako má ten od IKEY to teda neurobí takú dieru do Bratislavskej MHD ako si slbujete. Skoro po celej dĺžke sedadlá 2+2 teda neviem či naplní očakávania... Dovoľujem si povedať, že TAMBUS poskytuje väčšiu kapacitu ako glorifikovaný Mercík za priam praštené peniaze, len pre značku, sloní design a interiér pomaly ako v 1.tr. IC vlakov. čo je všetko zbytočnosť a vyhodené peniaze, pričom sme mohli mať viac vozidiel, ktoré by po spočítaní kapacity dali aj väčšie číslo. Navyše, ak sa ti jeden Mercedes pokazí, ostane ti 39 vozidiel, ak sa pokazí jeden napr. Citelis, ešte ti ostatne 59 vozidiel k dispozícii. Praha, ktorá doteraz vsádzala na Citelisy si vybrala skromnejší variant obnovy - SOR s typom autobusu na ktorý sa už dá pozerať. Capacity považujem len za výsledok predvolených snáh, aby to potom jazdilo ako výkladné skrine "práce" magistrátu a DPB a kandidujúcich ľudia volili za tieto kroky, ktoré sú len výsledkom predvolebného ošialu a neschopnosti robiť systémové riešenia, ako napr. vypísať jeden tender na 150klbákov aby bola ako taká šanca na unifikáciu vozového parku, ak by druhú súťaž vyhral rovnaký uchádzať s CNG verziou autobusu.
Reply on: JohnyButrel #137692:
čo chcú generálkovať pre boha všetko? Sa načisto zbláznili? Budeme všetko generálkovať a skončí to ako s autobusmi, že nebudú peniaze na nákup, tender bude zmarený urazeným neúspšným uchádzačom a nakoniec aj vozidlá po GO budú vypovedať službu.
Reply on: AAA #137688:
Aj ten mak by predtým ušiel

Re #137691 JohnyButrel: Solarisy na 21ku v živote nie. 21ka pri zachovaní súčasného intervalu je podľa mňa horúci kandidát na Capacity,detto 68 a 83

Re #137692 JohnyButrel: Podľa mňa to padlo, výsledky mali byť už dávno. ?
Reply on: AAA #137688:
Ale keby nemal ten hrb a mal by o jedny dvere menej, je celkom OK. Už som to tu spomínal, nevieš náhodou niečo o tej súťaži na zgenerálkovanie trolejbusov? Víťaz už mal byť známy a stále nič....
Reply on: no.ev.di. #137686:
MAtika mi moc nejde ? Tak mohlo by to byť aj tak ako píšeš, ale Solaris by sa občas hodil aj na takú 21-len teoreticky- prakticky nie, lebo by ich tam počmárali atď. Solarisy by sa výborne hodili na 50ku a 70ku- Citelisy sú fakt pekné, no 50ka si ráno vyžaduje viacej. Mohli by to skombinovať na 50ke: citelisy +solarisy + klbaky(plyniaky)
Reply on: AAA #137688:
mohli by sa prebudiť a všimnúť si, že priamo z ich výrobných liniek vychádza už celkom pohľadný autobus typu SOR NB 12 CITY - žeby na neho skúsili elektrovýzbroj?!
Reply on: Petto #137684:
SOLARIS utrpel v BA debakel z nasledujúcich dôvodov :
- DPB nevykonal žiadnu kontrolu toho čo prevzal a pochybujem, že vôbec také kontroly robí či už ide o SOR, Tedom, Citelis a ďalšie vozidlá čo sem prídu...
- DPB skočil na finančne lákavú ponuku ako osa na med, tak aj dopadol...
- Solaris má podiel viny vďaka lajdáckemu vyhotoveniu elektromontáže (alebo čo to bolo opisované, že každý autobus to má robené inak)
- Solaris v konečnom dôsledku využil lajdáckosti kontroly a plytkosti vedenia DPB, celkom logické (no nepredaj dačo čo môžeš a kupujúci si nevidí ďalej od nosu)
- Solaris vozidlo ešte riadne neotestoval a nedoladil niektoré chyby
Reply on: JohnyButrel #137687:
Ten voz vyzerá jak strašiak do maku. ?
Reply on: Petto #137684:
? Hej tiež si myslím. A páči sa mi že nie sú doničené(o.i.potagované) a nesmrdí v nich ? Bolo by naozaj super, keby tu boli Solarisy trolejbusy, samozrejme aj s kamerami. Horšia alternatíva nových Tr napr. je SOR TN 12 A ? http://www.autobusovenoviny.cz/image/2103/sor-tn-12-a.jpg
Reply on: JohnyButrel #137683:
napr. mohli kľudne premávať na L80, aby nemusela chodiť ráno tak často, ušetrili by sa šoféri nej. Keď uvažujem, že L80 má max. spojov do hodiny 15 (pri kapacite 70ľudí na krátky bus to je 1050os/h) a L88 so Solarisom (uvažujme, že ak to je niečo medzi klbákom (110os) a kraťasom, tak má kapacitu 90os) 8spojov do hodiny = 720os/h. Dokopy 1770, keby mali 80 aj 88 Solarisy, tak by to chcelo 20 spojov do hodiny, pričom by mohli obidve linky mať interval v rannej špičke 6min a prekladali by sa + poobede by obidve linky premávali v intervale 8min = preklad 4min.
Reply on: JohnyButrel #137682:
Ja s nimi cestujem takmer denne na 88, podľa mňa je to to najlepšie čo doma máme ?. Však možno sa ich dočkáme aspoň v podobe ŠKODA 27 TR,keď už nie ako abus
Oprava: DPB v predch.príspevku Re #137681 no.ev.di.: áno je to pekné a podla mna aj kvalitne vozidlo. Viem že 200 je nereálne, ale 100mohli v r.2006 kľudne objednať. Vojde sa tam dosť ľudí a je to také optimum medzi krátkym a dlhým busom. to že sa kazili, je jasné: všetko čo je nové sa zvykne občas kaziť: Ik435, solaris, citelis....Napr. včera na 50ke pri Trhovisku, okolo 16.35 smer Polus stál tam asi 3-4minúty vkuse, vodič s niekým telefonoval-asi dispečing, potom otvoril dvere a všetci vystúpili. ani neviem čo mu bolo.
Reply on: Petto #137679:
ano, myslel som si. Ale že nie DPB nič nechce mať spoločné so Solarisom, ale opačne. Proste solaris by chápal DPB ako nespokojného zákazníka, No DOPb by bral Solaris ako zlého obchodného partnera....No, to je teraz jedno. Mohol by to byť Solaris, to by bolo naozaj fajn, keby tu premávali.(cng aj naftové)
Reply on: JohnyButrel #137677:
kľudne by mohlo premávať aj viac 15m Solarisov. Podľa mňa by sa sem hodili dosť. Určite na linky kde premávajú kĺbové autobusy a v dlhých intervaloch.

Inak ak dojdú klbáky nebolo by od veci dať na L31+39 interval 5min a L39 v špičke posilniť na 15min interval, pričom medzi odchodmi L39 by premávala L31 každých 5min a stačilo by potom aj L94 točiť na Zochovej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.