Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #136248:
Šrotovné pomohlo? Výroba sa pomaličky stabilizuje? Ty vogo, to je dobrý matroš, pošli kontakt na dodávateľa!
Za svoju hviezdu víkendu vyhlasujem lukyho133. Toľko nezmyslov technických aj ekonomických, od jednoho človeka, na jednom mieste, som dávno nečítal. Prosímťa, koľko máš rokov, keď šestnásťročný Zlošuk má od teba rádovo inteligentnejšie príspevky a chápanie sveta?
Reply on: kecho #136284:
Presen, konečne niekto, kto si vie spočítať 2+2...
Reply on: levan #136288:
Pán je ekonomickým poradcom Smeru, že tu splieta takéto hovädziny, absolútne nepodložené?
Minimálne to, čo píšeš, že v štátoch, ktoré nezaviedli šrotovné, sa nezaznamenal/zaznamenal len nepatrný pokles cien, je LOŽ AKO VRÁTA.
Reply on: eripmav #136291:
A ty si čítal pravidlá šrotovného (predal tretej osobe a zobral peniaze...).
Šrotovné je socialistická zvrátenosť, Papyr vám to tu dôkladne popísal, takže si už nemusím drať klávesnicu.
Reply on: no.ev.di. #136293:
Rozprávaš (AKO OBVYKLE) hlúposti, podložené len tvojou závisťou. Šrotovné sa totiž nedalo uplatniť vo firme ale výhradne pre fyzické osoby a firma, ktorá jazdí s autami, na ktoré sa vzťahovalo šrotovné, patrí do konkurzného konania.
Reply on: eripmav #136292:
na takéto akcie nepotrebuješ šrotovné, ale stačí, ak by TK/EK dávali podľa toho, v akom stave ten voz skutočne je a nie po známosti, že "daj papiere, donesiem vybavené"...
prípadne skúsiť zaviesť nejaký typ "ekologickej dane", napríklad náhradou za EK, na ktorý títo pučpajtáši nepristúpia, pretože by prišli o hlasy. teda, buď za každý rok platíš poplatok v závislosti od roku výroby, prípadne od typu motora, katalyzátora a pod. ale to by bolo asi príliš komplikované...

Re #136291 eripmav: neviem, či ich práve počet klesol až tak výrazne...
napríklad sú na parkoviskách staré škody, lady či citróny, ktoré sú totálne vraky, ale majú EČV, takže ich nikto neodtiahne a keby sa ich majiteľ chcel zbaviť, mal na to výbornú príležitosť, a neurobil to... a to nehovorím o tom, že sú tam aj takéto vozy, ktoré jazdili pred šrotovným a jazdia aj po ňom...
Reply on: kecho #136290:
poznám takých čo majú aj dva, jeden už dali opraviť 2x, samozrejme prachy v prdeli a voz im stojí vo dvore, druhý voz sa blíži k osudu toho a tretie na ktorom si veselo jazdia je firemné, ktoré bolo kúpené cez šrotovné.
Reply on: kecho #136290:
ja by som dokonca schvalil pokracovanie srotovneho, obmedzeneho na auta ako Skoda120 a stara LADA a starsie... myslim ze treba hladiet na ekologicke hladisko, a mozno to ciastocne okrajovo pomoze proti krize v dopyte po automobiloch...
Reply on: kecho #136290:
jediny prinos srotovneho je ten, ze tie stare nebezpecne sroty zmizli z ciest... naozaj odkedy to bolo, minimalne v BA klesom pocet napriklad Skody 120 vyrazne ? to je bezpecnostny a ekologicky prinos... cena skody 120 zrazu stupla z cca.5000korun na 1000-2000euro ci kolko to bolo, myslim ze skoro kazdy, minimalne v BA to vyuzil, ked nie on, tak predal tretej osobe a zobral za to peniaze, aj ked nechcel kupit nove auto...
druha vec je ze take sroty ako skoda120 - ze ako to moze prejst tehcnickou kontrolou... aj ked teda technicke a ekologicke kriteria su pozadovane ako pri vyrobe...
btw, mohol by aj na autobusy a trolejbusy fico nejake srotovne vymysliet ? predstavte si ze by sa zaviedlo srotovne a mohol by tam DPB vyhodit Ikarusy 280 ?
Reply on: levan #136288:
práve tu sú tie problémy: "šrotovné išlo cez predajcov" & "využilo sa vo ve¾kej miere na dovážané autá" takže najsociálnejší zadotovali vybraným skupinám nové vozítka a vybraným skupinám zvýšilo predajnosť (aj) z mojich daní, za čo som skutočne 'vďačný'... a "pokles cien bol možný, ale nebol istý" rovnako môžeš napísať, že aj rast cien bol "možný" 😉 keď sa niečo nepredáva a potrebujem sa toho zbaviť (díler), tak proste musím znížiť cenu. lenže ak mi dá niekto (štát) dotáciu na to, aby som ju znížiť nemusel, tak to proste neurobím a niekto (štát) mi zariadil, aby som nemusel ani pohnúť prstom a dopyt u mňa sa dostane na pôvodnú úroveň... čiže výsledok SVK šrotovného = spokojní predajcovia, spokojní noví majitelia = voličské hlasy; podpora domácej produkcie minimálna = pokles výroby = pokles (štátneho) príjmu z daní/odvodov = rast sociálnych výdavkov = rast nezamestnanosti = strata pracovných návykov... = odkázanosť na sociálne dávky = príchod mesiáša, ktorý im ich opäť sľúbi a máme tu voľby 2010...
momochodom, by ma zaujímalo, koľko ľudí si nechalo dotovane zošrotovať voz, pričom malo k dispozícii ešte minimálne jeden ďalší 😉
Reply on: levan #136288:
o tom, že šrotovné bolo vo veľkej miere na dovážané autá som sa snažil im aj ja vysvetliť, že šrotovné nemalo žiadny pozitívny význam pre našu ekonomiku...alebo minimálny, ak vôbec nejaký malo. Inak je to riadne diskriminačné keď dakto komu sa znepáči vlastné auto, len tak si zadováži nové so zľavou a tí čo nemajú žiadne autá, čo by sa mohli rozhodnúť kúpiť si auto vyrobené na Slovensku, nemajú výhody žiadne! ?
Reply on: kecho #136284:
splietanie je dané základom, z ktorého sa ráta DPH, bez zapoèítania šrotovného, nemožno kalkulovať s masou DPH, o ktorej písal zakaznik,
o rozumnosti použitia rozpoètových peòazí na stimuláciu odbytu áut som nepísal, dal by som prednosť univerzálnosti stimulácie odbytu, ak už mala vôbec nejaká byť,
pokles cien bol možný, ale nebol istý, v štátoch, ktoré šrotovné nezaviedli, resp. zaviedli neskôr, sa zaznamenal iba nepatrný pokles,
"pád na hubu" je diskutabilný, podiel produkcie áut, ktorý sa umiestòuje na našom trhu, nie je rozhodujúci, okrem toho, šrotovné išlo cez predajcov a využilo sa vo ve¾kej miere na dovážané autá,
Reply on: Emo #136279:
Samozrejme, že nie...ak ale dojdú nové klbáky ako sa začnú vyraďovať aj CNG Karosy tak to bude v pohode. Mimochodom, zvyšné naftové Karosy, ktoré má Petržalka sa nebudú prestavovať na CNG pohon?
Reply on: JamaVOku #136285:
a to je na Olejkárskej?

a ak mám 85 kíl a 185 cm, tak ma príjmu? ?
Reply on: ikarus4847 #136283:
Na vedenie DPB. Ak máš 190 cm a 250 kg, spĺňaš kritériá a príjmu ťa 😃
Reply on: luky133 #136238:
"koľko daní išlo z tých nových automobilov" sorry za ot, ale to snáď nemyslíš vážne? 😉 ono tí ľudia by si nekúpili auto, ale niečo iné a dph by zaplatili tak či tak. okrem toho dávať šrotovné na SVK bola totálna somarina už len kvôli tomu, že naši asi nekupovali vozy vyrobené na SVK, takže prd podporili našu ekonomiku, ale Čechov a Rumunov... to, že "dávali aj iní" nepovažujem za rozumný dôvod... okrem toho, keď je to také "výhodné", tak to môžeme donekonečna opakovať a na konci uvidíš, koľko "štát" 'zarobil' 😉 ono, podľa mňa im išlo hlavne o to, že autíčkarska loby sa potrebovala zbaviť vozov, ale nechcela znižovať ceny, tak si vybavili šupnutie štátneho bonusu. a ďalšia vec je, že síce ľudia si kúpili nový voz, ale niektorí by si ho kúpili aj tak a len presunuli spotrebu z budúcnosti do súčasnosti, pričom sa teším na ten prepad predaja vozov, keď akcia šrotovné skončí-ale to už predsa bude po voľbách... keď je to také supervýhodné, prečo nebolo šrotovné napr. na elektroniku? na byty? na rožky? 😉

Re #136272 Emo: "staré autá sa už dosť výrazne minuly" to myslíš vážne? hlavne, že šrotovali vozy aj v perfektnom stave aj tesne nad 10 rokov, pričom tu po cestách lietajú ešte stále aj lady či škody 100? 😉

Re #136277 levan: "by ľudia minuli na nákupy rovnakú masu peňazí (úspory+šrotovné) a za rovnaký čas" splietaš dve veci dohromady. šrotovné by nemuseli míňať v tom čase, pretože 1/rozpočtové prachy sa dali využiť oveľa rozumnejšie+2/štát by nemusel vydať ani cent+3/prišlo by k poklesu cien automobilov=nárast dopytu+4/v budúcnosti(po šrotovnom)by neprišlo k "pádu na hubu" automobilového priemyslu-som zvedavý na ten následný pokles predaja áut.

Re #136243 kacka: naše médiá sú úplne nezávislé 😉 tj. nezávisí ani na faktoch a skutočnosti ? okrem toho, vieš určite, že za posledných 5 rokov nebol žiadny iný (tretí) požiar na 83ke? 😉
Zdravím, ?
chcel by som sa opýtať, že
Ak by som mal záujem stať sa revízorom, kde, alebo u koho sa mám hlásiť?
A poprípade, neviete či ešte prijímajú nových uchádzačov?
Reply on: luky133 #136256:
- a este: je jedno, kolko ma dotycny dopravca vozidiel. Ked ma DPB 800 A-busov plus T-busov, a DP Presov ma 150 A-busov+T-busov, tak je to v poriadku, lebo Bratislava ma aj 5x viac obyvatelov. IDE O PERCENTA vozoveho parku.
Reply on: luky133 #136256:
To iste je aj problemom Presova, Kosic a ciastocne aj Nitry (tam je dopravca sucastou nadnarodnej spolocnosti). Pritom doprava, aspon co sa tyka percent nizkopodlaznosti, v tychto mestach vyzera uplne inak ako v Bratislave. Takze sa dohodnime tak, ze nedostatocna vybavenost Bratislavy NP vozmi je zalezitostou a problemom Mesta Bratislavy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement