Reply on: kecho #136290:
jediny prinos srotovneho je ten, ze tie stare nebezpecne sroty zmizli z ciest... naozaj odkedy to bolo, minimalne v BA klesom pocet napriklad Skody 120 vyrazne ? to je bezpecnostny a ekologicky prinos... cena skody 120 zrazu stupla z cca.5000korun na 1000-2000euro ci kolko to bolo, myslim ze skoro kazdy, minimalne v BA to vyuzil, ked nie on, tak predal tretej osobe a zobral za to peniaze, aj ked nechcel kupit nove auto... druha vec je ze take sroty ako skoda120 - ze ako to moze prejst tehcnickou kontrolou... aj ked teda technicke a ekologicke kriteria su pozadovane ako pri vyrobe...
btw, mohol by aj na autobusy a trolejbusy fico nejake srotovne vymysliet ? predstavte si ze by sa zaviedlo srotovne a mohol by tam DPB vyhodit Ikarusy 280 ?
levan
o rozumnosti použitia rozpoètových peòazí na stimuláciu odbytu áut som nepísal, dal by som prednosť univerzálnosti stimulácie odbytu, ak už mala vôbec nejaká byť,
pokles cien bol možný, ale nebol istý, v štátoch, ktoré šrotovné nezaviedli, resp. zaviedli neskôr, sa zaznamenal iba nepatrný pokles,
"pád na hubu" je diskutabilný, podiel produkcie áut, ktorý sa umiestòuje na našom trhu, nie je rozhodujúci, okrem toho, šrotovné išlo cez predajcov a využilo sa vo ve¾kej miere na dovážané autá,